X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי ההסתדרות: הפחתת ההון תביא לריקונה של קופת החברה וכתוצאה מכך גם לסיכון עתידם של 470 עובדי מפעל פולגת טכסטיל בקריית גת ו-140 עובדי מפעל בגיר
▪  ▪  ▪

ההסתדרות הגישה (ה', 10.2.05) בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב שלא לאשר את בקשתה של חברת פולגת להפחתת הון בסך 152 מיליון שקל, וזאת עד להבטחת כיסוי עתודות הפיצויים החסרות ל- 140 עובדי מפעל בגיר ול-470 עובדי מפעל פולגת טכסטיל בקריית גת.
גרעין השליטה של חברת פולגת (71%) נרכש לפני כחודש על-ידי צביקה בירנבאום ועופר גלבוע. פולגת מחזיקה בחברת בגיר, וזו מחזיקה בגרעין השליטה של חברת גוני פולגת (51%), שהינה היא הבעלים של מפעל פולגת טכסטיל בקריית גת.
לאחרונה נודע לעובדי מפעל פולגת טכסטיל, כי אחזקות בגיר בחברת גוני פולגת נמכרו בדולר אחד לחברה זרה שזהות בעלי מניותיה חסויה. ההסתדרות טוענת, באמצעות עו"ד אלון הורנשטיין, כי המכירה לחברה זרה ללא הודעה והיוועצות עם עובדי פולגת טכסטיל נעשתה בניגוד לכללים שהיתווה בית-הדין הארצי לעבודה בכל הקשור להיוועצות ומתן מלוא האינפורמציה לעובדים במקרה כזה.
כמו-כן טוענת ההסתדרות, כי לאור הדרך בה בוצעה המכירה אין לפטור את פולגת מאחריותה לחובות פולגת טכסטיל בגין עתודת הפיצויים לעובדים. נכון להיום חסרים בקופת בגיר 1.5 מיליון שקל, ובקופת פולגת טכסטיל סך של כ-6.1 מליון שקל בגין כספים להשלמת עתודת פיצויי הפיטורים המגיעים לעובדים. העובדים חוששים כי הפחתת ההון תביא לחוסר יכולתה של פולגת להשלים את החובות הללו.
ההסתדרות טוענת עוד, כי העובדה שבקשת הפחתת ההון הוגשה ע"י פולגת מיד לאחר שגלבוע ובירנבאום רכשו את גרעין השליטה, מעלה חשש כבד כי טובת החברה לא עמדה לנגד עיניהם. לטענת העובדים, הפחתת ההון בסכום האמור עשויה להותיר את החברה עם הון עצמי שואף לאפס. הדבר יכול לגרור אחריו קשיים כלכליים במפעל טכסטיל פולגת ובגיר ועלול לסכן את עתידם של מאות העובדים.
בהסתדרות התייחסו גם לחוות הדעת החיובית שהגישה פולגת לבית המשפט בעניין הפחתת ההון. לטענת ההסתדרות, הוכנה חוות-הדעת ע"י גורם הקשור לחברה שביצע בעבר עבודות כלכליות עבורה ולבעלי המניות שלה. "לא מצויה בפני העובדים חוות דעת חיצונית ובלתי תלויה בדבר יכולתה וחוסנה הפיננסי של פולגת לבצע הפחתת הון, לרבות ההשלכות על בגיר ופולגת טכסטיל", כותב עו"ד הורנשטיין בבקשתו.
"העובדים רואים את עצמם נפגעים מבקשת הפחתת ההון ומבקשים מבית המשפט לא לאשר אותה אלא לאחר הבטחת זכויות העובדים ו/או לחילופין המצאת חוות דעת בלתי תלויה שבה יבדקו, בין השאר, מחויבות פולגת לעובדים", נאמר עוד בבקשה.

תאריך:  10/02/2005   |   עודכן:  10/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ביום 8.2.05 שיגרה שרת החינוך מכתב לכל המורים בישראל: "חשוב שתדעו שבניגוד לתעמולה השקרית של ארגוני המורים, מתוך 18 חברי כוח המשימה הלאומי, 9 מהם אנשי חינוך..."; ארגוני המורים בתגובה: שליחת מכתב רצוף בהטעיות גסות ורבות מעיד על הלחץ והמצוקה בהם שרויה שרת החינוך
מחלקה ראשונה
בימים האחרונים נודע לעובדים על כוונה של ראשות החברות הממשלתיות לפרק את הבנק ולמחוק אותו מרשם החברות
אורלי ממן
בשנת 2004 גדל חלקו של העשירון העליון בתשלומי מס הכנסה בכ-2% לעומת שנת 2003 וחלקו של המאיון העליון גדל ב-1.4%
מירב לוי
יום פינוק באחוזת יערות הכרמל, חבילת פינוק במלון מרקיור סוויטות בת ים, 3 לילות לציריך, שוויץ, טיסה ליעד הרומנטי הקלאסי - פריז ועוד
ענבל אביב
במסגרת פעילותו של מהראן עומר שוכת אבו-חמיס, מבוקש בן 21, תושב מחנה הפליטים עין בית אלמא שבשכם, היה מעורב בגיוס מחבלים מתאבדים לטובת הוצאת פיגועים באזור שכם ובעורף ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il