X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופט חשין מונה ע"י הוועדה לבחירת שופטים לכהונת המשנה לנשיא; בעוד שנה יפרוש חשין מכס השיפוט ויצא לגמלאות
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט העליון, מישאל חשין, התמנה (יום ה', 10.2.05) על-ידי הוועדה לבחירת שופטים לכהונת המשנה לנשיא בית המשפט העליון.
חשין צפוי לפרוש בעוד כשנה מכס השיפוט ולצאת לגמלאות עת ימלאו לו 70 שנים. הוא נחשב ללא ספק לאחד השופטים הצבעוניים ביותר בישראל, ובוודאי בבית המשפט העליון. הוא ידוע בעיקר בשפתו העשירה, בפתגמים ובמשלים בהם הוא משתמש באופן תדיר.
עם זאת, חשין נחשב גם לשופט מעורר מחלוקת, אשר ידוע בדעתנותו מחד-גיסא, ובמזגו הסוער מאידך-גיסא. בלא מעט פעמים מצא עצמו חשין מתעמת ישירות עם עמדותיו של הנשיא ברק והתפיסות אותן הוא מייצג.
עם הדוגמאות הבולטות ביותר לחילוקי הדעות בין השניים ניתן למנות את פרשת בנק המזרחי, בה הכיר בית המשפט העליון בחוקי היסוד כחוקתה של מדינת ישראל. בפסק דין זה עמד חשין בתוקף, ובניגוד לדעת ברק, כי חוקי היסוד אינם חוקה. גם בפרשת גיורא סנש התנגד חשין להחלת חופש הביטוי על אמירה לא נכונה שנאמרה על חנה סנש כאילו בגדה במדינה. חשין, בניגוד לברק, גרס שזהו קו אדום שאסור היה לחצותו, וכי אין להגן על ביטוי משמיץ שכזה. דעתו כאמור שוב לא התקבלה.
גם בפרשת השילוט בשפה הערבית מצא עצמו חשין מצידו השני של המתרס, שוב בדעת מיעוט, כאשר בפסק דין ארוך ומבריק התנגד להחלת השילוט בשפה הערבית בה תמך ברק. חשין טען אז כי העותרים, ארגון עדאללה והאגודה לזכויות האזרח, אינם מייצגים אנשים שנפגעו מכך, אלא נהפוך הוא: מהעדויות עולה כי איש לא נפגע מכך, וכי כל תכלית העתירה היא השגת הישגים פוליטיים לעותרים. כל זאת כאמור בניגוד לדעתו של ברק.
עוד זכור חשין מפרשת המיקרופונים הגדולה במהלך הבחירות לכנסת ה-16, עת קטע, בשידור ישיר, מסיבת עיתונאים שקיים ראש הממשלה שרון בטענה כי המדובר בתעמולת בחירות.
למותר לציין כי חשין נחשב למשפטן מבריק וחד במיוחד. מאחוריו קריירה משפטית מפוארת, שכללה, בין היתר, גם תפקידים בכירים בפרקליטות המדינה.

תאריך:  11/02/2005   |   עודכן:  11/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בראיון שהתקיים איתו ברדיו קול חי אמר: "פולארד שנחשד על לא חמס בכפו, שהאשימו אותו ושמו אותו בכלא בארה"ב... הם מבקשים מאתנו לשחרר אסירים מדוע לא ישחררו אותו?"
יפעת גדות
קומדיה מטורפת המתחוללת בתוככי סיביר המושלגת; ההצגה מלווה בווידיאו המורכב מקטעים מפורסמים של אהבות גדולות; ארבעת השחקנים משחקים את הנשים שבמחזה; לפני תחילת ההצגה יכול הקהל לעקוב אחרי השינוי הדרמטי מגבר לאשה
גל ברגר
משמעות ההסכם: כבילת ידי הרשימה של סיסתאני, שמובילה בבחירות בעירק, במינוי ראש הממשלה בהרכב החדש; פרסום תוצאות האמת של הבחירות בעירק נדחה בכמה ימים לאחר שהתגלו אי סדרים ב-300 קלפיות
גל ברגר
הסורים נתנו הסכמתם לארח את הפיסגה בעקבות יוזמה ירדנית; מטרת הפיסגה: לאשרר את יוזמת השלום הערבית ולהפיח חיים במסלול הסורי; שר החוץ הירדני הגיע לדמשק על-מנת לעדכן את ההנהגה הסורית בתוצאות הפיסגה בשארם; איטליה: סוריה נתנה ערבויות ללחוץ על חיזבאללה על-מנת שזה לא יחבל במאמצים להפסקת אש
גל ברגר
התלונה הוגשה הבוקר למשטרה; מהחקירה עולה כי הקצין חסם בגופו את הרכב ולא היה ניסיון דריסה; האירוע התרחש כשהמתנחלים ביקשו להציב קרוואן על גבעה סמוכה לאיתמר, והקצין ניסה למנוע זאת מהם; בכירים בצה"ל התערבו אצל ראשי המתנחלים בפרשה וסוכם על הסרת הקרוואן עד יום ראשון; בחודש שעבר פגעו מתנחלים בקצין רפואה של צה"ל ליד מפקדת חטיבת שומרון ברכבם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il