X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועץ המשפטי לממשלה אמר את הדברים בכנס שערכה לשכת עורכי הדין תחת הכותרת "חופש הביטוי והשיסוי"; מזוז גם הבהיר כי במציאות הקיימת יכולה אכיפה פלילית נגד התבטאויות קיצוניות לגרום לעתים ליותר נזק מתועלת
▪  ▪  ▪

הרבה כותרות מרעישות היו בשבוע האחרון אך נראה כי השיאן הבלתי רשמי שלהן היה לא אחר מאשר היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, אשר הוכיח השבוע כי מאחורי התדמית המעט אפורה שלו כפי שנצטיירה בתקשורת מאז מינויו, מסתתר יועץ משפטי דעתן ובלתי שגרתי עם נטייה חזקה ביותר לעורר פרובוקציות.
ואכן נדמה כי לא היה יום השבוע שמזוז לא "הפגיז" בו עם הצהרה זו או אחרת שעוררה סערה רבתי, בדרך כלל בחוגי הימין. זה התחיל בהפיכת סדרי עולם עם ההחלטה לעניין אדמות קק"ל, נמשך בהחלטה לגבי אדמות הנפקדים במזרח ירושלים בניגוד לעמדת הממשלה, והיום - שוב מנפק היועץ כותרת והפעם לגבי מעצרים מנהליים ליהודים. נזכיר כי לפני מספר חודשים עורר היועץ הדעתן עם כניסתו לתפקיד סערה נוספת כאשר גילה הבנה לתופעת הסרבנות. ועוד לא הזכרנו את קידום המגמה של החלת אמנת ג'נבה על שטחי יו"ש ועידוד ההתחשבות בהחלטת בית הדין בהאג לעניין גדר ההפרדה.
היום (ה', 3.2.05), הגיע מזוז לדבר במושב הפתיחה של ההשתלמות הפלילית של לשכת עורכי הדין שנערך תחת הכותרת "חופש הביטוי והשיסוי" בהנחיית יו"ר הפורום הפלילי של הלשכה, עו"ד רחל תורן ובהשתתפות כ- 200 עו"ד.
היועץ הודיע לשומעיו כי בעתיד ייעשה שימוש נרחב יותר במעצרים מינהליים כלפי יהודים וכי שיטת המעצר המנהלי "תינקט בשלבים קריטיים מתוך הנחה שתהיה תשתית עובדתית מספקת". מזוז הדגיש כי אין כל מדיניות או החלטה להימנע מלהשתמש בכלי זה כמובן באופן זהיר ומבוקר.
היועץ התייחס גם לנקיטת פעולות של אכיפה פלילית נגד התבטאויות קיצוניות ופרובוקטיביות ואמר כי "במציאות הקיימת יכולה אכיפה שכזו לעיתים לגרום נזק רב יותר מתועלת, לכן המדיניות היא מאופקת בהפעלת הכלי הפלילי".
מזוז התייחס ספציפית לקריאתם של הרב שפירא ופנחס ולרשטיין, וציין שבשני המקרים לא סבר שנכון היה לפתוח בחקירה. לדבריו, ב- 24 שעות שלאחר קריאת הרב שפירא לסרב פקודה קמה קבוצה בקרב הציונות הדתית שהביעה הסתייגות מהענין "אני מאמין שאם היינו נוקטים פעולת חקירה נגד הרב שפירא היינו יוצרים התייצבות אוטומטית לטובתו". גם לאחר קריאתו של ולרשטיין התכנסה מועצת ישע והחליטה על שלושה לאווים: לא לסרבנות, לא לטלאי הכתום ולא לאלימות, אמר מזוז.
בחוגי הימין הביעו זעם הערב על דברי מזוז לעניין הגברתו העתידית של כלי המעצרים המנהליים, ככל הנראה לקראת יישום ההנתקות. אחד הפעילים, אמר ל-NFC כי "לא יצליחו להפחיד אותנו באיומים בולשביקיים על מעצרים מנהליים". הוא הוסיף כי "המדובר בעוד פרובוקציה מבית מדרשו של היועץ המשפטי לממשלה שכנראה התאהב במלאכה של יצירת כותרות ראשיות".
אין ספק היה זה בהחלט "שבוע מזוז".

תאריך:  03/02/2005   |   עודכן:  03/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
האג"ח צמודת המדד, המונפקת על ידי בתי ההשקעות לאומי ושות, כלל פיננסים וגמול סהר, מציעה תשואה שנתית צמודת מדד של כ-3.7% בעוד הגליל מציע תשואה של כ-3% בלבד
אורלי ממן
גאות בפעילות המשקיעים הזרים לצד ההתפתחויות המדיניות הזניקו השבוע את הבורסה לרמות שיא חדשות; פעילות ערה ועליות חדות במניות הכבדות ובראשן מניות הבנקים; מחזור המסחר הסתכם היום ב-1.25 מיליארד ש"ח
גל ברגר וסוכנות איי.פי
לדברי המנהיג הרוחני, עלי ח'אמנהאי, ארה"ב מנסה לחסל את המשטר האיסלמי בטהרן; "בוש הוא הנשיא האמריקני החמישי השואף לעקור מן השורש את האומה האירנית והרפובליקה האיסלמית באירן. גי'מי קארטר, רונלד רייגן, בוש האב וביל קלינטון נכשלו בכך. גם הנשיא הזה ייכשל"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אירן: הטענות חסרות בסיס; סוריה: הדרישה של אמריקה לדמוקרטיה במזרח-התיכון אינה יכולה להתקיים בכוח
הדר פרבר
השאלונים שחולקו לכ-250 מועמדים נועדו לשלול מועמדים אשר עלולים להפריע במילוי תפקידם כמושבעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il