X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועמ"ש דחה את הערר שהגיש המטה למען א"י על החלטת פרקליט המדינה שלא לחקור את שלושת אנשי השמאל בגין התבטאויות חריפות שלהם נגד המתנחלים; מזוז: "מדובר בהתבטאויות שאף אם יהיה מי שיחלוק עליהן או יבקר אותן במישור הציבורי, אין הן עולות כדי עבירה פלילית"; בימין זועמים: מזוז אפילו לא גינה את הדברים החמורים
▪  ▪  ▪
לירות במתנחלים כמוצא אחרון? ח"כ אבו וילן [צילום: אתר הכנסת]

איפה הגינוי? מני מזוז

ספינת האלטלנה עולה באש מול חופי ת"א [צילום ארכיון: לע"מ]

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, דחה את הערר שהגיש המטה למען ארץ ישראל, על החלטת פרקליטות המדינה שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון, עיתונאי "הארץ" יואל מרקוס, וחבר הכנסת אבשלום וילן, בחשד להסתה לרצח מתנחלים.
לפני כחודש החליט המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, שלא לפתוח בחקירה נגד השלושה. החלטתו התקבלה על דעת פרקליט המדינה.
איילון: "יש יותר מאלטלנה אחת"
עמי איילון אמר בראיון למוסף ידיעות אחרונות, בחודש נובמבר 2003: "אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת. מנהיגות יהודית במדינת ישראל קיבלה כבר החלטות קשות כשהיה ברור מה האלטרנטיבה, ומנהיגות מדינית בעתיד תצטרך לקבל החלטות כשברור מה האלטרנטיבה".
על קצה המזלג נזכיר, כי אלטלנה היא ספינת הנשק של האצ"ל שטובעה מול חופי ת"א במהלך מלחמת העצמאות בשנת 48', על-ידי כוחות צה"ל ולפי פקודה ישירה של בן-גוריון, משום שהאצ"ל סירב למסור לצה"ל את השליטה המלאה על הספינה. 10 מאנשי האצ"ל נהרגו.
עוזרו של מזוז, עו"ד רז נזרי, כותב בשמו כי עיון בראיון מעלה ש"איילון העריך שבעת פינוי התנחלויות יהיה אחוז מסויים של תושבים שיתנגד לביצוע ההוראה החוקית של ממשלת ישראל ולא יהיה מנוס מלהתעמת עם המתנגדים. אין בהתבטאויותיו אלו משום קריאה לביצוע מעשי אלימות, עידוד או שבח ולפיכך, הן אינן עולות כדי 'פרסום מסית' כדרישת לשון החוק". נזכיר, כי החוק דורש "אפשרות ממשית ש[הפרסום] יביא לעשיית מעשה אלימות או טרור".
יו"ר המטה למען ארץ ישראל, אביעד ויסולי, אמר בתגובה כי "מזוז הופך להיות פרשן פוליטי ומשפטי בסגנון 'משה נגבי'. עבורו 'אלטלנה' אינה מעשה אלימות אלא התעמתות לגיטימית של מנהיגות מדינית עם 'המתנגדים'".
מרקוס: "אפילו שפיכות דמים"
יואל מרקוס כתב בעיתונו בחודש אוגוסט האחרון, כי "מה שחסר בשעה זו הוא מטה פינוי בראשות אלוף מוכשר ומנוסה, שירכז יחידות מאומנות היטב למשימה ייחודית זו, שיעדה לא רק לנצח על הפינוי, אלא להתמודד נגד כל פרובוקציה שנועדה לגרור את צה"ל למלחמת אזרחים אפילו זה יהיה כרוך בשפך דם".
על-כך אומר מזוז, כי "מרקוס אינו משבח או מעודד ביצוע מעשי אלימות ושפיכות דמים, אלא דן במצב דברים היפותטי-עתידי, במסגרתו מיעוט קיצוני יסרב להתפנות וינהג באלימות. לפיכך, אף התבטאות זו אינה עולה כדי 'פרסום מסית', כדרישת לשון החוק".
ויסולי אמר בתגובה, כי "בלשונו של מזוז, הימין הוא תמיד 'מיעוט קיצוני' אשר 'יסרב להתפנות' ו'ינהג באלימות'. תגובה זו מעידה כאף עדים על דעותיו הפוליטייות של מזוז. היועץ המשפטי לממשלה לא רק ממוקם פוליטית בין פרס למרצ, אלא הוא גם משתמש בכוחו כדי להכפיש, לזלזל ולדכא את המתנחלים כמיעוט קיצוני ואלים".
וילן: אם אין ברירה, לירות במתנחלים
חבר הכנסת אבשלום וילן (מרצ-יח"ד) אמר בראיון לעיתון "הארץ" באוגוסט האחרון, כי "מספיק פעמים לחצתי על ההדק כדי להגיד לך שהיד הלוחצת על ההדק צריכה להיות מאוד מאוד זהירה. מאוד מאוד שקולה. ברור לי שבסערת הרגשות של לקראת פינוי, בצד השני יהיו אנשים שידם על ההדק תהיה קלה. ברור לי לגמרי שלאנשי כוחות הביטחון צריכה להיות יד קשה על ההדק. צריכים להיות זהירים. צריכים למצוא את כל האמצעים החלופיים. אבל בסופו של דבר עלול להיווצר מצב שבו צריך יהיה לסחוט את ההדק, לאט, באחריות, בקור רוח ובשכל. זה קשה. זה נורא. אבל אם לא נעשה זאת האלטרנטיבה היא חורבן הבית...".
עוד אמר וילן, כי "כאשר הריבונות הישראלית עומדת מול מיעוט משיחי חסר עכבות האומר יהרוג ולא יעבור, חובתה של הריבונות הזאת לומר שכדי לקיים את עצמה גם היא תהיה מוכנה להרוג".
גם בכך לא מוצא מזוז כל פסול. "דבריו של וילן אינם אלא הצעה כיצד על צה"ל להגיב היה וקבוצות קיצוניות יפתחו באש כנגד כוחות הביטחון במהלך ביצוע תכנית ההינתקות. ח"כ וילן הדגיש, כי הוא מקווה שהדברים לא יידרדרו עד כדי שימוש בירי, ואמר כי תחילה יש לעשות שימוש באמצעים שגרתיים ואילו השימוש באש חיה מוצע רק כמוצא אחרון. לפיכך, אין המדובר בקריאה המעודדת או משבחת ביצוע מעשי אלימות".
ויסולי אמר בתגובה, כי "אליבא דמזוז, 'הצעה' לירות ולהרוג מתנחלים אינה קריאה לאלימות אלא 'תקוה' ו'מוצא אחרון'. יש בדבריו של מזוז משום הכשר לפתיחה באש על מנת להרוג את המתנחלים. ככל הנראה מקווה מזוז, ביחד עם וילן ושאר הפוליטיקאים מן השמאל, כי חיילי צה"ל יתפתו לירות ולהרוג מתנחלים, בהנחה שמזוז יספק להם חסינות, בדיוק כמו שהחייל שירה ביצהר לא הועמד לדין". לדבריו, "אין ספק, כי דבריו של מזוז מהווים סכנה מוחשית וקרובה לחיי המתנחלים וישמשו כעידוד וזרז להסלמת העימותים בין חיילי צה"ל והמתנחלים עד כדי שימוש באש חיה".
מזוז לא מגנה את הדברים
עו"ד נזרי מסכם, כי "מדובר איפוא בהתבטאויות, שאף אם יהיה מי שיחלוק עליהן או יבקר אותן במישור הציבורי, אין הן עולות כדי עבירה פלילית, ולפיכך החליט כאמור היועץ המשפטי לממשלה לדחות את הערר".
גורמים בימין הביעו תמיהה על-כך שמזוז לא הסתייג או גינה את הדברים, כפי שהוא נוהג לעשות בהחלטותיו כלפי התבטאויות פוליטיות חריפות מצד אנשי ימין.

