X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר החברה, יוסי רוזן: הנהלת מגנזיום היא שהמליצה על המחיקה לאחר שנועצה במומחה חיצוני
▪  ▪  ▪

חברת כימיקלים לישראל תציג בדוחות לשנת 2001 הפסד, בגלל מחיקת 200 מיליון דולר בחברה-הבת - מגנזיום ים המלח. כך דיווחה החברה לרשות ניירות ערך ולבורסה.
חברת כמיקלים לישראל מחזיקה ב-65% מהון המניות בחברת המגנזיום. חברת פולקסווגן מחזיקה ב-35% מהון המניות. אי לכך, נוכח ניזקה של חברת המגנזיום לכימיקלים לישראל יביא הדבר לקיזוז רווחיה של החברה (מחברות אחרות), ויגרום כאמור למעבר מרווח להפסד. חברת מגנזיום ים המלח מעסיקה 350 עובדים, ובשלב זה אין סיכון להמשך פעילותה.
כימיקלים לישראל מסרה, כי הפחתת הערך הנכסי הינה על-פי כללי החשבונאות המקובלים, והיקפה נקבע על-ידי הנהלת חברת המגנזיום בשיתוף עם יועץ חיצוני.
היה ויוחלט על ההפחתה החשבונאית בספרי חברת המגנזיום, צפוי כי הנזק כתוצאה מהמחיקה יסתכם ב-97.5 מיליון דולר.
יו"ר כימיקלים לישראל ויו"ר חברת המגנזיום, יוסי רוזן, מסר כי הנהלת חברת המגנזיום, במסגרת הכנת הדוחות הכספיים לשנת 2001, ולאחר שנועצה במומחה חיצוני, היא שהמליצה לדירקטוריון חברת המגנזיום לבצע הפחתת ערך של נכסיה הרשומים במאזן החברה (impairment of assets).
ההמלצה טעונה אישור דירקטוריון חברת המגנזיום, הכולל נציגים של בעלי מניותיה, מקונצרן פולקסווגן הגרמני וקונצרן כימיקלים לישראל. יצויין, כי נוכח ההשקעות וההפסדים הגדולים של מגנזיום ים המלח, אין זה וודאי שנציגי פולקסווגן יסכימו למחיקה בשיעור זה.
רוזן ציין עוד כי הנהלת חברת המגנזיום בוחנת בשנים האחרונות באופן סדיר את הצורך לבצע הפחתה של הנכסים לנוכח הפסדי החברה. בעקבות בדיקה שנערכה לאחרונה בסיוע יועץ חיצוני, אשר לקחה בחשבון בעיקר את ההרעה במחירי המגנזיום בשוק העולמי, המליצה הנהלת חברת המגנזיום לדירקטוריון חברת המגנזיום לבצע הפחתת ערך בספרי חברת המגנזיום, כמתחייב מהתקנים החשבונאיים.
עקיבא מוזס, מנכ"ל קונצרן כימיקלים לישראל, מסר כי בשנת 2001 בכלל, וברבעון הרביעי בפרט, שררו תנאים קשים בשוק המגנזיום בשל ההאטה הכלכלית בעולם שהוחרפה בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר. לדברי מוזס, שוק המגנזיום העולמי סובל מירידת מחירים מתמשכת עקב תחרות מצד יצרנים סינים. מוזס הוסיף כי הנהלת החברה מבצעת מזה זמן פעולות התייעלות מקיפות, המיועדות לחסוך בהוצאות ולהביא לשיפור בתוצאותיה העסקיות של החברה.
דורון גודר, מנהל העסקים הראשי של חברת המגנזיום, אמר כי הוא אינו צופה השפעה לרעה על עסקיה של החברה עקב ההפחתה החשבונאית. חברת המגנזיום פועלת לפיתוח והרחבת סל המוצרים לכאלה שהם בעלי ערך מוסף גבוה יותר, ולהחדרת סגסוגות מתקדמות לתעשיית הרכב, על-מנת לשפר את ריווחיותה. פעולות ההתיעלות הנרחבות שבוצעו בשנתיים האחרונות הורידו את עלויות היצור בהשוואה לעבר. גודר הדגיש כי רישום ההפחתה אין פרושו צימצומים במצבת כח האדם של החברה, שתמשיך לייצר ולפעול כרגיל.
יוסי רוזן הוסיף כי מועצת המנהלים ובעלי המניות של חברת המגנזיום הביעו את תמיכתם בהנהלת החברה ובתוכניתה לשנת 2002 המיועדת לשיפור פעילותה.

תאריך:  17/03/2002   |   עודכן:  17/03/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
התראה כללית וכוננות בצפון מחשש לחדירת מחבלים; משרד החינוך ביטל את כל הטיולים לאזור
Nfc
יואב יצחק
מנכ"ל האיגוד: מדובר בהתייעצות משפטית שבה הוחלט להגיש תלונה נגד לאומית קייר
מירב לוי
הכנס המתקיים באינסטנבול, עומד השנה בסימן הפער הדיגיטלי
אייל כגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il