X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מועצת חוף עזה עתרה אתמול לבג"צ נגד כנסת ישראל, ממשלת ישראל וראש ההמשלה בניסיון להשהות את הליכי פינוים מבתיהם; לטענת המתיישבים החוק ליישום תוכנית ההינתקות אינו חוקתי, דרקוני ומכשיר את עקירתם בכוח של 10,000 ישראלים מבתיהם, במהלך בזק של חמישה חודשים, תוך הפיכתם לפליטים
▪  ▪  ▪

המועצה האזורית חוף עזה עתרה אתמול (ה', 17.2.05) לבג"צ נגד כנסת ישראל, ממשלת ישראל וראש הממשלה, בבקשה שבית המשפט יתן צו על-תנאי וצו ביניים דחוף אשר יורה לכנסת לבטל את יישום תוכנית ההינתקות, אשר אושר השבוע. לטענתה - החוק סותר את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
המועצה המכילה בתחומה 21 ישובים המיועדים לעקירה על-פי התוכנית, פנתה באמצעות עו"ד יוסי פוקס ממשרד יורם שפטל, גם בבקשה למתן צו ביניים דחוף כנגד ממשלת ישראל ומנהלת ההינתקות אשר יורה למדינה להימנע מנקיטת צעדים כלשהם ליישום התוכנית, לרבות צו האוסר עליהם פינוי יישובים והוצאת צווי פינוי ליישובים, עד לאחר שינתן פסק דין בעתירה.
העתירה אינה כוללת התייחסות לגובה הפיצוי בחוק, הואיל ולטענת מועצת עזה, הפיצוי חלקי בלבד ולא יאפשר לתושבים להשתקם ולבנות מחדש את מפעל חייהם. מגישי העתירה הוסיפו, כי העתירה בנושא הפיצוי תוגש בנפרד, שכן היקף החומר הרלוונטי הוא עצום, כ-140 סעיפי חוק, ויידרש זמן נוסף עד אשר תושלם הכנת העתירה בנושא זה.
לטענת המתיישבים, טרם הושלם הליך החקיקה הנדרש לפינוי. הם מציינים, כי יש צורך בחקיקה בעלת בסיס גדול יותר כתנאי ליישום התוכנית. דרישה זאת, לטענתם, נגזרת ממהות התוכנית הכוללת פינוי 25 יישובים, עקירת אלפי ישראלים מבתיהם בניגוד לרצונם, הריסת עשרות בתי כנסת, הוצאת מתים מקברם, ולמעשה פירוק של מפעל חיים משגשג של למעלה משלושים שנה, וזאת תוך פגיעה חמורה ביותר בזכויות היסוד שלהם המעוגנות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
בעתירה הודגש, כי על-פי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אין סמכות, לא לראש הממשלה, וגם לא לממשלה כולה, לפגוע בזכויות היסוד שעליהן בא החוק להגן. לכן מוסיפה העותרת, עקירתם הכפויה של ישראלים יש בה משום פגיעה הן בכבודם של המתיישבים והן בזכויות קניין שרכשו כדין. על-כן, נטען בעתירה, אין ראש הממשלה, או מליאת הממשלה, רשאים להורות על פינוי היישובים.
המתיישבים מדגישים, כי החוק לאישור תוכנית ההינתקות אושר בכנסת בקריאה שלישית ברוב רגיל בלבד, של 59 ח"כ כנגד 40 ח"כ. לכן, ממשיכה העתירה וקובעת, לא ניתן לפגוע בזכויות התושבים שלא על-ידי רוב חברי הכנסת.
בנוסף מציינת העותרת בעתירה, כי החוק ליישום תוכנית ההינתקות אינו חוקתי, דרקוני, ומכשיר את עקירתם בכוח של 10,000 ישראלים מבתיהם, במהלך בזק של חמישה חודשים, תוך הפיכתם לפליטים, שיתגוררו בקרוואנים או באכסניות נוער עד אשר ימצאו עבורם מקום מגורים חילופי קבוע.
לדעת מגישת העתירה, החוק אשר אושר ברוב רגיל בכנסת, שולל זכויות יסוד מהם כאזרחי ישראל אף שלא ניתן לעשות זאת במסגרת חוק רגיל אלא רק במסגרת חוק יסוד. לטעמה, הוא שולל את אחד העקרונות המרכזיים שבהכרזת העצמאות - אם לא המרכזי שבהם - זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, כולל הזכות להתיישב בה.
לדברי העותרת, החוק עומד בסתירה מוחלטת לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לטענתה, הממשלה שיזמה את החוק, אפילו לא טרחה לכלול בו הסבר אמיתי לגבי מטרתו או תכליתו של החוק מלבד אמירות סתמיות.
[בג"צ 1661/05]

תאריך:  18/02/2005   |   עודכן:  18/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר והסוכנויות
השניים חצו הגבול מירדן לעירק ונראו בפעם האחרונה באזור העיר רמאדי, כ-100 ק"מ מזרחית לבגדד; באינדונזיה מעדיפים לעת עתה להיזהר בלשונם ולא להגדיר את האירוע כחטיפה, לאור התקדים משנה שעברה בו שוחררו שתי נשים אינדונזיות לאחר שלחוטפיהן התברר כי הן מוסלמיות
עומר שיקלר, גל ברגר
לדבריו, אם ישראל לא תיסוג - יימשכו הפיגועים בציר; מקורבים לדחלאן: בקרוב ייחתם הסכם סופי בינו לבין מופז בעניין מסירת הערים הפלשתיניות והסדר סוגיית המבוקשים; מהבוקר יוכלו 16 המגורשים בעזה לשוב לבתיהם בגדה; צה"ל מפסיק להרוס בתים
עומר שיקלר
כל אחד מכלי הרכב מצוייד במערכת מיגון נרחבת נגד ירי ומטענים; כלי הרכב ישמשו ככל הנראה להסעת שרים מאויימים ואורחים; בשבועות האחרונים התגברו האיומים על חיי שרים וחברי כנסת התומכים בהינתקות
קריות באינטרנט
שבועיים לאחר שנורה ונהרג מאבטח במועדון, נדקרו שני מאבטחים על-ידי צעיר שניסו למנוע ממנו להיכנס למקום
גל ברגר
דיפלומט צרפתי: הכללת הארגון ברשימה השחורה עשויה להביא לתוצאות גרועות יותר מאי הכללתו ברשימה; "החיזבאללה ממלא תפקיד פוליטי בכל כך הרבה דברים בלבנון", הסביר דיפלומט אחר; בוש ייפגש ביום שני עם הנשיא שיראק בבריסל כדי לדון עמו בהתפתחויות בלבנון לאחר חיסול חרירי; אפשר שסוגייה זו תעלה בשיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il