X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארגון אלמנות ויתומי צה"ל בבקשה לדיון נוסף בעתירתן נגד שר הביטחון וצה"ל: פסיקת בג"צ היא בבחינת הנצחת האפליה בין אלמנות צה"ל ויוצרת קיומן של שני סוגי אלמנות
▪  ▪  ▪

ארגון אלמנות ויתומי צה"ל פנה היום (ד', 9.2.05) לנשיא בית המשפט העליון, בבקשה לקיום דיון נוסף בעתירתן נגד שר הביטחון וצה"ל, לביטול האפליה בין אלמנות חללי צה"ל, שנפלו בשירות מילואים, לאלמנות טייסי המילואים ואלמנות חיילי המילואים שלאחר 1999, לקבלת ביטוח חיים, על אובדן יקיריהן.
בבקשה לדיון נוסף, בשם 884 אלמנות צה"ל, שהוגשה באמצעות עוה"ד שלמה ציפורי ועודד סבוראי, נטען כי "מפאת חשיבותה, קשיותה וחידושה של ההלכה", שפסק בג"צ לפני כשבועיים, בדחותו את עתירתן של אלמנות חללי המילואים, יש מקום לקיום דיון נוסף בעתירה ולקבלה.
בנימוקיהם טוענים עוה"ד ציפורי וסבוראי, כי בית המשפט הגבוה לצדק אישר כי אלמנות אנשי המילואים אכן הופלו, ביחס לאלמנותיהם של אנשי צוות אוויר שנספו במהלך שירות המילואים, וזאת על-ידי החלטת שר הביטחון דאז, עזר ויצמן. עם זאת לא הורה בית המשפט על תיקון האפליה ובכך הנציח למעשה אפליה בין דם לדם ובין אלמנה לאלמנה, אך ורק על סמך שיוכו החיילי של הנופל, הגם שכאב השכול זהה.
לטענת ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, בסמכות שר הביטחון להעניק הטבות שונות לפנים משורות הדין, כמו שעשה כהחלטה חריגה עם חיילי השייטת שצללו בקישון, שהוכרו כנכי צה"ל; מענק לכל פדויי השבי מאז קום המדינה; ועוד. "פסק דינו של בית המשפט שומט את הקרקע החוקית, לפיה מעניק שר הביטחון הטבות שונות לנכי צה"ל ולשארי חללי צה"ל לפנים משורת הדין ושלא על-פי חוקי השיקום, תוך הסתמכות על בסיס צורך אמיתי ותוך מימוש התכלית הסוציאלית העומדת בבסיס חוקי השיקום", נטען.
לפיכך, טוענות אלמנות חללי המילואים, לא מתיישבת החלטת בית המשפט בעניינן, לפיה נעדר שר הביטחון סמכות להעניק לאלמנות אנשי צוות אוויר שנספו בשירות מילואים הטבות מעבר לקבוע בחוק השיקום, עם פסיקות קודמות, הקובעות כי בסמכותו של השר לעשות כך.
באשר להיבט התקציבי, אשר היווה את אחת הסיבות לדחיית העתירה, טוענים המבקשים כי, חברה המכבדת את ערכי היסוד שלה, ואת זכויות היסוד של חבריה, צריכה להיות מוכנה לשלם מחיר סביר על מנת שערך השוויון לא יעמוד ככלי ריק מתוכן. "תיקונו של העוול ההיסטורי שנגרם למבקשות כרוך בהוצאה תקציבית חד פעמית, נמוכה בהרבה מזו שביקשה להציג המדינה.
המבקשות הינן בבחינת 'דור מדבר', שנותר ללא כל ביטוח בעוד שאלמנות אנשי חיל האוויר ואלמנות שבעליהן נספו לאחר ינואר 99', זוכות לקבל מענק הוני דמוי ביטוח חיים. מדובר בפתרון חד פעמי להפליה קשה, פוגעת, מעליבה ומזיקה ביותר".
עוה"ד ציפורי וסבוראי מדגישים בפנייתם, כי הארגון אינו מבקש כי בית המשפט יורה לאלמנות חיל האוויר להחזיר המענק שקיבלו, אף אם הוא ניתן שלא בסמכות. אולם, המשך הנצחת ההחלטה יוצר קיומן של שני סוגי אלמנות: אלמנה סוג א' - אלמנת איש צוות אוויר במילואים, ואלמנה סוג ב', שבעלה נהרג בעת שירותו בחיילות אחרים אליהם שובץ על-פי החלטת הצבא ובהתאם לצרכי הביטחון.
(1376/05)

תאריך:  09/02/2005   |   עודכן:  09/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך נמסר מאגף הרכב במשרד התחבורה; 2,680 משאיות התגלו כשהן מובילות בעומס יתר של עד 10% מעל המותר ו-662 משאיות שהובילו בעומס יתר של עד 25% מעל למותר
ארי סירקין
יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח”כ אמנון כהן: ”צה”ל נרדם בשמירה בכל הקשור לאיכות הסביבה”
רנית נחום-הלוי
כך אומר שגריר ישראל במצרים היוצא, אלי שקד ל-Nfc בעקבות דיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת בנושא "ההסתה האנטישמית במצרים"; ביקורת הוטחה נגד יו"ר הוועדה על מועד הדיון - שעות ספורות לאחר פיסגת שארם
גל ברגר
כתב רשת "אל-חורה", מג'די חלבי, ראיין אתמול באופן חסר תקדים מפקד טייסת F-16 בכנף 1 בצפון הארץ; דסק ערבית בחטיבת דובר צה"ל, בראשות רס"ן איתן ערוסי, תיאם את הביקור בבסיס חיל האוויר, במהלכו קיבלו הכתב והצוות שהתלווה אליו סקירות ממפקדי הטייסות; הכתבה תשודר הערב
אורלי ממן
היקף העיסקה עומד על 12.8 מיליון שקל; אביגדור קפלן: השלמת הרכישה תחזק את מעמדה של כלל פנסיה כאחד הגורמים המשמעותיים בתחום הפנסיה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il