X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוב האזרחים הספרדים תומכים בחוקה - גם אם אינם יודעים את תוכנה; המפלגות הגדולות תומכות בחוקה אירופאית
▪  ▪  ▪

הספרדים יצביעו על החוקה החדשה של האיחוד האירופי במשאל עם היום (א', 20.2.05). הרוב מתוך 35 מיליון בעלי זכות ההצבעה צפוים לומר "כן" לשאלה: "האם את/ה מאשר/ת את האמנה המבססת חוקה לאירופה?" ספרד היא המדינה הראשונה מבין מדינות האיחוד אשר מקיימת משאל עם בנושא. כדי שהחוקה האירופית תיכנס לתוקפה, יש צורך באישורה בכל אחת מ-25 המדינות החברות בה.
כ-106,000 שוטרים נמצאים בכוננות בעיקר מחשש להתפרעויות בצד הבדלנים הבאסקים והמחתרת ETA. אמש התפוצץ מטען חבלה סמוך למשרד המפלגה הסוציאליסטית השלטת, במחוז אסטוריה שבצפון ספרד. מהפיצוץ נגרם נזק קל. במקום הושאר פתק ועליו נכתב: "לא לחוקות פשיסטיות ואימפריאליסטיות". החשד הוא, כי מדובר בפיגוע של המחתרת הבאסקית, ETA.
ספרד ידועה בגישתה החיובית לאיחוד האירופי, אשר למעשה חיזק את כלכלתה מאז הצטרפה והפכה את המטבע הלאומי לאירופי. שתי המפלגות הגדולות, הסוציאליסטית של רה"מ חוזה לואיס רודריגז זפטרו, והאופוזיציה השמרנית, תומכות בחוקה האירופית. על-פי סקרי דעת קהל שבוצעו, נראה כי גם האזרחים בעד החוקה - למרות שאינם יודעים למעשה את תוכנה... נראה כי הספרדים מרוצים מהשפעת כניסתה של ספרד לאיחוד, כאמור, ואינם מתנגדים להשתלבות האירופית.
עם זאת, בקרב מיעוט בספרד, בעיקר בחוגים לאומניים ובשמאל הקיצוני מתנגדים לאישור החוקה וטוענים, כי היא מקדמת מדיניות של שוק חופשי על חשבון מדיניות רווחה, ובנוסף - כי מדובר בחוקה פרו-אמריקנית.
בתוך כך קרא אמש נשיא ארה"ב לאיוחוד בין אירופה ואמריקה, בנאום שלו לאומה, ברדיו. זאת, בניסיון לנסות ולגשר על בעיות שיש לארה"ב עם כמה מדינות אירופאיות אשר עדיין נוטרות טינה על הפלישה לעירק.
הקתולים אשר עדיין תומכים במשטר לשעבר של פרנקו, מחרימים את ההצבעה וגם את הממשלה - אשר תומכת בנישואים של בני אותו המין ומאפשרת לבצע הפלות.
תאריך:  20/02/2005   |   עודכן:  20/02/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
את הדברים אמר בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לענינים מנהליים, בפסק דין אשר אישר החלטה של ועדת ערר שלא להקים תחנת דלק בסמוך ליישוב אבן יהודה
יפעת גדות
חוקרים סוברים כי גודל המוח אינו קשור לאינטליגנציה; האדם הקדמון עבר שתי תקופות בהן עלתה מסת המוח שלו, אך עדיין במהלך תקופות אלו שיטות ייצור הכלים למשל לא השתפרו
גל ברגר
לפי הדיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" מפי מקורות אמריקנים, מי שעומד מאחורי המהלך היא מזכירת המדינה, קונדוליסה רייס; בינתיים מצרים הודיע על דחיית ועידת הרפורמה במזרח התיכון שם אמורים היו להיפגש שרי החוץ הערבים עם עמיתיהם מה-G-8
מחלקה ראשונה
תערוכה חדשה במוזיאון ארץ-ישראל לציון 100 שנה לתורת היחסות ו-50 שנה למותו של אלברט איינשטיין
מירב לוי
בין הרשויות: רמלה, רמת גן, הרצליה, חיפה, חולון ועוד; ארגוני המורים מאיימים להשבית את הלימודים באותם יישובים אשר יחלו ליישם את דוח דוברת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il