X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפלשתינים: סוכם שצה''ל ייצא מרמאללה ומ-4 ערים נוספות

עוד השבוע - יוסרו מחסומים; צה"ל יפנה את ערי הגדה

במוקד הפגישה בין מופז לדחלאן: תיאום העברת האחריות הביטחונית על ערי הגדה לידי הרשות; אמש: קסאם על שדרות ופצמ"רים בגוש קטיף; גורמי צבא: אבו מאזן מבקש להעביר תפו"א לוהט לישראל כדי להרוויח זמן
▪  ▪  ▪

שר הביטחון, שאול מופז, והשר הפלשתיני לשעבר, מוחמד דחלאן, נפגשו במוצ"ש (29.1.05) למשך כמה שעות במלון שרתון מוריה בת"א. הפגישה החלה סמוך ל-20:30 והסתיימה מעט אחרי חצות.
השניים דנו בשורה של נושאים ביטחוניים, ובראשם - העברת האחריות על הערים הפלשתיניות בגדה לידי הרשות. בפגישה השתתף גם האלוף (במיל.) עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. בסופה הבטיח מופז, כי עוד השבוע יוסרו מחסומים בחלק מהערים בהם שוהה צה"ל. במקביל יפנה צה"ל כוחות מארבע מערי הגדה.
גורמי ביטחון מסרו ל-Nfc, כי בין היתר הועלתה לדיון התוכנית הפלשתינית למאבק בארגונים החמושים. הפגישה התארכה מעבר לצפוי ומלכתחילה לא היתה צפויה להתקבל במהלכה "החלטה דרמטית". כבר בעיצומה של הפגישה סיכמו מופז ודחלאן לקיים פגישה נוספת במהלך השבוע. זו פגישתם הראשונה של השניים, מאז כיהן דחלאן כשר הפלשתיני לביטחון פנים בתקופת ממשלת אבו מאזן בשנת 2003.
מקורות פלשתינים אומרים הבוקר (א') כי בין היתר דנו הצדדים בנסיגה מחמש ערים פלשתיניות בגדה, בסוגיית המבוקשים והאסירים ובצורך למצוא פתרון לעניין המגורשים - ובראשם מגורשי כנסיית המולד. לדברי המקורות הושגה הסכמה שצה"ל ייסוג תחילה מרמאללה, ולאחר מכן בהדרגה מטול-כרם, קלקיליה, יריחו ובית לחם, בסדר הזה. הנסיגה משכם וג'נין לא הועלתה בשיחות.
בטרם הפגישה, אמר מוחמד דחלאן לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה", כי בין הדרישות שיעלה הצד הפלשתיני בפני מופז: סוגיית שחרור האסירים, נסיגת צה"ל מערי הגדה והפסקת החיסולים והכניסות לערים.
אבו עלא בעזה; שעת': "קרובים להסכם"
ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), יצא אתמול לשיחות עם הפלגים הפלשתיניים בעזה, כהמשך למהלך שהחל יו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו מאזן), שסיים בשבת ביקור במצרים, במהלכו נועד עם הנשיא חוסני מובארק.
שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת', אמר כי הרשות קרובה מאוד להסכם עם ארגוני הטרור הפלשתיניים על הפסקת אש. שעת' נמצא בדמשק ונועד עם שר החוץ הסורי, פארוק א-שארע, ועם ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס. האחרון הבהיר, כי הפסקת האש היא בבחינת "מנוחת הלוחם" ואמר, כי ארגונו לא ויתר על אסטרטגיית ה'התנגדות' [ראו קישור].
3 פצמ"רים על נצר חזני; גורמי צבא: אבו
מאזן מעביר "תפוח האדמה הלוהט" לישראל
רקטת קסאם נורתה אתמול מבית חנון אל שדרות ונפלה בשטח פתוח סמוך לאחד הקיבוצים בסביבה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן נורו שלוש פצצות מרגמה משטח רצועת עזה על הישוב נצר חזני. אחת מהן פגעה ישירות בבית, ללא נפגעים. כמו כן, אש נפתחה לעבר כוח מילואים שנע בג'יפ על כביש חוצה יהודה סמוך לגשר בית כחילה, צפונית לחברון. בסריקות שנערכו במקום נמצאו תרמילים של רובה סער. בצה"ל מעריכים, שהמחבלים נמלטו לכפר סמוך. במהלך סוף השבוע נורה טיל נגד טנקים לעבר כלי הנדסי של צה"ל, סמוך לנווה דקלים.
בצה"ל הביעו אמש אופטימיות זהירה מצעדיו של אבו מאזן ומהלכיו מול הארגונים החמושים בעזה. "נכון לעכשיו הוא פועל במעטפת ולא בגרעין, קרי: הוא עדיין נמנע מהמשימה האמיתית - מלחמה בארגון החמאס וביתר ארגוני הטרור ופירוקם", אמרו ל-Nfc גורמי צבא.
הגורמים אמרו, כי בצעדיו מבקש אבו מאזן להעביר את "תפוח האדמה הלוהט" למגרש של ישראל במטרה להרוויח זמן. "הצעדים שעשה עד כה הם סמליים בלבד. השקט הוא חיובי, יש פחות אירועים וזה מצויין, אך שהדבר לא יבלבל אותנו. פירוק תשתיות הטרור יהיה המבחן האמיתי של אבו מאזן", ציינו.
עם זאת, ברשות הפלשתינית מנהלים בימים אלה מגעים קדחתניים לצירוף החמאס למסגרת אש"ף. אבו מאזן אף הודיע, כי העובדה שהארגון אינו מסכים עם הסכמי אוסלו, אינה צריכה להפריע להצטרפותו לארגון. הוקמה ועדה שתעריך מחדש את מוסדות אש"ף ופעילותו כדי לסלול את הדרך לשילוב החמאס [ראו קישור].

תאריך:  29/01/2005   |   עודכן:  30/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שרדר: "הדבר האחרון שאנו זקוקים לו הוא עימות צבאי באזור"; וושינגטון מצידה מגלה חוסר סבלנות בנושא טהרן ומסרבת להוציא מכלל אפשרות מכה צבאית
יפעת גדות
טרם ידוע גורלם של כל אנשי הצוות שהיו עליו; גורמים רשמיים מצבא ארצות הברית אינם סבורים כי המסוק הופל מאש עויינת
מיכאל דבורין
זאת כתוצאה ממהמיזוג בין ג'ילט לחברת פרוקטר אנד גמבל בעסקה ששוויה 57 מליארד דולרים; באפט, בעל המניות הגדול ביותר בג'ילט עם 9%, יהיה כעת גם לבעל המניות הגדול ביותר בפרוקטר אנד גמבל; ביל גייטס הישמר - באפט מאחוריך
מיכאל דבורין
נשיאה לשעבר של חברת הנפט הרוסית יוקוס הנתון במעצר כשנה וחצי, העניק ראיון ראשון מכלאו למגזין ניוזוויק בשפה הרוסית; בראיון תוקף חודרקובסקי את המשטר הרוסי ומזהיר כי בדומה לברית המועצות הסובייטית, גם רוסיה של היום עלולה לקרוס
יואב יצחק
כך גילה שר החוץ סילבן שלום לשר האוצר הפלשתיני; השניים נפגשו בוועידה בדאבוס; עלות הקמת המעברים - מאות מיליוני דולרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il