X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר אופיר פינס: נעשו מעשי ואנדליזם

קטטה במע'אר בגלל שמועה: צילומי דרוזיות בעירום

הדרוזים מאשימים: צעירים נוצרים הפיצו באינטרנט צילומי צעירות דרוזיות בנות המקום; הנוצרים מכחישים; המשטרה הזרימה כוחות גדולים כדי לעצור את ההתפרעות; נזקים בהיקף מיליוני ש"ח למכוניות, חנויות שנבזזו ונשרפו ובתים שהועלו באש; שבעה נפצעו
▪  ▪  ▪
עזרא, להרגיע את השטח

פינס, נעשו מעשי ואנדליזם

הערב פרץ מחדש העימות בין שוטרים לתושבי הכפר מע'אר. תושבי המקום שפכו שמן על הכביש וכתוצאה מכך החליקו שתי כבאיות ו-2 ניידות משטרה. לא היו נפגעים. המון תקף את השוטרים באבנים. 6 פצועים כבר שוחררו מבית החולים ו-2 נוספים עדיין מאושפזים. עד כה בוצעו מספר מעצרים.
קטטה המונית, בעיצומה הועלו באש עשרות בתים, מכוניות ובתי עסק, פרצה אתמול (יום ו') ונמשכה היום (יום שבת) בכפר מע'אר בגליל המערבי, שבו מתגוררים דרוזים (75% ונוצרים (25%). העילה לכך: שמועות שהופצו, כאילו צעירים נוצרים פרסמו ברשת האינטרנט תמונות של צעירות דרוזיות, בעירום.
המשטרה דיווחה בצהריים, כי במהלך הקטטה נפצעו שיבעה, שניים מהם בינוני והיתר קל. הנפגעים מפונו על-ידי מגן דוד אדום. כמו כן נפצעו שני שוטרים מחזיז שהושלך לעברם. צלמים של ערוץ 10 שהגיע לכפר הותקפו. השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, הגיע בצהריים כדי לסייע בהרגעת הרוחות ולפקח על עבודות המשטרה.
גם שר הפנים, אופיר (פז) פינס הגיע למקום, בניסיון לקיים הידברות בין הצדדים. השר פינס אמר, כי במהומות שפרצו נגרם נזק כבד לרכוש ומשרד הפנים ייבחן כיצד לפעול והאם יש לפצות את הניזוקים. הוא ציין, כי משרד הפנים יעשה כל מה שצריך כדי להביא לרגיעה במקום. פינס הדגיש, כי נעשו מעשי ואנדליזם וזה מחייב הסקת מסקנות וחקירה משטרתית כדי לפעול נגד האחראים לכך.
מועצת מע'אר זומנה לדיון חירום עוד היום (יום שבת), גם כדי להעלות טענות כלפי המשטרה - על שזו לא שיגרה כוחות גדולים כבר אמש, כדי לעצור את ההתפרעות ואת הנזקים הגדולים לתושבים. נכבדי מע'אר טוענים, כי לשמועות נגד הצעירים הנוצרים אין יסוד. למרות זאת, לא שככו ההתפרעויות. ח"כ מוחמד ברכה, שפעל להשבת הסדר הציבורי, העלה טענות נגד המשטרה. לדבריו, ניידות שהיו אמש הסתלקו מהמקום, מחשש שייפגעו, וזאת במקום לדאוג לתגבורת והזרמת כוחות נוספים לאזור.
הקטטה שהחלה באלימות מילולית ביום חמישי, הפכה אמש לעימות פיזי המוני. בין הצדדים קיים מתח עצום על-רקע דתי-לאומי וחילוקי דיעות בדבר הקצאת קרקעות לבני המקום. מאות דרוזים הגיעו לשכונה הנוצרית במע'אר, שרפו מכוניות ובתי עסק, ואף בזזו מכל הבא ליד. בעימות נורו כמה יריות ואף הושלכו כמה רימוני הלם. בהתנגשות בין שני הצדדים נגרם נזק כלכלי כבד הנאמד במיליוני ש"ח.
נכבדי מע'אר ניסו אמש והיום להפריד בין הניצים וליישב את ההדורים, ללא הועיל. הבוקר (יום שבת) התחדשו הפרעות במקום, לאחר שהנוצרים ניסו להביע מחאה בהפגנה שקטה. צעירים דרוזים, החרדים מחילול בנות המקום, תקפו אותם ואף שרפו כמה בתים.
משטרת מחוז העמקים הזרימה אתמול והיום כוחות גדולים לאזור. כ-100-80 שוטרים, בהם שוטרי משמר הגבול וכוחות מיוחדים של המשטרה, מצויים מהבוקר באזור. גם אישי ציבור פעלו במטרה להרגיע את המתפרעים.

תאריך:  12/02/2005   |   עודכן:  14/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
לפי הדיווח, ב-14 בספטמבר 2004 התרחש קרב בין מטוסים ישראלים למטוסים סוריים לראשונה מאז 1980 מעל שמי עיר הנמל הסורית לד'קיה אליה מגיע נשק מאירן המיועד לחיזבאללה; נמסר, כי במהלך הקרב שהתפתח הופלו שני מטוסי המיג הסוריים
יפעת גדות
מחזות רבים הפכו את מילר לאגדה, בין היתר "מותו של סוכן ו"צייד המכשפות"; היה נשוי למרלין מונרו והתגרש ממנה; השאיר אחריו שני בנים ובת
יפעת גדות
הצעדה לכיוון יצירה של בן כלאיים מהונדס גנטית כבר החלה; חוקרים בסין הודיעו כי השתמשו בשיטת שיבוט מסויימת כדי ליצור עוברים המכילים גנים מעורבים של אדם וארנבת
אלכסנדר כץ, "קקטוס"
לפורטל "קקטוס" נודע, כי הצעיר בן ה-17, תושב נתניה, שימש בעבר פעיל מרכזי במטה הבחירות של ממלא-מקום ראש עיריית נתניה, הרב שמעון שר, וכי הוא ידוע בקהילה החרדית בנתניה
גל ברגר
"העלייה המסתמנת, על נתיב אפשרי של תהליך מדיני, עם כל שבריריותה היא בראש ובראשונה פועל יוצא של ההבשלה התודעתית בקרב הפלשתינים כי אסטרטגיית הטרור והאלימות אינה מקדמת אותם אלא להיפך", אמר יעלון בטקס סיום קורס פו"ם "אפק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il