X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הצעת החוק שהגיש ח"כ שאול יהלום, תבוטל הזיקה בין אדמות קק"ל למינהל מקרקעי ישראל והן יוצאו מניהולו כדי שניתן יהיה למכור אותן ליהודים בלבד
▪  ▪  ▪
קרקעות קק"ל - לא של המינהל [צילום אילוסטרציה]

   מיכאל דבורין
מזוז החליט: קק"ל תמכור קרקעות גם לערבים

בעקבות הסערה הציבורית סביב עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בנושא מכירת קרקעות הקקן הקיימת לישראל גם לערבים, הגיש היום (א', 30.1.05) חבר הכנסת שאול יהלום מהמפד"ל, הצעת חוק "עוקפת מזוז".
על-פי הצעת החוק, תבוטל הזיקה בין אדמות קק"ל לבין מינהל מקרקעי ישראל, והן יוצאו מניהולו של המינהל על-מנת שניתן יהיה למכור אותן ליהודים בלבד.
הצעת החוק מציעה לתקן את חוק יסוד מקרקעי ישראל, הקובע כי "מקרקעי ישראל הם המקרקעין בישראל של המדינה או של רשות הפיתוח או של הקרן הקיימת לישראל, הבעלות בהם לא תועבר אם במכר ואם בדרך אחרת".
על-פי התיקון לחוק, המילים "או של הקרן הקיימת לישראל" יימחקו, ועל-ידי כך תבוטל הזיקה בין מינהל מקרקעי ישראל ובין הקרן הקיימת.
ח"כ שאול יהלום מדגישף כי הקרן קיימת לישראל קבעה שלושה עקרונות עם הקמתה: הקרקעות לא יימכרו לשום גורם; הקרקעות יוחכרו אך ורק לשם התיישבותם החקלאית והעירונית של יהודים בלבד ואמצעיה של קק"ל ייאספו מתרומות העם היהודי על כל זרמיו ושכבותיו, כך שהעם יהא מעין הבעלים העליון של הקרקעות.
לאור זאת אומר ח"כ יהלום, כי "אם תסכים קק"ל להחכיר את קרקעותיה לערבים, היא תמעל בעקרונותיה ובמחויבותה לבעליהם האמיתיים - העם היהודי לדורותיו, שתרם לקק"ל בידיעה ברורה שתרומותיו יאפשרו רכישת קרקעות לשם יישובם של יהודים, ויהודים בלבד. חוק זה יאפשר לקק"ל להמשיך ולבצע את ייעודה המקורי ללא התערבות חיצונית".
החלטת היועץ המשפטי לממשלה שעוררה תגובות קשות במערכת הפוליטית בשבוע שעבר. בגוש הימין זעקו על ההחלטה, וכבר אז איימו שיגישו הצעת חוק שתטרפד את ההחלטה הנוכחית. יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אף טען כי כשם שאין כל סיכוי שאדמת וואקף מוסלמי תשווק ליהודים, כך יש לנהוג כלפי קרקע שנרכשה על-ידי יהודים [ראו קישורים].

תאריך:  30/01/2005   |   עודכן:  30/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
רא"ל יעלון נועד היום עם בכירים במועצת חוף עזה; הביע הערכה רבה ליכולת העמידה והחוסן של המתיישבים במשך ארבע שנות אינתיפאדה; המתיישבים תיארו את הפגישה כחיובית ותבעו "להוציא באופן מיידי את צה"ל מהמשחק הפוליטי"
רנית נחום-הלוי
כך אמרה שרת התקשורת, דליה איציק בישיבת הממשלה שעסקה בדוח האנטישמיות; דבריה הסעירו את שרת החינוך לימור לבנת, שהשיבה לה: את מגמדת את נושא האנטישמיות; מועצת יש"ע קוראת לראש הממשלה לפטר את השרה איציק
ארי סירקין
גזר הדין - 100 אלף ש"ח קנס, בגין עבירה על חוק חומרים מסוכנים, תקנות רישוי עסקים וחוק המים
נועם שרביט
הזמר שוחרר בהסכמת המשטרה והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ; לאחד הכתבים, ששאל אותו מה הקשר שלו לדולרים המזוייפים, השיב: "אני לא יודע, תשאלו את השקרנים"; ביטר חשוד בהפצת דולרים מזוייפים
עומר שיקלר
הקבוצה היא בעלת השליטה בחברת "ויטה פרי גליל"; קבוצת 3i הינה חברה המתמחה בטיפול בחברות הנמצאות בקשיים והבראתן, בעיקר באזורי עיירות פיתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il