X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר ביוזמה ישראלית-פלשתינית בה נוטלים חלק 50 יאכטות מישראל ומחו"ל; הזנקת המשט, שיימשך כחודש וחצי, תיערך במעמד שר החוץ; נודע, כי סאיב עריקאת עודכן בפרטי המשט; השייטים יחלקו מטבעות שוקולד עם סמל המסע לילדי המדינות השכנות
▪  ▪  ▪

סנונית ראשונה: זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שקבוצה כה גדולה של יאכטות ישראליות יחצו את תעלת סואץ. 50 יאכטות מישראל ומחו"ל ייצאו ביום שישי הבא (4.3) מת"א לים האדום ולעקבה, דרך פורט סעיד ותעלת סואץ, במה שמכונה "משט השלום לים האדום" (med-red rally). מדובר ביוזמה ישראלית-פלשתינית בה נוטלים חלק בנוסף לשייטים הישראלים גם שייטים פלשתינים מעזה, בראשם עומד מחפוז קבריטי. נודע, כי בנושא עודכן גם ראש צוות המו"מ הפלשתיני, סאיב עריקאת. הזנקת המשט במרינה בת"א תיערך במעמד שר החוץ, סילבן שלום.
אתמול (ב') נערכה מסיבת עיתונאים במלון "קראון פלזה" בת"א, בה הוצג לראשונה המיזם המשותף. קבריטי לא יכול היה להגיע לאירוע מפאת היעדר אישורי מעבר לישראל, אך המארגנים מבטיחים כי עד המשט, כל האישורים יוסדרו. משט היאכטות זוכה לשיתוף פעולה הדוק מצד שלטונות מצרים וירדן שלדברי המארגנים "יוצאים מגדרם" כדי לסייע בארגונו. שייטים ירדנים ומצרים אמנם לא ישתתפו במשט אך רשויות תעלת סואץ הלכו לקראת המשט והפחיתו משמעותית את מסי המעבר והעגינה בתעלה עד 50% הנחה. יוזמי המשט מהצד הישראלי הם איזי סוויסה, יו"ר הפורום לקידום השייט בישראל, ואיתן פרידלנדר, לשעבר אלוף העולם ואלוף אירופה בשייט.
"מסר של נורמליות"; "להניע את כנפי השלום"
סוויסה ציין, כי המטרה היא "להראות לעולם שיש באזור שלנו גם נורמליות ולא רק קונפליקטים ולשלוח מסר שניתן לראות כאן מה שרואים בין מדינה נורמלית לבין שכנתה, ממש כמו דנמרק ושבדיה". "אנחנו מקווים מאוד שבקיום המשט נוכל לתרום את תרומתנו הצנועה לקידום השלום במזרח התיכון. אני מאמין גדול בכך ש-500 השייטים יזיזו משהו בלבבות הצופים שיחכו בנמלים הרבים".
פרילדנדר הוסיף, כי המשט נועד לבשר ולהניע את כנפי השלום. "זהו מסר של רוח טובה, תרתי משמע", אמר. "הים האדום, עם הנופים המרהיבים של אילת, עקבה ושארם א שייח', צריך להיות אחד האתרים המבוקשים בעולם לבעלי יאכטות... כולנו תקווה שבעקבות המשט והמשטים של השנים הקרובות תיווצר מודעות אשר תיצור תזרים מחודש של תיירות ימית לאילת, טאבה ועקבה".
עלות הפרויקט: 250 אלף דולר
המשט יתקיים במקצה תחרותי ובמקצה חופשי ויימשך כחודש וחצי, עד ה-14.4. כ-350 שייטים מישראל, אירופה, ארה"ב מדינות הים התיכון והרשות הפלשתינית יטלו חלק במשט במסגרת צוותים שיחולקו בין 50 יאכטות. ספינת הדגל של המשט תישא את צבעי הולידיי אין ותארח אירועים שונים לסוכני הנסיעות, האורחים והעיתונאים. כל צוות כולל בין 7 ל-10 שייטים. עלות ההשתפות לשייט: 100 אירו. עלות ההשתפות ליאכטה: 200 אירו. המיזם מוערך בסכום כולל של כ-250 אלף דולר. נותני החסות: רשת מלונות הולידיי אין-ישראל, מגזין "בלייזר", חברת האופנה B. Bochelli וחברת פתרונות הטכנולוגיה Giv Solutions.
"המטרה", אומרים המארגנים, "הנה לקדם את המודעות לתהליך השלום המתחמם ולהפוך את הים האדום, הכולל את מפרץ השלום (עקבה - אילת - טאבה), ליעד אטרקטיבי לתיירות ימית". מארגני המשט מקווים, כי האירוע יהווה מוקד התעניינות בינלאומית, ייצור תנופת תיירות ימית לים האדום וימריץ את הכלכלה האיזורית. האירוע לא יהיה חד-פעמי אלא מדובר ביריית הפתיחה בלבד למסורת רב שנתית. "יש כבר הרשמות לשנת 2006", אומרים המארגנים.
