X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הרשות מגלה בראיון ל"ניו-יורק טיימס", כי הציע לשרון בפיסגת שארם להקים ערוץ שיחות על הסדר הקבע במקביל להתקדמות ב'מפת הדרכים'; על תורת השלבים של החמאס: "זה לא משנה. הם יקבלו מדינה פלשתינית בגבולות 67'"; מדגיש: האינתיפאדה החמושה לא היתה משגה
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מזהיר היום (ב', 14.2.05), כי אם יאומץ המודל של מדינה פלשתינית בגבולות זמניים, אזי "לא ישרור שלום באזור". לגבי המודל הזה הוא מבהיר: "אם זה תלוי בי - אסרב לכך". "על כן", אומר אבו מאזן, "מוטב לנו ולישראלים לפנות ישירות לעניין הסדר הקבע".
בראיון ל"ניו-יורק טיימס" שנערך עמו בסוף השבוע בלשכתו בעזה, גילה יו"ר הרשות, כי בפיסגת שארם א-שייח' אמר לראש הממשלה שרון, שיש להקים ערוץ שיחות על הסדר הקבע במקביל להתקדמות בשלבים על-פי מתווה 'מפת הדרכים'. "שרון לא הגיב", אמר בחיוך, "אולי הוא לא אהב את זה, אך אנחנו עוד נדבר על זה. עלינו לחזור על כך שוב ושוב במו"מ המתמשך". "שרון", אמר, "היה מאוד חיובי בשארם... אך אנו רוצים לראות יישום בשטח".
אבו מאזן כבר לא חזר בראיון על דבריו מן העבר, כי האינתיפאדה החמושה היתה משגה. "אנו לא יכולים לומר שהיא היתה משגה, אבל כל מלחמה צריכה להגיע לקצה. מהו הסוף? - שנשב סביב שולחן המו"מ ונדבר. הם [כפי הנראה ארגוני הטרור, ג.ב] מבינים שזהו הזמן לשבת לשולחן המו"מ". מתי המלחמה עם ישראל תסתיים בפועל? - אבו מאזן מבהיר: "כאשר הישראלים ייענו להסכם שהשגנו בשארם... אני מאמין שנתחיל עידן חדש". על שרון אמר, כי הוא "מדבר בשפה אחרת" עם הפלשתינים, שכן לדבריו, הוא עומד בלחצי הימין. "כעת יש לו פרטנר", הוא מרגיע.
תורת השלבים של החמאס, הרואה במדינה פלשתינית בקווי 67' רק שלב אחד עד להקמת 'פלשתין' על שטחי ארץ ישראל ההיסטורית, אינה מטרידה את אבו מאזן. "בין אם הם סבורים שזהו שלב או לא, הם יקבלו את המדינה הפלשתינית בגבולות 67' ויכריזו על כך. מבחינתי אין מדובר בשלב, מבחינתם כן? - שיהיה". החמאס, גילה אבו מאזן, התחייב בפניו לרוץ בבחירות למועצה המחוקקת ביולי. כפי שהוא מבין את זה, הדבר יסלול את הדרך להפיכתו של הארגון לתנועה פוליטית.
"עומק היציבות ביחס ישר לשחרור האסירים"
"האם החמאס והג'יהאד רוצים מה שאתה רוצה?", נשאל על-ידי העיתון. "לא", השיב אבו מאזן, "ודאי שאינם רוצים מה שאני רוצה. הם היו רוצים לעלות לשלטון אילו היו יכולים. לכן הם מתמודדים בבחירות המוניציפליות וירוצו בבחירות למועצה המחוקקת. אם ינצחו, ודאי שהם ירצו בשלטון. זו זכותם. זוהי התחרות הדמוקרטית".
בראש סדר העדיפויות של אבו מאזן היתה ונותרה סוגיית שחרור האסירים מבתי הכלא בישראל. "ככל ששרון יסייע לנו בשחרורם, כך יתייצב המצב בשטח והרוחות יירגעו". בנוגע לפליטים, הוא עדיין דורש לפתור את בעייתם בהתאם להחלטה 194. "לישראלים אין זכות לומר כי הם לא רוצים לדון בכך. אנו נבקש מהם לדון על פתרון הסוגיה וכשנגיע להסכם בעניין כלשהו, כמובן שנקבל זאת".
היו"ר החדש לא נמנע מביקורת עצמית על-רקע תבוסת ארגונו בבחירות המוניציפליות בגדה ובעזה. "הפת"ח עשה טעויות. זהו לקח חשוב", אמר. באשר לפיטורי הבכירים במערכת הביטחון הפלשתינית הזהיר: "אני אפטר בכירים נוספים במידה והמסר, כי עליהם לאכוף את הפסקת האש, לא הובן".

תאריך:  14/02/2005   |   עודכן:  14/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
על פי העיסקה, יקבל הבנק את התחייבויות גחלת כלפי החוסכים וימחה לטובת הבנק את זכויות הקופה כלפי העירייה
ענבל אביב
שמעון פרס היה אורח הכבוד של הכנס השנתי ה-11 של לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל; קיבל תעודת הוקרה מיוחדת על חלקו בהקמת אלביט; "יש לעבור מפיתוח נשק השמדה המוני לנשק השמדה פרטני... המחבלים המתאבדים הם הבעיה של העולם המודרני, אין לנו כרגע כלים להתמודד עם תופעה זו", אמר פרס
עו"ד אודיה קגן
הצעת חוק זכויות יוצרים דיגיטליות בנורווגיה אוסרת על צרכנים להעתיק שירים מתקליטורים שבבעלותם לנגני MP3
אורלי ממן
מסרה כי בהתחשב בטיעונים שהושמעו בפניה כולל בחינת חוות הדעת המקצועית של המשרד ראתה לנכון לאמץ את המלצת הדרג המקצועי, כולל סייג של הזרמה מדורגת
אורלי ממן
הרווח השנתי הסתכם ב-122 מיליון ש"ח, גידול של כ-12%; התשואה על ההון עומדת על 7.7%; קיטון של 26% בהפרשה לחובות מסופקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il