X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו, כי נשים בריאות שוויתרו על ארוחת הבוקר נטו לאכול יותר במשך שארית היום, פיתחו רמות גבוהות יותר של כולסטרול 'רע' והיו פחות רגישות לאינסולין מאשר נשים שאכלו ארוחת בוקר בכל יום
▪  ▪  ▪

'דילוג' על ארוחת הבוקר יכול להעלות אתכם על המסלול המהיר של ההשמנה ומחלות הלב, כך עולה ממחקר חדש.
חוקרים גילו, כי נשים בריאות שוויתרו על ארוחת הבוקר במשך שבועיים נטו לאכול יותר במשך שארית היום, פיתחו רמות גבוהות יותר של כולסטרול LDL (הכולסטרול 'הרע') והיו פחות רגישות לאינסולין מאשר נשים שאכלו ארוחת בוקר בכל יום.
רמות כולסטרול רע ורגישות מוחלשת לאינסולין מהווים שניהם גורמי סיכון למחלות לב.
למרות שמחקרים קודמים שעסקו בנושא השפעת האכילה או ויתור על ארוחת בוקר אצל אנשים שמנים הגיעו לתוצאות סותרות, החוקרים אומרים כי ממצאי מחקר זה מראים שה'דילוג' על ארוחת הבוקר יכול להוביל לעלייה במשקל כמו גם לעלייה בסיכון למחלות לב אצל אנשים בריאים במשך הזמן.
הוויתור על ארוחת הבוקר, לדברי החוקרים, הפך שכיח יותר בקרב בוגרים בשנים האחרונות, אולי בגלל המאמצים להוריד במשקל או השעות 'הלחוצות' של הבוקר, אך יחד עם זאת שכיחות ההשמנה ועודף המשקל עלו גם הם באופן דרמטי.
אכלו ארוחת בוקר
במחקר, שהופיע בגליון פברואר של העיתון האמריקני לתזונה רפואית, בדקו החוקרים את השפעות אכילת ארוחת הבוקר, או 'אי האכילה', על כמות הקלוריות הנצרכת ונשרפת בכל שעות היום, כמו גם על רמות האינסולין, הגלוקוזה והכולסטרול ב-10 נשים בריאות בעלות משקל תקין.
במשך שבועיים, הנשים אכלו ארוחת בוקר שהיתה מורכבת מקערת דגנים מחיטה מלאה עם 2% חלב, בין השעות 07:00-08:00 ואז אכלו חטיף שוקולד בשעות הבוקר המאוחרות יותר - בין 10:30 ו-11:00. לאחר מכן אכלו הנשים שתי ארוחות נוספות, וחטיפים, בזמנים קבועים מראש בכל יום, ושמרו על תיעוד של מה שאכלו.
לאחר הפסקה של שבועיים, אותם נשים נהגו על-פי אותו נוהל, אך ויתרו על ארוחת הבוקר ואכלו את קערת הדגנים בשעות הצהריים. לאחר מכן אכלו את שתי הארוחות הנוספות והחטיפים בזמנים קבועים מראש במשך שבועיים נוספים.
התוצאות הראו, כי כשהנשים אכלו ארוחת בוקר, הן אכלו פחות 100 קלוריות ביום. כמו-כן רמות הכולסטרול הרע היו נמוכות באופן משמעותי אצל הנשים כשאכלו ארוחת בוקר. רמות הכולסטרול היו 121 mg/dL בקבוצה שאכלה ארוחת בוקר לעומת 133 בקבוצה השנייה ורמות ה-LDL היו 60 בקבוצה שאכלה ארוחת בוקר לעומת 70 בקבוצה השנייה.
הנשים שאכלו ארוחת בוקר גילו גם תגובה טובה יותר של האינסולין לאוכל, מה שמראה כי הסיכון שלהם לסוכרת היה נמוך יותר. משקל גופן של הנשים לא השתנה באופן משמעותי בין שתי הקבוצות במהלך התקופות של השבועיים, אך לדברי החוקרים, התוצאות מציעות כי מנגנון הפוטנציאלי המתרחש כשמוותרים על ארוחת בוקר יכול להוביל לעלייה במשקל בטווח הארוך.
בנוסף, התוצאות הראו כי ההשפעה השלילית של ויתור על ארוחת הבוקר על רמות הכולסטרול והאינסולין עלולה גם להעלות את הסיכון של הנשים למחלות לב במשך הזמן.

תאריך:  14/02/2005   |   עודכן:  14/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
בעקבות העתירות שהוגשו נגדו ע"י חברי מרכז; בית הדין של התנועה מאשים את ח"כ איתם: התנהגותו - היא סטירת לחי מצלצלת להחלטות מרכז המפלגה אשר זרעה פירוד ומחלוקת בתוך המפלגה; ח"כ איתם: עסקני המפלגה בוחרים לעסוק בעניינים אישיים וסגירת חשבונות
יפעת גדות
במהלך הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי, נבחרו שמונה אתרים כ"מצטיינים ברשת" בפעילות התנדבותית, מתוך 39 האתרים, שקיבלו את תג ההתנדבות לשנים 2005-2006
מיכאל דבורין
כך החליט שר האוצר בנימין נתניהו; על-פי ההחלטה התקציב במשרד הקליטה והעליה לצורך עניין זה יוגדל ב-20 מליון שקלים, כך שהתקציב הכולל של הפרויקט יעמוד על 88 מיליון ש"ח במקום 68 מיליון ש"ח עליו עמד עד היום
גלית יצחק
מדובר בשיטה המודדת את עומקם של חומרים הנמצאים במעטפת התא הביולוגי ועל-ידי כך להשפיע עליו; נתונים אלה יוצגו בכינוס ה-70 של החברה הישראלית לכימיה שיעערך בשבוע הבא
מיכאל דבורין
התארגנות חדשה של ח"כים, ראשי ערים מהפריפריה והתאחדות הקבלנים, מתכוונת לגבש תוכנית ארוכת טווח להצלת הפריפריה; לדברי ראש עיריית קריית שמונה, חיים ברביבאי: "בשנת 2004 לא נמכרה אף דירה בקרית שמונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il