X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד אשר חלד, היועץ המשפטי של ארגון העובדים: "השתתפות המבקר בציד עובדים הפועלים בסולידאריות עם הארגון - פסולה ובלתי חוקית"
▪  ▪  ▪

ארגון עובדי בנק המזרחי פנה, באמצעות עו"ד אשר חלד, במכתב לכל חברי דירקטוריון הבנק ודרש מהם לפעול באופן מיידי להפסקת חקירותיו של מבקר הבנק נגד עובדים הפועלים בהתאם להוראות ארגון העובדים.
במכתב נאמר כי לאחרונה "הגיעו ידיעות לפיהן מעסיקה הנהלת הבנק את המבקר הפנימי הראשי של הבנק בביצוע "חקירות" ובחיפושים אחרי מי שמסר את שמות שוברי השביתה לארגון העובדים".
עוד נכתב כי פעילות המבקר כאמור "מהווה התערבות פסולה ובלתי חוקית בפעילות ארגון העובדים והשתתפות ב"ציד" עובדים הפועלים בסולידריות עם ארגונם היציג. פעילות זו חורגת לכאורה חריגה מהותית ופסולה מתפקידי המבקר המוגדרים בהוראות 14-ה לפקודת הבנקאות".
תפקיד המבקר הפנימי על-פי פקודת הבנקאות הינו לבדוק את תקינות הפעולות של התאגיד הבנקאי מבחינת השמירה על החוק, השמירה על טוהר המידות השמירה על החיסכון והיעילות והשמירה על נוהל בנקאי תקין.
עו"ד חלד מדגיש כי לאור כל זאת "המבקר הוא נאמן הציבור ושליח הדירקטוריון והוא אינו רשאי לפעול כמשרת של ההנהלה שאת פעילותה שלה הוא אמור לבקר. לא כל שכן וודאי שבשום פנים ואופן הוא איננו רשאי לשמש כ"יחידת חקירות" של הנהלת הבנק באשר לעניינים הקשורים לסכסוכי עבודה".
עו"ד חלד הזכיר במכתבו כי האחריות למעשי המבקר הפנימי מוטלת על חברי הדירקטוריון של הבנק ודורש מהם לדאוג לכך שהוא יחדל מייד מפעילות זו.
כמו כן דורש עו"ד חלד מחברי הדירקטוריון לדאוג לכך שבמידה והמבקר לא פעל על דעת עצמו אלא קיבל הוראות ממלאי תפקידים בהנהלת הבנק, "הרי שעל הדירקטוריון להעמיד את אותם ממלאי תפקידים על טעותם, להורות להם לחדול מפעילותם זו, ולדאוג לכך שלא יעשו שימוש פסול בסמכויותיהם".

תאריך:  07/02/2005   |   עודכן:  07/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
תערוכתו של האמן פורצת מהמקום בו נופלים המחסומים הסבלניים של האסתטיקה והסובלימציה, כדי לפנות מבע לכאב מודחק שעד היום לא נמצא לו דובר
אורלי ממן
יו"ר רשות ני"ע אמר את הדברים בהשתלמות הפלילית של לשכת עורכי הדין; התייחס גם לתכנית האכיפה האלטרנטיבית שיוזמת הרשות, הכוללת מסלול מנהלי או תביעה אזרחית
הדר פרבר
במקום השני חבר הכנסת יוסף (טומי) לפיד ובשלישי אברהם רביץ; על-פי מדד "יפעת" חלוקת הנוכחות בתקשורת האלקטרונית בין קואליציה ואופוזיציה היא זהה
אורלי ממן
אופיר פז-פינס: "מדובר בהתחלה של שינוי מערכת היחסים בין השלטון המקומי למרכזי"
מירב לוי
תחליף את שמואל אבואב שהתמנה לתפקיד ממנכ"ל משרד הבינוי והשיכון; גרמן בתגובה: עלינו לשלב ידיים ולפעול בנחישות ליישום דוח דוברת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il