X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשימה הכורדית המשותפת במקום השני, רשימתו של ראש הממשלה המכהן, עלאווי, במקום השלישי; שיעור ההצבעה בבחירות ההיסטוריות במדינה עמד על 58%; המצביעים הסונים נשארו בבתיהם; המשימה העיקרית של הממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות: ניסוח חוקה עד אוגוסט והבאתה למשאל עם באוקטובר
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה המכהן - איאד עלאווי

ג'לאל טלבאני הכורדי, במקום השני

האירוע ההיסטורי עבר בשקט יחסי, עירק

   גל ברגר
הסכם בין הכורדים לעלאווי: האחרון ימשיך בתפקיד ראש הממשלה

   הדר פרבר, מיכאל דבורין ו-AP
למרות הפיגועים - שיעור הצבעה של 72% בעירק

הממשלה הזמנית החדשה בעירק יוצאת לדרך: המפלגה השיעית בראשות עבד אל-חכים ובגיבויו של כוהן הדת האירני איאתוללה סיסתאני, "הקואליציה העירקית המאוחדת", זכתה ב-4.07 מיליון קולות המהווים 47.6% מקולות בעלי זכות ההצבעה בעירק, והיא המפלגה שזכתה ברוב המושבים באסיפה הכללית (הפרלמנט). כך עולה מנתונים רשמיים שפרסמה (א', 13.2.05) ועדת הבחירות המרכזית בעירק על תוצאות הבחירות ההיסטוריות שנערכו במדינה ב-30 בינואר.
עוד עולה מהנתונים, כי הברית הכורדית המשותפת של ג'לאל טלבאני ומסעוד ברזאני זכתה ל-2.175 מיליון קולות (25.4%). רשימתו של ראש הממשלה השיעי המכהן, איאד עלאווי, הנתמכת על-ידי האמריקנים, הסתפקה במקום השלישי עם 1.168 מיליון מהקולות (13.6%). רשימתו של ראזי אל-יאוור, הנשיא הסוני המכהן, זכתה ב-2% בלבד (150 אלף קולות).
המשמעות בפועל של התוצאות: מתוך 275 המושבים באסיפה הכללית זכתה הקואליציה השיעית ב-132 מושבים, הרשימה הכורדית המשותפת ב-71 מושבים, רשימתו של איאד עלאווי ב-38 מושבים ורשימתו של הנשיא ראזי אל-יאוור ב-5 מושבים.
שיעור ההצבעה עמד על 58.1%, שהם 8.5 מיליון בוחרים (מתוך כ-14 מיליון בעלי זכות הצבעה). 94,000 פתקים נפסלו. באיזורי צפון המדינה, בהם מתגורר המיעוט הכורדי, הצביעו כ-1.75 מיליון כורדים. כצפוי, הנתונים מראים כי המצביעים הסונים נשארו ברובם בבתיהם - מספר הבוחרים הרשמי במחוז אנבר, בה מרוכזים רבים מהמורדים הסונים הוא 3,775 איש בלבד.
המשימה: ניסוח חוקה
יש לזכור, כי הממשלה שתוקם כעת לאחר פרסום התוצאות, הנה זמנית בלבד, עד סוף השנה. כעת יפנו העירקים לגבש קואליציה שתשאף להכיל הן את הסונים, שהחרימו ברובם את הבחירות, והן את הכורדים, שכאמור, לא ניתן להתעלם מהם עתה, ככוח עולה. האסיפה הכללית תבחר נשיא חדש (על-פי ההערכות שיעי) וזה יבחר ראש ממשלה (לפי ההערכות סוני) ושני סגנים.
המשימה החשובה ביותר של הממשלה העירקית החדשה היא לנסח חוקה עד חודש אוגוסט ולהביאה למשאל עם באוקטובר. עד דצמבר יצטרכו העירקים להקים ממשלה חדשה על-פי אותה חוקה. הבחירות בעירק, נזכיר, נערכו בנוסף ל-18 מועצות המחוזות השונים ברחבי המדינה ולפרלמנט הכורדי.
העסקה של הכורדים עם עלאווי
ביום שישי דווח ב-Nfc, כי אנשי המפלגה הכורדית הגיעו להסכמה עקרונית עם רשימתו של ראש הממשלה עלאווי, כי הוא יישאר בתפקידו גם בממשלה החדשה. בתמורה, עלאווי יתמוך במינוי נשיא כורדי, בהתאם לבקשתם. עלאווי, שיעי, קיים בשבוע שעבר שיחות עם כל הזרמים העירקיים, ובראשם הכורדים שהפכו בבחירות לגורם הכוח השני בעירק, לאחר "הקואליציה" השיעית.
במהלך יום הבחירות הודיע גורם רשמי בוועדת הבחירות העירקית, כי 72% מהמצביעים הפוטנציאלים הגיעו לקלפיות. עאדל א-לאמי, מהוועדה המרכזית, לא מסר מספר מדוייק של בוחרים. הוא אמר, כי אחוז הנרשמים להצבעה אשר הגיע לקלפיות בכמה שכונות בבגדד הגיע אף ל-95%.

תאריך:  13/02/2005   |   עודכן:  17/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
השביתה תתקיים במחאה על אי-תשלום פנסיה לגימלאי בית החולים 'ביקור חולים' בירושלים; יו"ר ההסתדרות: "לא יתכן שעובדים שעבדו 40 שנה ימצאו עצמם פתאום בבתי-תמחוי"
יואב יצחק
ההחלטה לשחררו מהכלא התקבלה נוכח הסתירות בעדותה של המתלוננת; עד סיום משפטו לא יוכל עאטף לכהן בשום תפקיד בצה"ל; השחרור בפועל עוכב כדי לאפשר לתביעה לערער על ההחלטה
מירב לוי
בין המוצרים החדשים: "שלגון פרה", "מצופים שטראוס יטבתה","קרמיסימו דנונה" ו"פסק זמן קראנץ; בשטראוס ניתן דגש רב לערכים התזונתיים במוצרים החדשים והקיימים, תוך שימוש באחוזי חלב גבוהים, תוספת ויטמינים, ברזל, סידן ואחוזי פרי גבוהים
מחלקה ראשונה
בין המינויים: הרי קני-טל, שגריר בהאג, הולנד; ברוך בינה, קונסול כללי בשיקגו, ארצות הברית; מרדכי עמיחי, קונסול כללי באיסטנבול, טורקיה; מינויים גם במליאת רשות הטבע והגנים הלאומיים
יואב יצחק
השר חיים רמון יכהן בוועדת המינויים לבחירת קאדים מד'הב; השר יצחק הרצוג יכהן בוועדה לבחירת דיינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il