X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבוקר תיפתח פיסגת השלום המרובעת בשארם א-שייח'; אבו מאזן: סיכמנו על הפסקת אש עם כל הפלגים; רייס הזמינה לוושינגטון את שרון ואבו מאזן, בשמו של הנשיא בוש; הנשיא קצב: אני מצפה שאבו מאזן יעשה מאה אחוז מאמץ לעצירת התקפות הטרור
▪  ▪  ▪

ההכנות לפגישת הפיסגה המרובעת שתיפתח בשעות בבוקר (ג', 8.2.05) בשארם א-שייח' הגיעו בשיאן. במקביל הולך וגובר החשש לפיגועי ראווה דווקא במקביל לפיסגה. נוכח זאת הכריזה המשטרה על כוננות מוגברת.
מאות עיתונאים מכל רחבי העולם הגיעו על-מנת לסקר את האירוע, הן בישראל והן במדינות העולם מתוכננים שידורים ישירים נרחבים. אנשי כוחות ביטחון רבים נפרשו ברחבי העיר וממתינים להגעת המנהיגים ופמליותיהם. רשויות מצרים דאגו לתלות דגלים רבים של כל הצדדים ברחובות העיר.
המשטרה הודיעה, כי לקראת הפיסגה היא העלתה את רמת הכוננות לפעילות מבצעית מוגברת - דרגה ג'. במסגרת זו, יוקמו מחסומים ויתוגברו הסיורים הגלויים והסמויים. בנוסף, הועלתה רמת הכוננות בבתי הכלא בהם כלואים אסירים ביטחוניים. אמש פתחו 500 אסירים ביטחוניים בשביתת רעב במחאה על "פסגת שארם".
בשעות הבוקר יפגשו ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, נשיא מצרים, חוסני מובארק, יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן ועבדאללה מלך ירדן לסידרה של שיחות בתקווה להניע את תהליך השלום.
אתמול (ב') אחר הצהריים דווח, כי במהלך הפיסגה יסכמו שרון ואבו מאזן על הפסקת אש בין הצדדים. צוותי המו"מ של שני הצדדים הגיעו להסכמה על נוסח ההצהרה אותה יישאו המנהיגים מחר בפיסגה.
סיעב עריקאת, השר הממונה על ניהול המו"מ מן הצד הפלשתיני אמר: "הדבר החשוב ביותר בפיסגה הוא הצהרה משותפת על הפסקת האלימות של כל צד". הוא ציין, כי גם תוקם ועדה אשר תבחן את נושא שחרור האסירים הנמצאים בכלא ישראלי.
אבו מאזן אמר במסיבת עיתונאים עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, כי הושגה הפסקת אש עם כל הפלגים הפלשתינים. "סיכמנו על הפסקת אש עם כל הפלגים", אמר. רייס הודיעה, כי הנשיא בוש הזמין את שני המנהיגים - שרון ואבו מאזן לוושינגטון לפגישה עימו במהלך האביב.
הנשיא קצב: אני מצפה שאבו מאזן יעשה
מאה אחוז מאמצים לעצירת התקפות הטרור
"אני מאמין לאבו מאזן שברצונו להפסיק את הטרור וכי פניו לשלום, אך אני מצפה שיעשה מאה אחוז מאמצים לעצירת התקפות הטרור כנגד ישראל. מה שנחוץ לאבו מאזן הוא נחישות". כך אמר נשיא המדינה, משה קצב, לשר החוץ הקנדי, פייר פטיגרו. השניים נפגשו בשעות הערב במשכן הנשיא בירושלים.
פטיגרו אמר לנשיא: "אתה יכול לסמוך על קנדה שתעביר את המסרים המתאימים למנהיגי האזור על-מנת לקדם את תהליך השלום".
קצב הביע תקווה כי הפיסגה בשארם א-שייח' תהיה מוצלחת ותקדם את שני הצדדים לשלום המיוחל. "אם בעקבות הוועידה בשארם יופסק הטרור, המציאות באזור תשתנה. המשא-ומתן יתחדש ויחול שיפור מיידי במצבם הכלכלי, החברתי והבינלאומי של הפלשתינים", ציין הנשיא.
ארה"ב ממנה מתאם ביטחוני מיוחד
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, הודיעה בצהריים כי הממשל בוושינגטון ימנה מתאם ביטחוני מיוחד בדרג בכיר, שיסייע בשיקום מנגנוני הביטחון של הרשות ויתווך בין ישראל לפלשתינים בסוגיות ביטחוניות שנויות במחלוקת. המתאם הינו הגנרל ויליאם וורד יגיע בתוך כמה שבועות לאזור, במטרה לבחון את ההתפתחויות ולעדכן את רייס ישירות.

תאריך:  07/02/2005   |   עודכן:  08/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
בניסוי כושל של חברת הנשק "סולתם", כפי הנראה בשיתוף עם צה"ל, נורו 4 פצצות מרגמה על נהריה ועל הכפר אל-מזרעה הסמוך לה; החשד המיידי הופנה לעבר ארגון החיזבאללה אך זה הוזם כעבור זמן קצר; המשטרה העלתה היום את רמת הכוננות מחשש לפיגועי ראווה לקראת פיסגת שארם
רנית נחום-הלוי
ראש הממשלה לוחץ לקיים ההצבעה על החוק לקריאה שניה ושלישית, אולם אין לו רוב; ההצבעה עשויה להידחות למחר; נכון להיום קיים תיקו, 9 בעד אישור החוק ו-9 נגד; ההכרעה עשויה ליפול בקולו של ח"כ ברכה; היועמ"ש של הכנסת: אישור החוק עשוי להידחות בשבוע ימים
עומר שיקלר
בתאונת מיכליות במפרץ סואץ דלפו לים כ-1,500 ממ"ק של נפט גולמי; כתם הנפט מתקרב לחופי ישראל; עיריית בת ים מזרימה שפכים לים מזה כשבוע
עומר שיקלר
ועדת החוקה דנה בכך שקטינים ובגירים יוכלו להיות עצורים בתא מעצר אחד בגין עברות על-פי חוק יישום תוכנית ההינתקות; המשטרה: טרם גובשו נהלים לביצוע הפינוי בפועל; ח"כ איתן תומך בקיום משאל עם - אך לא מעוניין לעכב את ביצוע ההינתקות
מחלקה ראשונה
בשנת 2004 נרשמה עליה בשיעור של כ-7% בסך הביקושים לעובדים במשק לעומת שנת 2003; עליה בשיעור של כ-50% בביקוש לעובדים במקצועות התעשיה-ייצור והתעשיה-ניהול; עליה בשיעור 54.90% בביקוש לעובדים במקצועות המכונות והמתכת ובשיעור של כ-50% בענף ההיי-טק והאלקטרוניקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il