X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהיג צפון קוריאה אמר כי ישוב לשולחן המו"מ עם שש המדינות אם התנאים יהיו מתאימים, כלומר - ארה"ב תראה כנות בכוונותיה
▪  ▪  ▪

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-איל, אמר כי יחזור לשולחן המו"מ עם שש המדינות במידה והתנאים יהיו מתאימים - זאת אם ארה"ב תראה כנות, כך לדבריו. את הדברים מסרה סוכנות הידיעות הרשמית KCNA. זאת, לראשונה מאז הודיעה צפון קוריאה על הנשק הגרעיני שברשותה, ב-10 בפברואר, וכי היא עוזבת את שולחן המו"מ בו ישבו דרום קוריאה, סין, רוסיה, ארה"ב ויפן.
סוכנות הידיעות לא מסרה פרטים רבים על התנאים להצטרפותו של חצי האי הצפוני, אך הדיווח עשוי להצביע על כך שהצפון אכן יהיה מוכן, בתנאים מסוימים, לשתף פעולה עם ארה"ב. סוכנות איי.פי מדווחת, כי בוושינגטון מסר דובר מחלקת המדינה לו פינטור, כי ארה"ב מוכנה לשוב לשיחות "ללא תנאים מוקדמים".
יפן בירכה על הצטרפותה של צפון קוריאה לשיחות בעוד שסין אמרה כי דרושים מאמצים נוספים מכל הצדדים לפני שהמו"מ יכול להתחדש.
מנהיג צפון קוריאה אמר את הדברים במהלך ביקורו של שליח סיני במדינה, וואנג ג'יארוי, העומד בראש מחלקת החוץ של המפלגה הקומוניסטית. ג'יארוי הגיע לצפון קוריאה כדי לנסות וללחוץ עליה לשוב לשיחות. המנהיג הקוריאני אמר עוד, כי צפון קוריאה, כמו תמיד, עושה מאמצים לקדם את השלום באזור באמצעות דיאלוג וכי עמדתה לא השתנתה. בעבר הודיע, כי המדינה תשוב למו"מ רק אם ארה"ב תשנה את מדיניותה "העויינת" כלפי הצפון.
גם בדרום קוריאה בירכו על הדברים. דבריו של המנהיג הצפוני ימנעו את החמרת המצב, כך אמר שר האיחוד הדרום-קוריאני, צ'אנג דונג-יאנג בראיון לרדיו סאול MBC.
שגריר סין לענייני קוריאה, נינג פוקוי, אמר (ג', 22.2.05) בשובו מפיונגיאנג, כי "המצב עדיין מאוד מורכב". "כדי לחזור לשיחות, אנחנו עדיין צריכים יותר מאמצים מכל הצדדים", אמר. "המאמצים שלנו לפתרון מהיר לשיחות שש המדינות יימשכו. מאמציה של סין בלבד אינם מספיקים. כל הצדדים צריכים לקחת אחריות".
שר החוץ של יפן, נובוטקה מצ'ימורה, אמר בטוקיו כי שובה של צפון קוריאה לשיחות מבורך: "אם (צפון קוריאה) תשוב לשיחות... זו התפתחות מבורכת, ואני מקווה מאד (כי הצפון) יראה זאת במעשיו".

תאריך:  22/02/2005   |   עודכן:  22/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי. פי
רה"מ האוסטרלי אמר כי החיילים יישלחו בתוך כעשרה שבועות ויישארו בעירק כשנה כדי לסייע לשמור על המהנדסים היפנים אשר מסייעים בבנייתה מחדש של המדינה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
רעידת אדמה בעוצמה 6.4 בסולם ריכטר פקדה את האזור - צפונית-מערבית לקרמאן וגרמה למאות הרוגים ואלפי פצועים; בטלוויזיה הרשמית של אירן דווח על מאות הרוגים ועל כפרים שלמים שנהרסו; מושל זראנד, רשידי, אמר כי החשמל והמים נותקו וסיוע מוזרם לאזור
הדר פרבר
היום יוגש לנשיא המדינה דוח של אוניברסיטת חיפה על מצב הקשישים בארץ; חלק גדול מהקשישים פוחד לשתף את קרוביו או אינו רוצה "להטרידם"
עומר כרמון
בית משפט גרמני התעלם מדרישת התביעה להטיל עונש מאסר בפועל על סגן יו"ר מחוז של 'המפלגה הלאומית-דמוקרטית של גרמניה' (NPD); בעוד ימים אחדים יתקיימו חגיגות רבות ברחבי העולם לציון 'סיום הש"ס'; האירוע המרגש ביותר יתקיים בפעם ראשונה מאז השואה בישיבת חכמי לובלין שבפולין שנשרפה בידי הנאצים
עומר כרמון
בין המכוונים אצבע מאשימה: מאמרים בעיתונים הבריטיים המובילים 'הדיילי-טלגראף' וה'אובזרבר', עיתון צרפתי, צ'כי, טורקי, גורם רשמי באיחוד האירופי, פעילי שלום אירופים ויו"ר הפתח; שבועון מצרי: ההחלטה לחסל את חרירי התקבלה בממשלת ישראל לפני חודשים אחדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il