חברת טרנדום הישראלית (TRENDUM), המפתחת טכנולוגיה ייחודית לניתוח מדיה דיגיטלית (MEDIA MINING) השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 6 מליון דולר, מחציתו מספקית המידע העסקי הבינלאומית UNV ומחציתו ממשקיעים פרטיים.
VNU הבעלים של חברות המחקר נילסן מדיה ו AC-NIELSEN ומספר חברות נוסף, הנה אחת מספקיות המידע העסקי הגדולות בעולם עם פעילות בלמעלה מ100 מדינות ברחבי העולם ולמעלה מ-36,000 עובדים. החברה עוסקת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מידע שיווקי, מדידת מדיה ומידע עסקי.
לדברי יצחק פישר, יו"ר מועצת המנהלים של חברת טרנדום ואחד המייסדים שלה "VNU היא יותר ממשקיע נוסף בטרנדום, היא שותפה אמיתית בחברה. השקעה זאת מ VNU בנוסף למשקיעים האחרים בחברה בשילוב עם מערכת היחסים שנוצרה עם VNU תזניק את החברה אל השלב הבא. השילוב יאפשר לנו להאיץ את תנופת פיתוח מוצרי הדור השלישי בחברה וגישה ישירה לצינורות המכירה של "VNU.
אורי לוי, מייסד החברה והמנכ"ל שלה בארץ מוסיף, "טרנדום תתמקד כעת בפיתוח הדור הבא של מוצרי החברה ובהרחבת פעילויות השיווק והמכירה שלה. מטה החברה ימוקם בניו יורק, בעוד פעילות המחקר והפיתוח תמשיך להיעשות ממשרדי החברה בהרצליה פיתוח".
הטכנולוגיה שפותחה על ידי החברה מנתחת באופן אוטומטי מידע מקהילות אלקטרוניות באינטרנט. מידע המגיע מפורומים שונים, לוחות מודעות, קבוצות דיון, צאט'ים, בלוגים וסוגים נוספים של מקורות מידע. הטכנולוגיה הייחודית ומוצרי החברה מאפשרים לאנשי השיווק, המחקר ומקבלי ההחלטות בארגונים ללמוד על מה מדברים מיליוני אנשים, מה הם חושבים על מוצרים שונים, תוכניות טלוויזיה, סרטים, אנשים ועוד.
טרנדום נוסדה בשנת 2002 על ידי יעקב לוי, הבעלים לשעבר של גאלופ ישראל, ואורי לוי. בשנת 2003 הצטרף למייסדי החברה יצחק פישר, מבעלי אינפינטי החזקות, הנמצא בבעלותו ובבעלות היזם ניר טרלובסקי.