X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך פרסמו היום המועצה לשלום הילד ומשרד הקליטה בשנתון של שנת 2004; הילדים העולים מעשנים יותר, שותים יותר אלכוהול ומשתמשים יותר סמים; 53% מילדי העולים זכאים לתעודת בגרות; צופים יותר בטלוויזיה וקוראים יותר ספרים
▪  ▪  ▪

שיעור הילדים העולים החשודים בביצוע עבירות פליליים מתוך כלל הקטינים באוכלוסייה החשודים בעבירות הוא 36.9% - פי שניים יותר מהאוכלוסייה. נתון זה ועוד רבים נוספים פרסמו (ד', 9.2.05) המועצה לשלום הילד ומשרד הקליטה בשנתון לשנת 2004.
יצוין, כי הנתון בדבר החשודים בביצוע עבירות בולט בעיקר בקרב בנות.
השנתון מציג תמונת עגומה של מצב הילדים העולים - הם מעשנים יותר, שותים יותר אלכוהול ומשתמשים יותר בסמים (46%) בהשוואה לכלל האוכלוסייה. כמו-כן, חל גידול של 21% בתיקי נוער בהם מעורבים קטינים עולים בשנת 2003, לעומת 2002.
תלמידים עולים רבים מפחדים לבוא לבית הספר בשל האלימות יותר מאשר ותיקים - הן בבית ספר היסודי, והן בחטיבת הביניים - כ-23% לעומת 13%, בהתאמה.
כרבע מכלל הילדים המאושפזים באשפוז פסיכיאטרי, הם ילדי עולים - יותר מפי שניים מחלקם באוכלוסייה.
מצבם של העולים בבתי הספר
53% מילדי העולים זכאים לתעודת בגרות. כמו-כן, בכל התחומים ובכל הגילאים, ציוני ילדי עולים במבחני המיצ"ב נמוכים יותר מכלל הילדים באוכלוסייה. עם זאת, ציוני העולים במגמת שיפור מתמדת ובולטת.
לגבי יחסם של המורים בבתי הספר עולה, כי ילדים עולים מדווחים על יחס חיובי של המורים כלפי התלמידים, יותר מאשר תלמידים ותיקים.
מספר התלמידים הנושרים בקרב ילדי העולים, גדול בשיעור ניכר מאחוז הנשירה של תלמידי ותיקים, בכל הכיתות ובכל שנות העלייה.
בעיקר בולט הדבר בקרב תלמידים שעלו אחרי שנת 1998, שם אחוז הנשירה של תלמידים עולים היא בין פי 3 עד פי 4 מהתלמידים הותיקים. עם זאת, ישנה מגמת שיפור ניכרת לעומת שנים קודמות.
פנאי ותרבות בקרב העולים
ילדי העולים צופים יותר בטלוויזיה ומשתמשים יותר במחשב מאשר ילדי הותיקים. כמו-כן, הם קוראים הרבה יותר ספרים מאשר ילדים ותיקים - הבנים העולים קוראים פי שניים יותר מהבנות העולות.
הילדים העולים עניים יותר
25.2% מהילדים העולים עניים, זאת לעומת 21.2% ילדים יהודים ותיקים - חלה עלייה בשיעור זה מאז שנת 2000 מ-20.1% ל-25.2%.
התעללות מינית והתאבדויות
מתוך 2,450 ילדים שנפגעו מינית, 326 ילדים המהווים כ-13% היו ילדי עולים. כמו-כן, מתוך 4,574 ילדים שנפגעו בתוך משפחתם, 572 ילדים המהווים כ-12.5%, היו ילדי עולים.
מתוך 117 התאבדויות של ילדים בעשור האחרון, 21 היו של ילדי עולים (כ-20%) - 18 מהן בנים ו-3 בנות, 15 יוצאי ברית המועצות, 3 יוצאי אתיופיה ו-3 מארצות אחרות.
מנכ"לית משרד הקליטה, מירלה גל אמרה ל-Nfc: "השנתון מבחינתנו אמור להיות הבסיס המרכזי לפעילותו של משרד הקליטה ושל גופים אחרים שעוסקים בקליטת עלייה של ילדים עולים משום שהוא מציף בצורה המקצועית ביותר את נקודת החולשה ונקודות החוזק של אותם עולים. על-פי מידע זה התחלנו בשנת 2004 לבנות תוכניות שנותנות מענה לבעיות שעולות בדוח. אנחנו הרחבנו משמעותית במהלך השנה את הפעולות למען ילדים עולים, נוער בסיכון והעצמת השפה העברית".

תאריך:  09/02/2005   |   עודכן:  09/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מהלך זה מצטרף לשורה של חברות שהחליטו לחדש את טיסות השכר לישראל בהן: חידוש טיסות השכר מפורטוגל, סאן דור תפעיל טיסות שכר מנורווגיה ושבדיה לתל אביב; שר התיירות, אברהם הירשזון: בכוונתי להחזיר את אילת, ביחד עם שאר גורמי הענף, למפת התיירות העולמית
ארי סירקין
עו"ד שי גרנות המייצג מאות מתיישבים בגוש קטיף וחבל עזה: "למרות שחוק פינוי-פיצוי עבר בוועדת הכספים, המדינה עדיין לא ערוכה לטפל באלפי מתיישבים"
אורלי ממן
בפנייתם לבג"צ טוענים: החברה למשק וכלכלה מבקשת לגזור לעצמה עמלה בסך 6% מהסכום המקיף של המכרז, העומד על כ- 1.1 מיליארד ש"ח; המכרז פוגע בעקרונות השוויון, חופש העיסוק והשקיפות הנדרשים במשפט המנהלי
גלית יצחק
אתמול הושתלו לב, ריאות, כבד וכליה; מצבם של המושתלים מוגדר טוב ויציב; השתלת כליה בוצעה בילד בן 7 במרכז הרפואי שניידר
אורלי ממן
טוען: לציבור העובדים המאורגנים מוקנות זכויות יסוד בכל מצב של שינוי מבני; "התעלמות מדרישותינו הצודקות, תעמידנו במצב בו נאלץ לנקוט פעולה להבטחת זכויותינו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il