X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ צבי הנדל; בנוסח עדין ופשרני יותר קוראים חברי הכנסת מהשמאל לשר הביטחון לשקול את החלטתו בשנית, בעיקר על רקע הסמיכות של ביצוע תוכנית ההינתקות; ח"כ שטרן יניח הצעת חוק לפיה כהונת הרמטכ"ל לא תפחת מ-4 שנים
▪  ▪  ▪

סערה במערכת הפוליטית ובצה"ל על רקע החלטת שר הביטחון, שאול מופז לסיים את כהונת הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון, בתום כהונה של שלוש שנים [ראו קישור].
קצינים במטה הכללי של צה"ל הגדירו את ההחלטה - "הדחה" ואומרים: "זו הבעת אי אמון מוחלט ויריקה בפנים". על-פי החלטת מופז, יסיים יעלון את תפקידו בחודש יולי הקרוב, בעוד כחמישה חודשים, ימים ספורים לפני ביצועה הצפוי של תוכנית ההינתקות.
לאור מתיחות חריפה ששררה בין יעלון למופז בחודשים האחרונים, מאשימים חברי הכנסת מהימין והשמאל, כי מדובר בהחלטה קנטרנית, אישית ולא מקצועית. כך, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ צבי הנדל מאשים ואומר כי זו הוכחה לשלטון העריצות והדיקטטורה שמנהיג ראש הממשלה, אריאל שרון.
לדבריו, "מי שלא הולך בתלם המטורף של ראש הממשלה - מפוטר. כך היה בפיטורי השרים וכך דינו של רמטכ"ל מצויין שכל חטאו היה שאמר אמת והזהיר שההינתקות תעניק רוח גבית לטרור. חייבים לשים קץ לשלטון העריצות ושתיקת כלבי השמירה של הדמוקרטיה, לנוכח דיקטטורת שרון".
ח"כ יורי שטרן מהאיחוד הלאומי, יו"ר ועדת ביקורת המדינה, מתכוון להניח היום על שולחן הכנסת הצעת חוק שמטרתה לקבוע שכהונת הרמטכ"ל תהיה לפחות מ-5 שנים, אך לא תפחת מ-4 שנים. על-פי הצעת החוק שיגיש, רק במקרים מסוימים תקוצר כהונת הרמטכ"ל והדבר יהיה טעון את אישור הממשלה.
ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, חבר ועדת חוץ ביטחון של הכנסת, קורא לכנס לדיון דחוף את ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אשר תדון בנושא הדחת הרמטכ"ל. "יש כאן ריח רע של שיקולים אישיים ולא מקצועיים. הממשלה הזו פוגעת בכל מי שחושב אחרת ממנה". ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהמפד"ל: "אבי דיכטר, ראש השב"כ הולך, גם הרמטכ"ל הולך, עכשיו הגיע תורו של ראש הממשלה ללכת הביתה".
ח"כ דני יתום מהעבודה אומר: "החלפת הרמטכ"ל ערב ההינתקות מעידה על חוסר אחריות וחוסר מחשבה, זו שערוריה". ח"כ יתום קרא לקיים דיון דחוף בנושא בועדת החוץ וביטחון של הכנסת. חברו לסיעה, ח"כ אפרים סנה, החבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת אומר, כי החלפת הרמטכ"ל בעיתוי זה, מסכנת את הצלחת ההינתקות.
גם ח"כ אהוד יתום מהליכוד אומר כי ההחלטה על רקע יישום ההינתקות תמוהה ומעוררת שאלות נוקבות. "טוב יעשה שר הביטחון אם ישקול את החלטתו שנית", הוא אומר. חברו לסיעה, ח"כ איוב קרא אומר: "חבל שבצומת דרכים כל כך קריטית ובתקופה כל כך מסוכנת, בחרו קברניטי המדינה לעסוק בפוליטיקה של הביטחון במקום בביטחון. הרמטכ"ל עשה את עבודתו נאמנה, ויש לאפשר לו להמשיך ולסיים את תפקידו כנהוג. המשחק הפוליטי הזה עלול לעלות לנו ביוקר".
ח"כ אהוד רצאבי משינוי: "החלטת מופז מזכירה את החלטת השר צחי הנגבי למנות מפכ"ל חדש למשטרה סמוך לפרישתו מהמשרד לביטחון פנים. מופז קובע עובדות אולי כי הודא יודע שבקרוב יהיו בחירות והוא לא יהיה שר הביטחון. החלטה כה דרמטית, בעיתוי זה, מחייבת הסברים".
ח"כ אילן שלגי משינוי, מרכז האופוזיציה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת אומר, "שר הביטחון פוגע בצה"ל ובתוכנית ההינתקות. הרמטכ"ל מנהיג את צה"ל בהצלחה רבה עם הישיגים מצויינים במאבק בטרור. מופז פועל משיקולי אגו קטנוניים והתוצאות תהיינה על אחריותו. חברו לסיעה, ח"כ אילן ליבוביץ' אומר: "השיקולים לסיים את כהונת הרמטכ"ל וגם את ראש השב"כ, בתקופה כה רגישהלא מובנים לי. צריך להיות עדכון של ועדת המשנה ושימוע של המועמדים כך שתהיה ביקורת על המינויים.
ח"כ רן כהן מיח"ד, חבר ועדת חוץ וביטחון, "בשלטון הזה השטוף מינויים פוליטיים, אין להוציא מכלל אפשרות שסילוק יעלון אינו נועד אלא לאפשר מינוי משיקול פוליטי. אם יתברר שאכן כך הדבר, מדובר באסון גדול לדמוקרטיה הפרשה חושפת את הליקויים הקשים בהליכי המינוי והארכת הכהונה ללא שום פיקוח פרלמנטרי".

תאריך:  16/02/2005   |   עודכן:  16/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
שיתוף הפעולה יתמקד במחקר ופיתוח בתחום הביוטכנולוגיה; ישראל ומדינת ויקטוריה שבאוסטרליה ישקיעו 6 מיליון דולר בשיתופי פעולה במו"פ
אורלי ממן
מסקר פורום בכירי התעשיה מתברר כי 79% צופים עליה בבורסה ו-53% צופים ירידה באבטלה; עלייה במידת האופטימיות לרבע הראשון של השנה; מעריכים שיעור אינפלציה של 2.1% בשנת 2005
ענבל אביב
42% מחפשים מקום עבודה חדש בשל חוסר שביעות רצון מהשכר; 45% מחפשים מקום עבודה חדש בשל רצונם להתקדם; נתונים אלו עולים מסקר בקרב גולשי אתר האינטרנט AllJobs
אורלי ממן
הרקע: כישלון בצירוף משקיע זר דומיננטי שיוביל את הקבוצה ועיכוב באישור משרד המשפטים לגבי אישור הקבוצה
רנית נחום-הלוי
ברוב של 59 תומכים מול 40 מתנגדים אישרה אמש מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית את 'חוק יישום ההינתקות פינוי-פיצוי' של הממשלה; מועצת יש"ע תקיים טקס קריעת חוק פינוי-פיצוי מול הכנסת; מאות שוטרים ואנשי מג"ב מוצבים סביב משכן הכנסת ובכניסה לבירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il