X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קבע בית המשפט המחוזי בת"א בגזר הדין; שבס, שכיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת רבין, הורשע על-ידי הרכב מורחב של בית המשפט העליון, הפרת אמונים במסגרת קידום עסקה ביטחונית עם מדינה זרה
▪  ▪  ▪

פרשת שבס - הסוף?
בתום שנים ארוכות של מאבק משפטי, ולאחר שבשלב מסויים כבר זוכה, החלטה שנהפכה על-ידי הרכב מורחב בבית המשפט העליון, גזר (ה', 17.2.05) בית המשפט המחוזי בתל-אביב על שמעון שבס, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת רבין, קנס בסך 50 אלף ש"ח בגין העבירות בהן הורשע הנוגעות לעסקה ביטחונית עם מדינה זה. שבס הורשה בהפרת אמונים.
בית המשפט קבע, בין היתר, כי "קצה הנפש בטומאה שחדרה לשירות הציבור ופשטה בקרב עובדיו ובכלל בתופעה של יד רוחצת יד".
גזר הדין, למרות שאינו כולל בתוכו מרכיב של מאסר לאור התחייבות הפרקליטות בפני בית המשפט העליון בעניין, הוא קשה באופן יחסי וזאת לאור העובדה כי בסך הכל ניתן היה לדרוש הטלת קנס בסך 67,000 ש"ח על שבס, כאשר בית המשפט הורה לבסוף על קנס בסך 50,000 ש"ח, בהחלט לא רחוק ממסגרת המקסימום.
בכך קיבל דה-פקטו בית המשפט את טענת הפרקליטות כי יש לתת ביטוי לחומרת העבירה ולנסיבותיה, כאשר הטענות לקולא, כגון חלוף הזמן והעובדה שמדובר בהרשעה נוספת לאחר זיכוי בערעור, "נבלעים" ממילא בהתחייבות המדינה שלא לבקש עונש מאסר, ולכן ניתן וצריך להטיל עליו קנס כספי גבוה. עוד טענה הפרקליטות, כי העובדה כי נפסק ששבס קידם אינטרס עסקי של חבריו בצד אינטרס של מדינת ישראל, צריכה לתת את ביטויה בגזר הדין.
שבס עצמו טען כי יש להקל בעונשו ולהטיל עליו קנס בסך שקל אחד, הואיל ובפסק הדין של בית המשפט העליון נפלו פגמים מהותיים.
שבס הורשע בחודש נובמבר האחרון בבית המשפט העליון בעבירה של מירמה והפרת אמונים, על-ידי הרכב מורחב של 9 שופטים, אשר הפך את זיכויו של שבס בדיון הקודם בפני בית המשפט העליון, ופסק כי שבס קידם עסקה עם מדינה זרה ועסקה פרטית נוספת תוך הימצאות בניגוד עניינים, וזאת למרות שביהמ"ש קיבל את גירסתו, לפיה פעל בשליחותו של רבין, ובידיעתו.
פסק הדין שניתן בבית המשפט העליון נותר שנוי במחלוקת, במיוחד בשל כך שההלכה הפסוקה שונתה והיא הוחלה רטרואקטיבית על שבס. שבס זוכה במקביל מסעיפי אישום רבים שהעונש בגינם, לו היה מורשע, חמור בעשרות מונים מהעונש אותו קיבל בסופה של הפרשה.
כעת נראה, כי הפרשה ארוכת השנים ורבת התהפוכות הזו הסתיימה סופית ושבס שבדומה לאישי ציבור אחרים שעמדו במצבו, לקח מאוד קשה את המשפט ואת הכתם הציבורי והמשפטי הכבד שהוטל עליו לכל אורכה, יוכל לחזור לחיים רגילים הרחק מבתי המשפט ומאור הזרקורים.
שס אמר בתגובה, כי האישומים בהם הורשע לא היו כלל בכתב האישום; ולמעשה, בכל האישומים שכן הוגשו, הוא זוכה הן בבית המשפט המחוזי והן בבית המשפט העליון. שבס הוסיף, כי אם היה מכהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, היה עושה כל דבר על-מנת לקדם פרויקטים שיש בהם משום יצירת מקומות עבודה. הנושא בגינו הורשע, טוען שבס, בהפרת אמונים, היה מייצר 5000-4000 מקומות עבודה בישראל.

תאריך:  17/02/2005   |   עודכן:  18/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ללהקה עשרות אלבומים ושיריה מפורסמים בקרב חובבי המוזיקה הלטינית והג'אז בעולם ותופסים את המקומות הראשונים בכל מצעד סלסה
הדר פרבר, יפעת גדות
הפרוטוקול נחתם בטקס חגיגי שנערך בטוקיו; מזכ"ל האו"ם קרא לאומות נוספות להצטרף; ארה"ב - המזהמת מספר 1 לא חברה באמנה
עומר שיקלר
בין היתר תכננו לפגוע במגדל אייפל על-ידי פיצוצו או השלכת חומר כימי; תכננו לפגוע בשגרירות ישראל וצרפת בעיר; המעצרים היו חלק ממבצע רחב היקף למעצר פעילי טרור
הדר פרבר
ראש העיר אמר לכתב עיתון בריטי כי למרות היותו יהודי יכול היה להיות "שומר במחנה ריכוז" וסירב להתנצל; במסיבת עיתונאים אמר: "אם אתם חושבים שדבריי הם גזעניים, אתם טועים"
מחלקה ראשונה
מירב גבאי, בת 26, נהרגה אתמול בהתנגשות רכב עם עבריינים שנמלט מהמשטרה באזור פרדס חנה; בתאונה נפצעה גם חברתה באורח קשה; העבריינים התכוונו להתנקש בחייו של עבריין אחר ומשהבחינו במארב הבילוש, החלו להימלט; נהג הרכב הנמלט איבד שליטה, סטה ממסלולו והתנגש חזיתית ברכבה של מירב גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il