X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בעקבות רצח חרירי; רבבות הפגינו היום בביירות נגד הנוכחות הסורית וקראו לסילוק השלטון הנוכחי; מול שגרירויות לבנון בשבדיה ובכווית נערכו הפגנות דומות; החשד לפיו המתנקשים נמלטו לאוסטרליה הופרך על-ידי משטרת סידני
▪  ▪  ▪

סעודיה מפנה היום (ב', 21.2.05) אצבע מאשימה כלפי המשטר בדמשק בכל הנוגע לחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר והמיליארדר רפיק חרירי. "על סוריה ועל לבנון להוכיח את חפותן", אמר שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל. חרירי, כידוע, היה מקורב מאוד לבית המלוכה הסעודי. משפחתו הוזמנה לביקור בריאד. בדמשק וביירות טרם הגיבו על הדברים.
בלבנון התקיימה היום הפגנה גדולה שארגנה האופוזיציה במדינה בהשתתפות עשרות אלפים (ישנם דיווחים על כ-100 אלף משתתפים). המפגינים השמיעו קריאות להפלת הממשלה ולנסיגה מיידית של הכוחות הסוריים מהמדינה. "לא רוצים צבא בלבנון מלבד הצבא הלבנוני", "חירות, ריבונות ועצמאות", "מי הפושע? סוריה", "סוריה החוצה", "לא רוצים פרלמנט המשמש כשומר הסף של הסורים", "מספיק דם, עזבו אותנו בשקט", קראו המפגינים.
ההפגנה יצאה מזירת ההתנקשות בחרירי, שם עמדו המפגינים חמש דקות דומיה, וחלפה על-פני הפרלמנט ומטה האו"ם בביירות. המפגינים חתמו על עצומה הקוראת לאו"ם לחקור את הרצח. הצבא וכוחות הביטחון הלבנוניים נפרסו בסביבת ההפגנה כדי להבטיח את שמירת הסדר במקום. זו עברה יחסית בשקט.
מול שגרירויות לבנון בשבדיה וכווית נערכו הפגנות דומות בהשתתפות מאות גולים לבנונים.
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, והנשיא הצרפתי, ז'ק שיראק, פרסמו בתום פגישתם בבריסל הודעה משותפת הקוראת לנסיגה סורית מלבנון לאלתר.
הפרלמנט יקיים דיון ברצח חרירי
חברי פרלמנט מטעם האופוזיציה פתחו בשביתת שבת מול בניין הפרלמנט שהפכה במהרה לעצרת נאומים. אלה גרסו, כי "אינתיפאדת העצמאות" עליה הכריזו בסוף השבוע לא תסתיים לפני הפלת הממשלה. האופוזיציה סירבה לדיאלוג עם השלטונות הלבנוניים. "זו תהיה התנקשות נוספת בחרירי", אמר וליד ג'ונבלאט, ראש העדה הדרוזית בלבנון. הוא הציע לקיים דיאלוג ישיר עם דמשק על הוצאת הכוחות הסוריים מהמדינה.
בינתיים, יו"ר הפרלמנט, נביה ברי, שיעי המקורב לצמרת השלטון הפרו-סורית, הסכים לבקשת האופוזיציה לקיים דיון בפרלמנט על חיסולו של חרירי ולקיים הצבעת אי-אמון בממשלה.
התפתחויות בחקירת ההתנקשות
מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, שיצא לדמשק, אמר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, גילה עניין בחקירה מהירה לבדיקת נסיבות ההתנקשות. "דמשק מחויבת לסגת מלבנון בהתאם להסכם טאיף", אמר מוסא.
משטרת סידני שחקרה חשד כי במושבי המטוס שהסיע 10 חשודים מלבנון לאוסטרליה ביום ההתנקשות נמצאו שרידי חומר הנפץ TNT, הגיעה למסקנה כי אין שחר לחשדות הללו. השופט מישל אבו עראג' הוא המופקד על חקירת ההתנקשות בחרירי מטעם רשויות לבנון, וממשיך בחקירתו. הצוות האירי שמינה מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, צפוי להגיע ללבנון עוד השבוע. שרי החוץ של האיחוד האירופי עומדים לתבוע חקירה בינלאומית בפרשת חרירי.

תאריך:  21/02/2005   |   עודכן:  21/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר וסוכנות איי.פי
כך אמר היום האלוף אליעזר שקדי בתדרוך לעיתונאים זרים; "עלינו למצות את כל האלטרנטיבות בטרם נבחר באופציה כה מורכבת, אך אין לנו הרבה זמן", התריע; על עסקת הטילים בין רוסיה לסוריה: "יש סכנה ממשית שהטילים הללו יגיעו לחיזבאללה או יעשו דרכם לעירק"
מיכאל דבורין
כך עולה מנתונים שמפרסמת המשטרה על הפשע בשנת 2004; ירידה דרמטית של 56% במספר הנרצחים בפיגועי טרור וירידה של 16% במספר הנרצחים על-רקע פלילי; לעומת זאת, חלה עלייה מדאיגה של 16% במקרי האונס, עלייה חדה של 20% במקרי גניבות הרכב ועליות מדאיגות בעברינות נוער ובמספר ההרוגים בתאונות הדרכים
רנית נחום-הלוי
ישיבת סיעה סוערת התקיימה בעבודה בהשתפפות אהוד ברק לאחר היעדרות ממושכת שלו; ברק תקף את פרס, גרירת העבודה אחר רה"מ ומוסדות המפלגה; יו"ר הסיעה ניסה לקטוע אותו, אך זה השיב לו: "אני משלים את דברי בעקבות היעדרותי"; השר רמון השיב לו: ראש הממשלה, אריאל שרון, יכול לבצע ההינתקות ולא אף אחד אחר מהנוכחים פה
שלומי דיאז
בית המשפט דחה הבקשה לעוצרו ימים נוספים כיוון שלא היה מתורגמן בביהמ"ש; מחר יובא החשוד בשנית לביהמ"ש; מצב האישה מוסיף להיות קשה
שלומי דיאז
בחקירתו טען המורה כי ציורי כת השטן בביתו צוירו על-ידי תלמידיו כביטוי אומנותי; הוארך מעצרה של מורה לאנגלית שלטענת המשטרה סייעה לו לספק סמים לתלמידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il