X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אירן: הטענות חסרות בסיס; סוריה: הדרישה של אמריקה לדמוקרטיה במזרח-התיכון אינה יכולה להתקיים בכוח
▪  ▪  ▪

אירן וסוריה דחו את האשמותיו של הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, אשר אמר כי השתיים מסבסדות פעולות טרור. גורמים באירן כינו את הטענות חסרות בסיס ושר התקשורת בסוריה אמר כי הדרישה של אמריקה לדמוקרטיה במזרח-התיכון אינה יכולה להתקיים בכוח.
בוש דווקא זכה לתמיכה באזור על דבריו, כשקרא למדינה פלשתינית עצמאית שתקום לצדה של ישראל בשלום. בנאומו הבוקר טען כי אירן היא "המדינה המרכזית אשר מממנת טרור". עוד אמר כי וושינגטון עובדת לצד בנות בריתה באירופה כדי לשכנע את אירן לעצור את תוכנית הגרעין שלה ולהפסיק לתמוך בטרור. הנשיא פנה לעם האירני ואמר: "אמריקה לצדכם..." בקריאה לחופש.
דובר משרד החוץ האירני, חמיד רזא אספי, אמר כי דבריו של בוש הם "חזרה על טענותיו חסרות הבסיס מהעבר, והאשמותיו. הוא מדבר על כמה נושאים אשר אינם קשורים למצב הנוכחי בעוד שהוא סוגר את עיניו למציאות באירן".
בנאומו אמר בוש כי אמריקה תעבוד לצד חברותיה באזור כדי להילחם בטרור, ותעודד סטנדרטים גבוהים יותר לחופש. בוש אמר, כי סוריה מאפשרת לעשות שימוש בטריטוריה שלה, ובחלקים מלבנון, לטרוריסטים אשר "מנסים להרוס כל הזדמנות לשלום" באזור. "אנחנו מצפים מהממשלה הסורית לסיים את התמיכה בטרור ולפתוח את דלתה לחופש".
שר התקשורת הסורי, מחדי דח'לאללה, דחה את ההאשמות של בוש. "כולם יודעים שסוריה משתפת פעולה במלחמה בטרור, אך ההגדרה של טרור אינה יכולה להיות סלקטיבית ולהתבסס על אידאולוגיה ופוליטיקה", אמר בראיות לתחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה.
סוריה שיתפה פעולה עם המערב במלחמה ללכידת אנשי אל-קאעידה, אך דחתה את קריאותיה של אמריקה לשים קץ לקבוצות הפלשתיניות הקיצוניות החמאס והג'יהאד האיסלמי כמו גם החיזבאללה הלבנוני, אשר פועל בדרום לבנון.
ארה"ב מאשימה גם את סוריה בכך שהיא מאפשרת לחדירה של גורמים אנטי-אמריקנים דרך גבולה לתוך עירק, טענות אותן גם כן מכחישה סוריה. דוברת משרד החוץ הסורי, בושרה כנפאני אמרה כי דמשק "פעלה ופועלת לעשות כל שביכולתה לפקח" על הגבול עם עירק. עוד אמרה כי סוריה תומכת במאמצי השלום הפלשתינים וקראה לארה"ב להשיב לקריאותיה של סוריה לפתרון המשבר. באותה הזדמנות, בירכה על דבריו של בוש על הקמתה של מדינה פלשתינית עצמאית.

תאריך:  03/02/2005   |   עודכן:  03/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
השאלונים שחולקו לכ-250 מועמדים נועדו לשלול מועמדים אשר עלולים להפריע במילוי תפקידם כמושבעים
מירב לוי
את הדברים אמרה השופטת בכינוס שהתקיים באוניברסיטת בר-אילן בנושא "אכיפת חוק הולמת ושיפור הסדר החברתי"; אסף חפץ: המפתח לאכיפה יעילה: האצלת סמכות לרשויות המקומיות
מירב לוי
יסיים באפריל את עבודתו כמשנה למנכ"ל פרטנר; מצטרף לחברי דירקטוריון אל-על ובהם: יגאל ארנון, אמנון ליפקין-שחק, נדב פלטי ועוד
הדר פרבר
דה-וילפן: אותן קבוצות הן "בושה לזיכרון האומה שלנו ולערכים הרפובליקנים שלנו. הן גם מהוות סכנה ואיום... אנקוט בצעדים ההכרחיים"
מחלקה ראשונה
יגיעו לארץ למפגש עם עמיתיהם הישראלים לציון שיתו ףהפעולה האקדמי בסימפוזיון חד פעמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il