X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נפגשה עם שר החוץ, נשיא המדינה ועם רה"מ וקראה לישראל לא לנקוט בצעדים חד-צדדים בירושלים ולהמשיך בתוכנית ההינתקות
▪  ▪  ▪

שרת החוץ האמריקנית, קונדוליסה רייס, נפגשת בשעה זו בירושלים עם שר הביטחון, שאול מופז. בשעות הבוקר המוקדמות נועדה השרה עם המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס. בשעות הצהריים צפויה השרה להיפגש יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן ועם אבו-עלא ברמאללה.
קונדוליסה רייס הפנתה את תשומת הלב בדבריה (ב') להנהגה הפלשתינית החדשה, לאחר שהדגישה את מחוייבות הישראלים בקבלת "החלטות קשות" על-מנת שאפשר יהיה לקדם את תהליך השלום.
רייס נפגשה עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן במטה לשעבר של יאסר עראפת. שלא כמו בביקורים רשמיים קודמים, רייס לא התעכבה לצד קברו של עראפת בכניסה למתחם. הפלשתינים מעוניינים כי רייס תלחץ על ישראל למחוות נוספות במהלך הוועידה בין אבו מאזן לרה"מ אריאל שרון ביום שלישי בשארם א-שייח' במצרים. עוד מעוניינים בצד הפלשתיני, כי רייס תסייע ללחוץ על ישראל בכל הנוגע לפינוי יישובים, הקפאת ההתיישבות והבנייה בגדה המערבית.
הבוקר, פגשה רייס את רה"מ, אריאל שרון ואת שר הביטחון, שאול מופז. מופז אמר, כי הסכים עם רייס כי דיפלומטיה היא הכלי המתאים ביותר, כעת, לנסות ולמנוע מאירן לפתח נשק גרעיני. עניין הפעולה הצבאית הישראלית - במקרה שהנסיונות הדיפלומטיים ייכשלו - לא עלה בשיחה בין השניים.
בתום הפגישה עם המנהיגים הישראלים קראה רייס לשני הצדדים לעמוד בהתחייבותיותיהם. "זהו זמן מלא תקווה, אך זה גם זמן של אחריות רבה לכולנו, להבטיח כי נפעל על-פי הבטחותינו", אמרה לפני פגישתה עם שרון אמש.
מופז אמר עוד, היום, כי קיבל מידע מודיעיני כי החיזבאללה עלול לנסות לפגוע בוועידה במצרים והוסיף, כי בינתיים אין התרעות קונקרטיות אך קיימת אפשרות לניסיון התנקשות בחייו של אבו מאזן.
רייס הגיעה אמש (א') לישראל ואמרה - ישראל צריכה לשמור על הסטטוס-קוו. אמש נפגשה השרה עם שר החוץ, סילבן שלום, עם נשיא המדינה, משה קצב ועם ראש הממשלה, אריאל שרון.
בביקורה הדגישה השרה, כי בוושינגטון לא מעוניינים כי ישראל תנקוט צעדים חד-צדדיים בירושלים, ותמשיך עם תוכנית ההינתקות - על-פי המועד המתוכנן.
השר שלום עמד על כך, שישראל "לא תוותר על ריבונותה בירושלים", ואמר כי הסוגייה תישמר להסדר קבע, "אבל אין לנו כוונה לפגוע בפלשתינים". זאת, ככל הנראה בהתייחס להחלטה הנוגעת לחוק נכסי נפקדים של תושבי הגדה המערבית בירושלים.
רייס לחצה להפעיל את תוכנית ההינתקות ולבצעה בהתאם ללוח הזמנים שנקבע. "אבו מאזן צריך עזרה... לביסוס שלטונו, כדי שההזדמנות הזו לא תוחמץ", אמרה ולכך ענה השר שלום, כי "חשוב להבין את כאב המתנחלים... אנשים לא יודעים היכן יגורו ובמה יעבדו".
השר שלום הודה לרייס על מאמציה להחזיר את השגרירים של מצרים וירדן לישראל, ואמר כי בישראל מקווים כי בעקבות כך "יחליטו גם מדינות המפרץ ומדינות צפון אפריקה לפתוח בישראל נציגויות".
הנשיא קצב אמר בתום פגישתו עם רייס, כי השניים הגיעו להסכמה, כי המפתח להתקדמות בתהליך השלום הוא בידי אבו מאזן וכי עליו לפעול בנחישות נגד הגורמים קיצונים.
אמש נפגשה רייס עם ראש הממשלה, אריאל שרון בנוכחות יועציו - דב ויסגלס ושלום תורג'מן, המזכיר הצבאי, יואב גלנט, והשגריר בוושינגטון, דני איילון. שרון אמר בפתח הפגישה: "אנו שמחים לארח את מזכירת המדינה, היא מכירה היטב את ישראל ואת בעיותיה. אני בטוח שביקורה יתרום ליחסי הידידות בין שתי המדינות ולתהליך השלום שאנו כה רוצים לקדם" [ראו קישור].

תאריך:  07/02/2005   |   עודכן:  07/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
צעדת פארק החולות לשימור דיונות החול שבין אשדוד לניצנים; הצעדה מתקיימת בפעם ה-10; סיור אל האירוסים הנכחדים בגבעות כרכור
אורלי ממן
עו"ד אשר חלד, היועץ המשפטי של ארגון העובדים: "השתתפות המבקר בציד עובדים הפועלים בסולידאריות עם הארגון - פסולה ובלתי חוקית"
הדר פרבר
תערוכתו של האמן פורצת מהמקום בו נופלים המחסומים הסבלניים של האסתטיקה והסובלימציה, כדי לפנות מבע לכאב מודחק שעד היום לא נמצא לו דובר
אורלי ממן
יו"ר רשות ני"ע אמר את הדברים בהשתלמות הפלילית של לשכת עורכי הדין; התייחס גם לתכנית האכיפה האלטרנטיבית שיוזמת הרשות, הכוללת מסלול מנהלי או תביעה אזרחית
הדר פרבר
במקום השני חבר הכנסת יוסף (טומי) לפיד ובשלישי אברהם רביץ; על-פי מדד "יפעת" חלוקת הנוכחות בתקשורת האלקטרונית בין קואליציה ואופוזיציה היא זהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il