תאריך:  30/01/2005   |   עודכן:  30/01/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הנשיא האמריקני טרם הגיב על הבחירות, אך שרת החוץ הטריה אמרה בשמו: הנשיא מרוצה מהעם העירקי
גל ברגר
כתב אישום חמור הכולל 19 סעיפים הוגש היום נגד הקצין החשוד באונס פקודתו; הוא נאשם בעשרה מעשי אונס, מעשים מגונים, הטרדות מיניות ואיומים; לפי כתב האישום, הוא אנס את פקידתו בבית מלון בת"א, בחדרה שבביתה, בלשכתו וברכבו הצבאי; כמו כן, הטריד מינית שתי חיילות נוספות
רנית נחום-הלוי
על-פי הצעת החוק שהגיש ח"כ שאול יהלום, תבוטל הזיקה בין אדמות קק"ל למינהל מקרקעי ישראל והן יוצאו מניהולו כדי שניתן יהיה למכור אותן ליהודים בלבד
גל ברגר
רא"ל יעלון נועד היום עם בכירים במועצת חוף עזה; הביע הערכה רבה ליכולת העמידה והחוסן של המתיישבים במשך ארבע שנות אינתיפאדה; המתיישבים תיארו את הפגישה כחיובית ותבעו "להוציא באופן מיידי את צה"ל מהמשחק הפוליטי"
רנית נחום-הלוי
כך אמרה שרת התקשורת, דליה איציק בישיבת הממשלה שעסקה בדוח האנטישמיות; דבריה הסעירו את שרת החינוך לימור לבנת, שהשיבה לה: את מגמדת את נושא האנטישמיות; מועצת יש"ע קוראת לראש הממשלה לפטר את השרה איציק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il