X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעריך: הריבית להלוואות המשכנתא צמודות המדד צפוייה לרדת בכ-0.2%-0.3% במחצית הראשונה של 2005; הערכה זו נובעת מהתחזית להוזלה של המקורות הכספיים והיא צפוייה בעיקר בהלוואות לתקופות בינוניות של 10 עד 15 שנה
▪  ▪  ▪

בניגוד לתחזית לפיה הריביות להלוואות המשכנתא צמודת המדד נמצאות בתחתית וכי לא צפויה הורדה נוספת, טוען מנכ"ל בנק אדנים יונתן הולצר כי הריבית צפוייה להמשיך ולרדת גם במחצית הראשונה של 2005.
"אנו מעריכים כי הריבית על המשכנתאות צמודות המדד עדיין לא אמרה את המילה האחרונה וכי היא צפוייה להמשיך ולרדת, לפחות במחצית הראשונה של 2005." אומר הולצר. "הירידה היא תוצאה מהוזלה צפויה של המקורות הכספיים לביצוע הלוואות המשכנתא ואנו צופים כי היא תהיה בעיקר בהלוואות לתקופות בינוניות של בין 10 עד 15 שנה".
הולצר הוסיף כי הירידה הצפויה במחירי המקורות הכספיים להעמדת הלוואות משכנתא נובעת מפדיון גבוה של אג"ח ממשלתי בהשוואה להנפקות חדשות.
לדברי הדס רוזן, כלכלנית בנק אדנים, במחצית השנה הקרובה מגיעים לפדיון אג"ח ממשלתי בהיקף של כ-60 מיליארד ש"ח, זאת לעומת הנפקות חדשות של אג"ח ממשלתי בהיקף של כ-46 מיליארד ש"ח. פער זה בין פדיון להנפקות יוביל ככל הנראה לעליית מחירי האג"ח ולירידה בתשואות של אג"ח אלו. ירידת התשואות באג"ח תוביל ככל הנראה לירידה מקבילה בעלות הגיוס של הבנקים למשכנתאות.
בבנק אדנים מדגישים עם זאת, כי ייתכן שההפחתה בעלות הגיוס לא תבוא לידי ביטוי מלא בשיעורי הריבית שיוצעו ללקוחות המשכנתא. הבנקים לא יזדרזו להפחית הריבית בשיעור הוזלת המקורות על מנת לפצות עצמם על השחיקה של המרווחים בשנים האחרונות עקב התחרות העזה בשוק והפגיעה המתמשכת בעמלות התפעוליות של הבנקים למשכנתאות (על טיפולם בהלוואות זכאי משרד הבינוי והשיכון ובביטוחי המשכנתאות למיניהם).
למעוניינים בביצוע הלוואת משכנתא בימים אלו ומבקשים ליהנות מן הריבית הנמוכה הצפויה בעתיד, מומלץ לשלב מסלולים בריבית משתנה הזולה כיום ונעה בשיעורים של כ- 4-4.5% (פריים, דולר, משתנה צמודה) ומאפשרים החלפת ריבית המשתנה בקבועה במהלך תקופת ההלוואה.
בבנק אדנים מציינים כי אחוז ניכר מהלוואות המשכנתא המבוצעות כיום הינו של ממחזרי משכנתא. מדובר בלווים ותיקים המעוניינים להחליף את הריבית הישנה והיקרה על המשכנתא הקיימת בשיעורי ריבית נמוכים הקיימים כיום.

תאריך:  07/02/2005   |   עודכן:  07/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מכונית תופת התפוצצה בבעקובה וגרמה למותם של 15; במוסול פוצץ עצמו מחבל מתאבד והרג לפחות 12 אנשי ביטחון
אורלי ממן
כך אישרה ועדת המכרזים העליונה של דירקטוריון חברת החשמל; זאת, עד להשלמת הסכם ארוך טווח; אומדן ההתקשרות כ-1.7 מיליון דולר לחודש, וכ-10.2 מיליון דולר לכל התקופה
גלית יצחק
הקטין בן ה-17 סיפר במשטרה כי 4 חשודים הגיעו לביתו, הכניסו אותו לרכב ונסעו; לדבריו, הוא הצליח להמלט; המשטרה חושדת כי אמה של חברתו תכננה את החטיפה מאחר והיא התנגדה לקשר ביניהם
גל ברגר
כך הודיעה בצהריים מזכירת המדינה קונדוליסה רייס; אבו מאזן הודה לארה"ב על התערבותה בעניין חוק נכסי נפקדים במזרח י-ם; הוא שב והדגיש כי הפלשתינים מחויבים ל'מפת הדרכים' על-פי חזון בוש; רייס הביעה דאגה מהמשך הבניה בהתנחלויות ומהפקעת קרקעות
קריות באינטרנט
בית המשפט האריך את מעצרו של צעיר בן 20 מקרית חיים החשוד כי רצח ביריות מאבטח במועדון ה'לונה' בחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il