X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדה חיצונית שמונתה על-ידי ועידת יח"ד מציעה: חברי הכנסת שכיהנו 8 שנים ספוראדיות בכנסת יידרשו להשיג למעלה מ-60% קולות המצביעים אם יבקשו להמשיך לכהן; הערב תעלה הצעת הוועדה להצבעה בוועידת יח"ד; ח"כ אורון פועל לסכל ההצעה
▪  ▪  ▪
ח"כ כהן, בטוח בעצמו

חברי הכנסת מסיעת יח"ד המכהנים מעל 8 שנים ספוראדיות בכנסת, ידרשו להשיג למעלה מ-60% קולות המצביעים כדי שיוכלו להמשיך לכהן כחברי כנסת, אחרת יראו עצמם בחוץ.
כאלו הם חברי הכנסת חיים (ג'ומס) אורון, רן כהן, יוסי שריד וחברי הכנסת לשעבר, נעמי חזן ויעל דיין, אשר כיהנו לסירוגין משך 8 שנים בכנסת. כך החליטה הערב (א', 13.2.05) ועידת מפלגת יח"ד בנושא שיטת הבחירות לכנסת ה-17.
"חברי הכנסת הוותיקים נמצאים בבעיה", נמסר ל-Nfc. "יהיה להם קשה לגבש רוב זה. יש רצון לחדש את השורות ולהכניס אנשים חדשים". מלשכת ח"כ כהן נמסר: "מבחינת רן, ההצעה שגיבשה הוועדה מהווה מיכשול, אך יש בה הגיון. לחבר כנסת המכהן 8 שנים בכנסת, מוטלת עליו חובת ההוכחה. אם הוא פופלארי ויש לו תמיכה, אין לו מה לחשוש וללא ספק הוא ימשיך לכהן קדנציה נוספת בכנסת".
שיטת הבחירות המוצעת
ועידת יח"ד מינתה ועדה חיצונית הממליצה על שיטת הבחירות הראויה. ארבע הצעות הובאו לאישור וועידה. כך הומלץ שדירוג מועמדי התנועה לכנסת יעשה באמצעות פריימריז או באמצעות בחירות פנימיות בוועידה. יו"ר יח"ד, יוסי ביילין, וח"כ אבשלום וילן, תומכים בשיטת הפריימריז, אולם הערכות הן, כי המצביעים יכריעו על בחירות בגוף הבוחר.
כך או כך, הבחירות בשתי המערכות עשויות להיות בשיטת האוריווזיון: מסמנים [למשל] חמישה מועמדים מובילים, ומכפילים את הניקוד של המועמד המוביל. או שיטת הדירוג ללא ניקוד - מי שסימנו אותו הכי הרבה, ייבחר למקום הראשון, מי שאחרי, מקום שני וכך הלאה.
הצעה נוספת שתעלה הערב להצבעה בוועידה - היא שיטת שמונה השנים הספוראדיות לחברי הכנסת, כאמור. למועמדי הבחירות לכנסת קיימת חובת ייצוג של 40% לנשים - בכל חמישה מועמדים ישוריינו שתי נשים. כמו-כן, מקומו של יו"ר המפלגה, ביילין - משוריין ומובטח.
ביילין מציע: שיח"ד ושינוי ימנעו בתקציב המדינה
קודם להצבעה הציע יו"ר יח"ד, יוסי ביילין, כי חברי סיעת יח"ד ושינוי ימנעו בהצבעה על חוק תקציב המדינה לקראת אישורו בקריאה שנייה ושלישית. חברי הכנסת התנגדו להצעתו. לדברי ח"כ רן כהן, "התקציב הזה הוא רשע חברתי וגרוע כלכלית ויש להתנגד לו באופן חד משמעיח. אסור לנו כיום לשחק לידי מורדי הליכוד ולסייע להם בתרגילים שבהם הם נוקטים". לדברי ח"כ רומן ברונפמן: "אם גורל הממשלה ייקבע בקולותינו עלינו להימנע בהצבעות על התקציב".

תאריך:  13/02/2005   |   עודכן:  14/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר וסוכנות איי.פי
אירן החליטה להפחית את חלקה של חברה טורקית בהון המניות של פרוייקט סלולר לכדי 49% בלבד, בשל הקשר שזו מקיימת עם ישראל; הפרשה החלה לפני כשנה כאשר אירן טענה כי הקשר "המפוקפק" חושף את הפלאפוניה האירנית לציתותים והאזנות מצד ישראל; דובר משרד החוץ האירני: "לא נכיר בישראל"
מחלקה ראשונה
כעבור שעות ספורות בלבד הצליחה המשטרה לשים את ידה על הצעיר בן ה-27 אשר חטף נערה בת 13.5, עמה ביקש להתחתן; החטיפה בוצעה בעקבות התנגדות אמה לנישואי השניים; הוא נעצר הערב בדירה בנצרת ומובא לחקירה בחיפה
רנית נחום-הלוי
יו"ר תנועת ש"ס מבהיר כי גם תוכנית הינתקות שבהסכמה אינה מקובלת על ש"ס; פרס ניסה להפעיל לחצים על הרב עובדיה יוסף להצטרף לקואליציה, אולם ספג ביקורת קשה משינוי; ח"כ בריזון: ההתפרסות לרבנים ומתנגדי נסיגה מעוררת בוז
רנית נחום-הלוי
ועדת העבודה והבריאות של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת יהלום וגלאון להארכת חופשת הלידה להורים לילדים פגים לתקופה של עד 12 שבועות
מירב לוי
בכך מצטרפת מועצת התלמידים לקמפיין זכויות המלצרים של ההסתדרות; יו"ר המועצה, זיו חן: אקרא לדיון דחוף בנושא, עוד השבוע, בועדת החינוך של הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il