X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר בפסיקה היסטורית אשר עשויה להטות את הכף בכנסת לרעת ראש הממשלה; הרב התנה את המהלך בהחזרת שטחים בלבד; ח"כ ברונפמן: זו הכרזת מלחמה של החרדים על שלטון המדינה; יו"ר סיעת שינוי: הסכין בגב שמכניסים החרדים לשרון ערב פיסגת שארם
▪  ▪  ▪

הרב יוסף שלום אלישיב, מנהיג הזרם הליטאי, הורה לחברי הכנסת מסיעת דגל התורה, אברהם רביץ ומשה גפני, לתמוך בקיום משאל עם, תוך התניית המהלך, בכך שיתייחס להחזרת שטחים בלבד.
מדובר בהכרעה מרחיקת לכת, בכל הנוגע ליישום חוק ההינתקות בנוסח הממשלה. ראש הממשלה, אריאל שרון מתנגד לקיום משאל עם, דעתו זו היתה מגובה עד היום בקולות חברי הכנסת שהתנגדו גם-כן למהלך זה.
מבחינת חברי הכנסת, קיום משאל עם הינו תקדימי ועשוי להוות פתח להכרעות וסוגיות שונות שיונחו בעתיד על שולחן הממשלה. זו הסיבה המרכזית בגינה התנגדו חברי הכנסת בש"ס [11 במספר] למהלך.
עם זאת, פסיקה זו עשויה להטות את הכף, כאשר יהיה רוב בכנסת לקיום משאל עם, וזאת, בעצת יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן, תוך ניסוח הצעת חוק משאל עם לסוגיית ההינתקות בלבד. לדברי ח"כ איתן לאור פסיקת הרב, "זהו צעד חשוב לקידום נושא משאל העם, אולם אינו מספיק".
המפד"ל ויש"ע מברכים;
חברי כנסת בשמאל - מקללים
מועצת יש"ע מברכת על פסיקת הרב לתמוך בקיום משאל עם. יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב אשר היה השר הראשון שתבע קיום משאל עם בקבינט הביטחוני, מברך גם-כן על החלטת הרב ואומר כי מדובר בפריצת דרך משמעותית ליצירת רוב בכנסת התומך בחוק משאל עם בנושא ההינתקות.
כזכור, בעת פרישת המפד"ל מהממשלה על רקע סירוב רה"מ לקיים משאל עם, הציג ח"כ אורלב לרה"מ התחייבות אישית של רבני הציונות הדתית וראשי יש"ע לכבד את תוצאות משאל העם. "משאל עם יכול למנוע מלחמת אחים, אלימות סרבנות ואי ציות לחוק ולכן יש הכרח לבצען", לדברי אורלב.
ח"כ רוני בריזון מרכז נושא דת ומדינה בסיעת שינוי, אומר בתגובה, "אם הרב אלישיב רוצה משאל עם - שיעשה אותו קודם לגיוס בחורי הישיבה. אולי ראש הממשלה יבין סוף סוף איזה משענת קנה רצוץ הם החרדים ועד כמה הוא אינו יכול לסמוך עליהם בשום דבר בקואליציה. תמיד הם ירצו לקבל הכל ולא לתת שום דבר בתמורה בכל מיני תירוצים רבניים".
יו"ר סיעת שינוי, ח"כ רשף חן, מוסיף על דברי חברו ואומר, "הסכין בגב שמכניסים החרדים לראש הממשלה ערב פיסגת שארם הוא מחיר צפוי מראש על-כך שבחר להישען עליהם ולהרכיב קואליציה בלתי טבעית. כדאי ששרון יחזור לרעיון של ממשלת אחדות לאומית אמיתית המבוססת על מפלגות ציוניות התומכות בתוכנית ההינתקות, ולא על מפלגה אנטי ציונית המתנגדת להינתקות וחברה בקואליציה רק לצורך השגת כספים מקופת המדינה".
יו"ר סיעת יח"ד, ח"כ זהבה גלאון אומרת בתגובה, "כל מי שמציע לקיים כעת משאל עם רוצה בעצם לטרפד את תכנית ההינתקות. בישראל קיים משטר פרלמנטרי בו הכנסת והממשלה מקבלות החלטות ואין שום צורך בהליך שם משאל עם כדי לתת להן תוקף".
ח"כ יוסי שריד מיח"ד: "אם זו עמדתו המעודכנת והמפתיעה של הרב, אני מניח שבודאי הוא גם יסכים לקיום משאל עם בנושא הפרדת הדת מהמדינה או בנושא נישואים אזרחיים ושאלות דומות מהסוג הזה. אני יודע בברור מה תהיה התוצאה של קיום משאל עם כזה אבל נדמה לי שהרב אליישיב אינו יודע".
ח"כ יולי תמיר מהעבודה אומרת בתגובה: "פניה למשאל עם מסוכנת להמשך קיום הדמוקרטיה הפרלמנטרית. לאחר שכבר התקבל רוב בכנסת לנושא, לא מתקבל על הדעת להשיב את הגלגל לאחור ולבחור בפרוצדורה חדשה".
ח"כ רומן ברונפמן מיח"ד אומר בתגובה, "זוהי התערבות גסה של דמות רוחנית בענייני המדינה וסדרי השלטון. היא מסמלת הכרזת מלחמה של החרדים על האופי הדמוקרטי של המדינה. בישראל קיימת דמוקרטיה ייצוגית ואין הכרח באישור ישיר של העם".

תאריך:  07/02/2005   |   עודכן:  07/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך לדברי ד"ר זהבית גרוס מביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן; תרצה בוועדת החינוך של הכנסת במסגרת מושב מיוחד בנושא הערכים; הנחתה סדנאות הדברות בין סטודנטים ערבים ויהודים בקמפוס
מחלקה ראשונה
"יישום המלצות ועדת בכר יפגע קשות באלפי משפחות סוכני ביטוח ואלפי עובדי סוכנויות הביטוח, עקב הכוונה לאשר מכירת פוליסות ביטוח באמצעות הבנקים"
אורלי ממן
גידול של פי 7 בהכנסות בשנה החולפת לצד צמצום הפסדים בכ-50% ל-23 מיליון דולר; החברה צופה המשך מגמת הרווחיות ומעבר לרווח לכל שנת 2005; שריפת המזומנים נבלמה ולחברה נכסים בסך 345.3 מיליון דולר
הדר פרבר
נפגשה עם שר החוץ, נשיא המדינה ועם רה"מ וקראה לישראל לא לנקוט בצעדים חד-צדדים בירושלים ולהמשיך בתוכנית ההינתקות
מירב לוי
צעדת פארק החולות לשימור דיונות החול שבין אשדוד לניצנים; הצעדה מתקיימת בפעם ה-10; סיור אל האירוסים הנכחדים בגבעות כרכור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il