מטבעות שוקולד עם סמל המסע
יחולקו לילדי המדינות השכנות
רשת הולידיי אין תקצה ששה ממלונות הרשת הממוקמים על שפת הים התיכון והים אדום, אשר יארחו את השייטים ובני משפחותיהם מהארץ ומחו"ל. ביום שלישי הבא (1.3) ייערך אירוע הפתיחה במלון קראון פלזה בירושלים, במעמד שר התיירות ונציגים בכירים מענף התיירות בישראל. בשלושת שבועות העגינה באילת יתקיימו אירועים ומסיבות במלון המחודש קראון פלזה-אילת, שעוצב בקונספט גן עדן. במרכז האירועים תתקיים באילת תחרות יאכטות נושאת פרסים בחסות הרשת ובסיום המשט יוכתר בנשף סיום במלון הרשת באשקלון.
בתחילת השבוע נפגשו המארגנים הישראלים עם מושל סיני, הגנרל חפיפי, כדי לתאם את העגינה באזורו. השנה ישתתפו בין היתר שייטים נכים מעמותת אתגרים, חלקם נכי צה"ל אשר נפצעו בקרבות התעלה. "הפעם הם יחצו אותה מזווית קצת אחרת", אמר איזי סוויסה, יו"ר הפורום לקידום השייט בישראל. אחת מגולות הכותרת של המשט הנה חלוקת אלפי מטבעות שוקולד (תוצרת "ממתקי כרמית") עליהם הוטבעו לוגו המשט והמילה "שלום" בשלוש שפות, אשר יחולקו על-ידי השייטים לילדים בכל נמל בו יעגנו היאכטות.
כפי שזה נראה כרגע הכל תלוי מעתה רק במזג האוויר. למשט יש גם אתר אינטרנט: www.med-red-rally.com.
להלן לו"ז ה-med-red-rally:
4.3.2005 - אירוע חגיגי ויציאת היאכטות ממרינה תל אביב;
5.3.2005 - פורט סעיד, מצרים - עגינה וטקס קבלת פנים;
6-7.3.2005 - חציית תעלת סואץ עד העיר סואץ, כולל עגינה באיסמעיליה;
8.3.2005 - טיול יבשתי של משתתפי המשט לקהיר ולפירמידות;
9-10.3.2005 - הפלגה מסואץ לשארם א- שייח', אירוע חגיגי בשארם א- שייח';
11.3.2005 - יציאה משארם א- שייח' לאילת;
12-13.3.2005- הגעה לאילת וטקס קבלת פנים;
18-20.3.2005 - הגביע האדום של ישראל, תחרות יאכטות באילת;
24-26.3.2005 - משט הבנים, אילת;
1-2.4.2005 - הפלגה מאילת לעקבה (ירדן), סיור יבשתי לפטרה וחזרה לאילת;
7.4.2005 - יציאה מאילת;
8.4.2005 - הגעה לשארם א- שייח' ואירוע מדברי מיוחד;
9.4.2005 - יציאה משארם א- שייח';
10.4.2005 - הגעה לסואץ;
11.4.2005 - יציאה מסואץ, הגעה לאיסמעיליה;
12.4.2005 - טיול יבשתי במצרים;
13.4.2005 - יציאה מאיסמעיליה לאשקלון (ללא עצירה בפורט סעיד);
14.4.2005 - הגעה לאשקלון וטקס סיום.

תאריך:  22/02/2005   |   עודכן:  22/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
באופן נדיר נדחו טענות ורניה לא על-סמך הגנת הבעת דעה, אלא בית המשפט קבע, כי הדברים שנכתבו עליו הוכחו כ"אמת בפרסום"; ורניה תבע את גלובס על כך שפרסם כי היה מעורב בהענקת מענקים לטאואר בתוקף תפקידו כמדען הראשי ולאחר מכן קיבל שם את תפקיד המנכ"ל
רנית נחום-הלוי
בהסדר הכרטיס המשולב לא כלולים מחירי המוניות; באוצר מעריכים: ההסדר החדש יעודד נסיעה בתחבורה ציבורית ויוזיל את המחירים
עומר שיקלר
עמותת צלול פנתה לוועדה למתן היתרים להזרמה לים; היתר ההזרמה של עיריית הרצליה יפוג בחודש יוני הקרוב; מנכ"ל העמותה: "לרשות עיריית הרצליה עומדים מגוון פתרונות והיא בוחרת להתעלם מכולם"
ארי סירקין
ברק צרפתי הרג בדקירת סכין את אבינועם שושן בעקבות מריבה ביניהם בטיילת בחיפה; על צרפתי נגזרו שנתיים נוספות על תנאי ועל חברו אושרי מלול נגזרו שנת מאסר בפועל ושנה על תנאי
אורלי ממן
8 שרים הצביעו בעד למול התנגדותו של השר שטרית; לנוסח ההחלטה שהתקבלה התווסף סעיף המחייב את משרד האוצר להמשיך ולחפש במקביל משקיעים המעוניינים לרכוש את גרעין השליטה; כל אזרח ישראלי בן 18 ומעלה יקבל חבילת אופציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il