X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה לעובדים זרים דנה בדוח מחלקת המדינה האמריקנית, אשר יוצא מדי שנה ומדרג את מדינות העולם בשלוש דרגות על-פי סחר בבני אדם, ויצאה בקריאה להשוות את החקיקה בישראל לסטנדרטים המקובלים בעולם
▪  ▪  ▪

הוועדה לעובדים זרים דנה השבוע (1.2.05) בדוח מחלקת המדינה האמריקנית, אשר יוצא מדי שנה ומדרג את מדינות העולם בשלוש דרגות על-פי סחר בבני אדם. נמסר לה כי בשנת 2001 עמדה ישראל בדרוג הנמוך ביותר, בו נמצאות מדינות אשר אינן עומדות בסטנדרטים המינימליים ואינן עושות מאמצים לעשות כן.
בשנים 2002-2003 עלתה ישראל מדרגה לדירוג השני, של מדינה שאינה עומדת בסטנדרטים המינימלים אך עושה מאמצים לעשות כן. עם זאת, נמסר לוועדה כי עתה יש סכנה כי בדוח הקרוב ישראל תרד בדירוג, דבר שילווה בסנקציות כלכליות.
רחל גרשוני ממשרד המשפטים אמרה כי כיום העונש על עבירת סחר בבני אדם בארה”ב הוא 16 שנות מאסר, ולעומתו, בישראל, הענישה היא שנה אחת בלבד.
מירי שרון ממשרד המשפטים ציינה שיש אבחנה בין סחר לניצול. החל מ-2003 מדינה שנכנסת לדירוג הנמוך ביותר, ארה”ב מטילה עליה סנקציות כלכליות בסיוע החוץ. עמדת ישראל היא שבישראל קיים אולי ניצול של עובדים זרים אך לא ברמת סחר, נדחתה על-ידי האמריקנים.
דניאל מרון, ממשרד החוץ הודיע כי נושא העובדים הזרים נמצא במקום מרכזי בשיח הבינלאומי. הוא הדגיש שהדבר משפיע הן על יחסי ישראל והעולם והן על יחסים בי-לטרלים עם מדינות ספציפיות שנתיניהן מקבלים בו יחס משפיל.
דודי פרץ, קצין חקירות ממנהלת ההגירה, הביע את עמדתו לפיה אין סחר בבני אדם לצורכי עבודה בישראל. היעד של מנהלת ההגירה, לדבריו, הוא לתפוס מעסיקים המשיגים אשרות עבודה במרמה תמורת בצע כסף. אורנה נחמני, ממנהלת ההגירה הבהירה כי הבעיה היא במסתננים מגבול מצרים, המשמשים קרקע טובה לסחר.
שושנה שטראוס, יועמ”ש של משרד התמ”ת, הוסיפה כי מדיניות הממשלה לצמצם ככל שניתן מכסות עובדים זרים. היא ציינה לשבח את הארגונים הלא-ממשלתיים, שבזכותם פעילות המשרד בתחום זכויות אדם מואצת מאוד בשנתיים האחרונות. היא ציינה כי משרד התמ”ת נוקט בביטול היתרים, קנסות מנהליים, והוציא "זכותון" לעובדים הזרים בשפות שונות.
ח"כ מרגי הציע להמציא "זכותון" גם למעסיקים. הוא ציין כי בהלכה היהודית כתוב: "כל מי שקנה עבד קנה אדון לעצמו".
יו"ר הוועדה ח”כ רן כהן סיכם בסוף והוציא פניה לראש הממשלה בבקשה שימנה מתאם בנושא סחר בבני אדם למטרות עבודה, והבהיר עוד שהוועדה עומדת על כך שתוחמר החקיקה והאכיפה בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים ברמה הגבוהה ביותר.

תאריך:  03/02/2005   |   עודכן:  03/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האשה ילדה את בתה במרכז הרפואי לפוריות בחיפה: המומחה לפריון ד"ר בר: טיפולי פוריות בגיל מבוגר מבוצעים רק לאחר
עמידה בבדיקות רפואיות קפדניות ומבחני מאמץ
הדר פרבר
בנאומו אמר: נוכל לעזור לעם הפלשתיני להפסיק את הטרור ולבנות מוסדות של מדינה עצמאית ושוחרת שלום; אירן היא המדינה הראשית התומכת בטרור, על סוריה - לעשות יותר
יפעת גדות
מאבטחים פרצו דרך החלון בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שלא שמעו כל סימן של חיים מהבית בו ביקר; שר הפנים: "זוהי תאונה, אנו יכולים לומר כי מדובר בהרעלת גז"
יואב יצחק
למרות הוויכוח, לא ישוחרר אסירים עם דם על הידיים; שרון ופרס תמכו בשחרור אסירים עם "דם על הידיים" שנפגעו בעת פעולות טרור או מאש צה"ל; השרים מופז ושלום התנגדו וכך גם השב"כ; בניגוד לפרסומים, לא תינתן חנינה לטרוריסט מוחמד דף
מיכאל דבורין
זאת בעקבות דוח שערורייתי שפירסם האו"ם ביום שני האחרון בו לא ניתנה כל המלצה לדרך פעולה אפקטיבית לסיום טבח העם בחבל דארפור; שני המחוקקים האמריקנים טוענים כי שוב בחר האו"ם משיקולים פוליטיים פנימיים להתעלם מהזוועות,לא לעשות דבר ובכך בעצם להפקיר מיליוני בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il