X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מצב של לחץ נפשי יכול לגרום לתסמינים של אי ספיקת לב אצל חלק מהאנשים; למושג "לב שבור" יש בהחלט מקום גם במציאות
▪  ▪  ▪

האם באמת יש דבר כזה "לב שבור"? מסתבר שכן...
מחקר שפורסם היום (א', 13.2.05) בעיתון הרפואה של ניו אינגלנד, טוען כי מצב של לחץ נפשי, כמו זה שקורה כשאדם יקר לנו מת באופן פתאומי, יכול למעשה לגרום לתסמינים של אי ספיקת לב אצל חלק מהאנשים.
חוקרים מאוניברסיטה ג'ונס הופקינס שבבלטימור בדקו 19 בני אדם, שלא סבלו מבעיות רפואיות קודם למחקר, והראו תסמינים של לחץ הנגרם ממחלת שריר הלב - כאב חזה, קשיים בנשימה או לחץ דם נמוך - בעקבות אירוע מלחיץ.
סדרת בדיקות, כולל בדיקות דם ואנגיוגרמה (בדיקת רנטגן של כלי הדם) גילו כי לכל הנבדקים היה תפקוד לקוי חמור של צידו השמאלי של הלב. אותן בדיקות שבוצעו שבועיים וארבעה שבועות לאחר מכן הראו כי פגיעות אלו נעלמו לחלוטין.
החוקרים ציינו, כי אצל אנשים אלו נצפו רמות גבוהות בצורה חריגה של הורמונים של לחץ, שעלולים להיות רעילים לשרירי הלב. הם הניחו כי יתכן והיחלשות זמנית זו של שריר הלב נגרמה מהורמוני הלחץ.
לב שבור
החוקרים ציינו כי למרות ששורשיה של המשמעות הקטלנית הפוטנציאלית מלחץ נפשי הם בסיפורי עמים אולי, כפי שמשתקף בביטויים כמו "פחד מוות" ו"כאב לב", למושג "לב שבור" יש בהחלט מקום גם במציאות.
נזק הפיך ללב הנראה ברגעים של לחץ נפשי אינו שכיח כהתקף לב שתוצאותיו בנזק בלתי הפיך לשריר הלב, אך התופעה אמיתית, והיא לא הוכרה עד כה באופן רשמי במחקרים אמריקנים עד שתוארה במחקר הנוכחי.
הרופאים אינם מתייחסים לתופעה
התופעה של בעיות לב כתוצאה מלחץ נפשי היא נושא חדש והיא כאמור לא הוכרה עד כה. החוקרים מקווים כי רופאים יחלו להכיר בתופעה לעיתים קרובות יותר וניתן יהיה להעביר לחולים את המסר כי הנושא מוכר וידוע. כאשר תמיכה רפואית ניתנת באופן מיידי, חולים הסובלים ממחלת שריר הלב כתוצאה מלחץ נפשי נהנים מאבחון נכון ושיפור מהיר בעקבותיו.
מן המחקר עולה, כי ארבע שנים מאוחר יותר, אף לא אחד מהמשתתפים במחקר מת או סבל מבעיות לב חוזרות. לחץ, הן אם הוא נפשי במקור או פיסי, מהווה גורם סיכון למחלות עורקים ונוטה גם להשפיע יותר בשילוב עם גורמי סיכון אחרים כמו עישון, תזונה רוויה בשומן וחוסר בפעילות גופנית.
החשיבות שבמניעה
למניעה, לדברי חוקרים, יש תפקיד מפתח במחלות לב. יחד עם תזונה נכונה, התעמלות והמנעות מעישון יש להקפיד ו'לפקח' על הלחץ בעזרת יוגה או מדיטציה כחלק משגרת היום.

תאריך:  13/02/2005   |   עודכן:  13/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
המטרה, לדברי אותו יוצר סרטים אירני שהפיק את הסדרה האנטישמית 'עיניה הכחולות של זהרא', היא לעשות שימוש באיברים של אותם תינוקות לאחר שאלה גדלים; "מדובר בילדים שלאיש לא איכפת מהם... אשר נחטפו באמתלה של דאגה לשלומם... לאחר שהם הופכים לנערים... הציונים הציונים משתמשים בלב שלהם, בכליות ובאיברים אחרים"
מיכאל דבורין
כך פסק בית הדין לעניינים מנהליים שקיבל את עתירת עמותת האירובוטיקה בישראל והעומד בראשה מיכאל גולן שדרשו לחייב את הרשות לנהוג לפי חוק חופש המידע ולפרסם מידע על החוזים שחתמה עם אל-על, חוזים שלטענת העותרים עלולים לפגוע בצורה לא סבירה במשתמשים אחרים של שירותי הרשות
גל ברגר
השבוע תועבר האחריות הביטחונית על יריחו לידי הרשות; מחמוד א-זהאר, בכיר החמאס בעזה: טרם קיבלנו החלטה סופית בעניין ההודנה; איסמאעיל הניה: עלינו להתייעץ עם הנהגת הארגון בדמשק; חסן יוסוף: טקטיקה היוצרת מאזן חדש באזור
מחלקה ראשונה
סוף השבוע הקטלני בכבישים נמשך: 2 הרוגים בת"א ובראשל"צ בבוקר יום ראשון; חמישה הרוגים בתאונות דרכים בסוף השבוע
יפעת גדות
אזרח אמריקני מואשם כי ניסה לשדל להתאבדות קבוצתית; המשתתפים תכננו להתחבר לחדר הצ'ט ביום האהבה ולבצע התאבדות בעודם בקשר עם האינטרנט; העונש הצפוי, במידה ויורשע, הוא 10-30 שנות מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il