X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך הודיע יו"ר מרכז הליכוד לחברי מרכז התנועה שאספו כ-750 חתימות לקיום משאל עם; מופעלים לחצים על יו"ר ועדת החוקה להוספת סעיף "משאל עם" לחוק פינוי-פיצוי במקביל להקפאת תוכנית ההינתקות
▪  ▪  ▪

יו"ר מרכז הליכוד, השר צחי הנגבי הודיע כי עד יום א' (13.2.05) בשבוע הבא יחליט על מועד כינוס מרכז הליכוד, לצורך הכרעה בסוגיית משאל עם ליישום תוכנית ההינתקות.
את הדברים מסר השר הנגבי בישיבה שקיים בצהריים (יום ג', 8.2.05) בהשתתפות חברי מרכז התנועה שהשלימו איסוף של כ-750 חתימות חברי מרכז הנדרשות לכינוס מרכז המפלגה, לצורך הכרעה בנושא משאל עם. מאחורי היוזמה עומדים יו"ר מרחב יש"ע בליכוד, שבח שטרן, ויו"ר סניף רמת-גן בליכוד, עו"ד כרמל שאמה, הנחשב איש מחנה שרון.
לדברי שטרן ל-Nfc, "המסר היה שבכוונתו לכנס את המרכז, אך קודם לעיתוי בכוונתו לבדוק עד יום א' שניים שלושה דברים, תקדימיים של השנתיים האחרונות ובכוונתנו להגיש לו את כל החומר הדרוש לכך. דרשנו שהעיתוי יוקדם ככל האפשר כדי שיהיה רלוונטי ולא נגיע למצב בלתי הפיך, שהכינוס יהיה פארסה. הוא מתכוון לכנס את המרכז אך רוצה לעשות את זה כמו שצריך מבחינה תקנונית, חוקתית וטכנית".
ההחתמות נעשו בהתאם לסעיף 147 לחוקת הליכוד, על-פיו אם הושגו חתימות של כ-20% מחברי גוף המרכז ניתן לדרוש את כינוס המרכז להכריע בנושא הנדרש. השר הנגבי יעדכן את ראש הממשלה, אריאל שרון [יו"ר תנועת הליכוד] על כוונתו לכנס את המרכז. ראש הממשלה ואנשי לשכתו חוששים מאד להעביר את ההכרעה לידי המרכז, בשל הרוב המוחץ בעד קיום משאל עם, חלקם אף אנשי ראש הממשלה, כעו"ד שאמה.
לחצים על יו"ר ועדת החוקה
ל"משאל עם" מעכב הינתקות
חברי הכנסת מהימין החברים בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, לוחצים על יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן, להסכים ל"משאל עם מעכב" - הוספת סעיף לחוק פינוי-פיצוי במקביל להקפאת יישום תוכנית ההינתקות עד לאישור חוק משאל עם. השאלה מבחינתם היא, מה טווח הזמן שיצליחו לעכב את תוכנית ההינתקות.
בדיון שהתקיים היום בוועדה הציגו חברי הכנסת יצחק לוי (מפד"ל) ואברהם רביץ (יהדות התורה) את גישתם, לפיה במטרה להשיג רוב [61 חברי כנסת] שיתמוך בקיום משאל עם, יש להקפיא את חוק ההינתקות עד אישור חוק משאל עם.
לאור הסתייגות שהעלה ח"כ איתן להצעה, לפיה הימין יחתור, אם כך, שלא לאשר את משאל העם לעולם, הבטיחו חברי הכנסת לתחם את זמן ההקפאה ל-30 יום בלבד. משמע: בתוך 30 יום, מיום אישור חוק פינוי-פיצוי, יחוקק חוק משאל עם והתוכנית תתבצע באישור העם. אם לא חוקק החוק - תוכנית ההינתקות תצא אל הפועל ללא משאל.
בכוונת יו"ר הוועדה לשקול ולדון בהצעתם, אולם מי שעלול לטרפד את היוזמה היא סיעת ש"ס. הרב עובדיה יוסף הודיע על התנגדותו למשאל עם. בשבועות האחרונים הופעלו לחצים על תנועת ש"ס לתמוך בקיום משאל עם ליישום תוכנית ההינתקות. במכתב שהעביר ח"כ איתן ליו"ר התנועה, ח"כ אלי ישי, הוא מסביר כי הדבר עשוי למנוע שפיכות דמים בין יהודים, ועל-כן זה הזמן לפעול להקטין את ממדי ההתנגשות.
בפגישה שהתקיימה בין חברי התנועה לרב עובדיה יוסף, הבהיר האחרון כי ש"ס מתנגדת לקיום משאל עם בנושא זה. החשש מבחינתם הוא: הסכמה לקיום משאל עם בנושא ההינתקות, תעורר תגובות שרשרת ותעניק לגיטימציה לקיום משאלי עם בנושאים שונים ובוערים העומדים על סדר היום.

תאריך:  08/02/2005   |   עודכן:  08/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המכביה, ה-17 במספר, תהיה הגדולה ביותר עד כה; לראשונה, פרויקט "יש לך חבר בישראל" באתר המכביה 2005, יאפשר יצירת קשר והיכרות מוקדמת בין ספורטאים יהודים מרחבי העולם לבין תושבי ישראל
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך איגוד לשכות המסחר, לקראת יום המשפחה; כ-58% מסה"כ הנשים העובדות הינן אימהות, מתוכן רק 28% בדרג ניהולי
אורלי ממן
מגדל היא חברת הביטוח השניה המצטרפת למכרז על בזק לאחר הצטרפות הפניקס לקבוצת אלג'ם; קבוצת ג'נרלי שוקלת להצרף לאי.די.בי לצורך המכרז
אורלי ממן
ההכנסות בשנה החולפת הסתכמו בכ-151 מיליארד ש"ח; קצב גידול של 10% בגבייה נרשם בחודשים אוגוסט-דצמבר 2004; העשירון העליון ריכז כ-40% מההכנסה החייבת במשק אך שילם כ-62% מכלל המסים הישירים; נטל המס בישראל עדיין גבוה בהשוואה בינלאומית
יפעת גדות
פעמים רבות נוסעים משתמשים בגלולות המלטונין כדי לעזור להם להרדם במהלך טיסות ארוכות שמתקשים להרדם; הגלולות משפיעות על בלוטות המין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il