X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שביצעה חברת 'יפעת מחקרי מדיה מתקדמים'; הטכניון נמצא במקום השני ובעל אחוז הכותרות החיוביות ביותר; האוניברסיטה הפתוחה זכתה לאחוז הכותרות השליליות הגבוה ביותר; עיתון הארץ מוביל בסיקור האוניברסיטאות
▪  ▪  ▪
זכה לאחוז הכותרות החיובות ביותר

האוניברסיטה הפתוחה, זכתה לאחוז הכותרות השליליות ביותר

הארץ מוביל בסיקור, ידיעות אחרונות במקום האחרון

אוניברסיטת תל אביב והמכללה למינהל קיבלו את מירב האזוכרים בעיתונים היומיים בשנת 2004. כך עולה ממחקר שביצעה חברת יפעת מחקרי מדיה מתקדמים.
מהמחקר עולה, כי אוניברסיטת תל אביב הופיעה בכ-113 כותרות וכותרות משנה, כאשר 66 מהן חיוביות, 25 ניטרליות ו-22 שליליות. המכללה למינהל הופיעה בכ-58 כותרות וכותרות משנה כאשר 38 מהן חיוביות, 17 ניטרליות ו-3 שליליות.
בתחום האוניברסיטאות, הגיע הטכניון למקום השני עם 77 כותרות. הטכניון הינו המוסד האקדמי שזכה לאחוז הכותרות החיוביות הגבוה ביותר (82%) שהם 63 כותרות חיוביות, 5 ניטראליות ו-9 שליליות.
במקום השלישי, נמצאת האוניברסיטה העברית עם 69 כותרות כאשר 29 חיובי ו-12 שליליות. האוניברסיטה הפתוחה שממוקמת במקום הנמוך ביותר בטבלת עם כ-16 הכותרות ולה אחוז הכותרות השליליות הגבוה ביותר (31%).
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, ציין כי "תחום הסיקור הבולט ביותר של האוניברסיטאות היה שיווק ופרסום שכולל כנסים שנערכו בחסות הגופים האקדמאים, תערוכות, ימי עיון, הישגים של בוגרי האוניברסיטה השונות, ספרים בהוצאת האוניברסיטה ועוד. התחום השני בסיקור האוניברסיטה הוא מינויים ויחסי עבודה. כמו כן, ניתן למצוא אזכורים רבים של סגל האוניברסיטאי בהקשרים רבים ומגוונים דבר שמוסיף רבות לסטטוס התקשורתי של הגופים המעסיקים אותם".
מבין העיתונים, עיתון הארץ הוא המוביל בסיקור אוניברסיטאות ובו הופיעו מירב הכותרות לאוניברסיטאות השונות. המשך הבדיקה של יפעת מחקרי מדיה מתקדמים מצביעה כי 'ידיעות אחרונות' מסקר את האוניברסיטאות בכותרותיו במידה הפחותה ביותר ובו נמצאו מירב הכותרות השליליות כלפיהם. הכתבת המובילה שנתנה את מירב הכותרות לאוניברסיטאות בכתבותיה היא ענת כהן מגלובס, עם כ-37 כותרות במספר.
מכללות:
אוניברסיטת לטביה ממוקמת במקום השני עם כ-19 כותרות והיא המוסד האקדמי עם אחוז הכותרות השליליות הגבוה ביותר (37%) בעיקר בשל התארים הבעייתית שניפקו שלא הוכרו על-ידי המדינה.
במקום השלישי נמצא המכון האקדמי לחינוך טכנולוגי בחולון עם 12 כתבות ולו יש את אחוז הכתבות החיוביות הגבוהה ביותר (92%). המכון לחינוך טכנולוגי הוזכר בעיקר בנושאים: השתתפות ביריד בינלאומי במילאנו, עיצוב רהיטים משומשים לטובת משפחות נזקקות, קבלת מלגות לסטודנטים מאינטל ועוד.
את המקום האחרון מתוך עשר המכללות המובילות במספר הכותרות בעיתונות היומית קבלה המכללה האקדמית יהודה ושומרון עם 7 כותרות מתוכן 4 חיוביות ו-3 ניטרליות.
נתי יעקובי מוסף: "קטגוריית המכללות מאופיינת בכותרות חיובית יותר מקטגוריית האוניברסיטאות בעוד שסך כל הכותרות החיוביות בקטגוריית של האוניברסיטאות היה 61% במכללות הגיע אחוז החיוביות ל-69%. בעוד שסך כל הסיקור של הכותרות השליליות באוניברסיטאות עמד על 15% במכללות היה רק 7%". הסיבה לכך לפי יעקובי היא העובדה שחלק ניכר מהכותרות השליליות של האוניברסיטאות נגעו בבעיות תקציב, נושא שלא נכלל בתחום סיקור המכללות.
מבין העיתונים, עיתון גלובס הוא העיתון שנתן את מירב הכותרות בסיקור המכללות. עיתון הארץ הוא העיתון שכתב את מירב הכותרות השליליות כלפיהם. גם כאן הכתבת ענת כהן מגלובס היא הכתבת המובילה שהזכירה את שמות המכללות בכותרות כתבותיה, סה"כ כ-48 כותרות במספר.

תאריך:  13/02/2005   |   עודכן:  13/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הבורסה השיקה היום את מדד "מעלה" לאחריות חברתית, בטקס חגיגי שהתקיים במרכז המבקרים של הבורסה; בטקס השתתפו, בין היתר, משה טרי, יו"ר רשות ניירות ערך, גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי משקיעים מוסדיים פעילים בשוק ההון
יפעת גדות
בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי; יחליף את משה גלילי
ארי סירקין
בית משפט השלום בטבריה גזר באופן תקדימי ארבעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 5,000 ש"ח על בעל אופנוע ים מטבריה שהפליג עם אופנועו, סמוך מאוד לחוף הכנרת, באזור האסור לשיט וסיכן בכך את חייהם של המתרחצים
גלית יצחק
מנהלת תחום גינקולוגיה בחברת כצט, מעניקה מספר טיפים ועצות לנשים הנמצאות בהריון מתקדם; מסבירה כיצד יש לטפל בחתך באזור החייץ הבין נקבי לאחר הלידה, מה לארוז בתיק לפני הלידה ועוד
יפעת גדות
בעקבות ספקולציות על פרישתו מהתפקיד נראה עיתון הוותיקן הרשמי גם הוא כמבקש לסלק את השמועות בדבר התפטרותו עם הכותרת "ההגה עדיין בידיו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il