X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות העלייה ברמת הפשיעה ב-2004, דורשת התנועה למען איכות השלטון מרה"מ ומבכירי מערכת אכיפת החוק להכריז על מצב חירום לאומי בכל הנוגע להתגברות הפשע ולתגבר את כוח האדם במשטרה ובפרקליטות; התנועה אף קוראת לכנס באופן מיידי את ועדת הכנסת לביטחון פנים לדיון דחוף בנושא
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג', 22.2.05) לראש הממשלה, לשר לביטחון הפנים, למפכ"ל המשטרה, ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בעקבות הפרסומים על הגידול הדרסטי לכאורה בפשיעה האלימה בישראל ב-2004 ובגין הערכת המפכ"ל לפיה צפוייה עלייה נוספת ברמת הפשיעה. במכתב ששיגרה התנועה, היא טוענת כי יש להכריז על מצב חירום לאומי בשל האצת הגידול בפשע הנובעת ברובה מהעדר אכיפת החוק, והמסכנת באופן ממשי את קיומה של חברה אזרחית-דמוקרטית בישראל.
התנועה מוסיפה, כי קיומו של פשע מאורגן ייתכן רק במקום בו קיים ואקום אותו הותירה מערכת אכיפת החוק, החסרה את המשאבים הדרושים לביצוע מטלותיה, ושאינה מתמודדת עם משימותיה ויעדיה באופן המתבקש מרשות שתפקידה לבצע את אכיפת החוק במדינה.
התנועה מזהירה מפני התחברות גורמי הפשע המאורגן לעורקי השלטון, כמו לדוגמא באמצעות מנגנון תמיכה של גורמי פשע מאורגן המועמדים למשרות ציבוריות (ברמה הארצית והמוניציפלית).
כן כותבת התנועה, כי אזלת היד מתבטאת גם בכל הנוגע ליכולת אגף החקירות שבמשטרת ישראל להתמודד עם פשיעה מתוחכמת של מה שזכה לכינוי "עברייני צווארון לבן". לטענת התנועה, בידיה מצוי חומר ראיות לא מבוטל של פרשות, אשר ממנו עולה בבירור כי על אף שמצויים בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה ויחידות נוספות מידע וראיות המבססים את דבר קיומם של חשדות לכאורה לביצוע עבירות חמורות בדבר פשיעה מתוחכמת לסוגיה, נמנעת היחידה הארצית מלמצות באופן ראוי את החקירה הנדרשת בנסיבות המקרה.
בפרשות אלו, בהן נצטבר אצל גורמי המשטרה מידע וחומר ראיות רב בדבר חשדות חמורים לכאורה, מנוהלת או נוהלה עד לאחרונה חקירה בלתי רצינית, בלתי ממצה ובלתי מקצועית, על-פי הידוע לתנועה.
התנועה מדגישה, כי על-פי המידע שמצוי בידיה, במקרים אחרים נמנעת המשטרה, ובפרט היחידה לחקירות הונאה, מלחקור את שמחייב חומר הראיות שבידה, או שהחקירה נמשכת מספר שנים באופן שעשוי לסכל את היכולת להגיש כתבי אישום (עדים שישכחו, זמן לתאום עדויות וכו'). התנועה אף מציינת, כי למרות מחאותיה החוזרות לא נערכה חקירה רצינית וממצה באותן פרשות. לפיכך, כותבת התנועה, שאין זה פלא שמשטרת ישראל אפשרה במחדלה אף את פעולתו של הפשע המאורגן.
כל אלו מחייבים לדעת התנועה בחינה יסודית מצד כל הגורמים האחראים על אכיפת החוק, הן בנוגע ל"פשיעה רגילה", הן בנוגע לפשע מאורגן ובנוגע לפשיעת עברייני "הצווארון הלבן". התנועה מדגישה, כי ישנו חוסר משמעותי במשאבים ובתקנים לגורמי חקירה מקצועיים (רו"ח, עו"ד כלכלנים וכו'), בפרט בתחומים שנזכרו לעיל.
לפיכך, קוראת התנועה להכריז על מצב חירום לאומי בכל הנוגע להתגברות הפשע, להורות על בדק בית יסודי בגורמים המופקדים על חקירת הפשיעה המתוחכמת שנזכרה לעיל, להקצות משאבי ציבור ניכרים נוספים, ובפרט לתגבר את כוח האדם במשטרה ובפרקליטות. כן דורשת התנועה לכנס באופן מיידי את הוועדה לביטחון פנים לדיון דחוף בו ידונו הנושאים שהועלו במכתב התנועה, וכן דורשת התנועה תגבור מיידי ומשמעותי במצבת השוטרים במשטרה.

תאריך:  22/02/2005   |   עודכן:  22/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
השירות הייחודי, Contact center on demand, יאפשר לחברות להקים אצלן מוקד טלפוני לשירות לקוחות ומכירות, על-ידי שימוש בטכנולוגיות ובציוד מתקדם ללא רכישתם, אלא בשכירתם לפי צורך והיקף הפעילות
מירב לוי
יותר מ-890 אלף איש נחשפו לבאנר שפורסם ב-4 אתרי אינטרנט מובילים בבריטניה; יותר מ-3,000 כניסות של משתמשים נרשמו בבאנר של העיר אילת
מחלקה ראשונה
תוכנית מקור חדשה בערוץ הקולנוע הישראלי מציגה לצופים את קהל הסטנדאפיסטים
הדר פרבר
טוענים כי החוטפים לא פגעו בהם בשל היותם מוסלמים; שוחררו ללא תנאים מקדימים
ארי סירקין
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במשרד הפנים, מחוז ת"א הפקידה תוכנית להרחבת שכונת נווה רבין באור יהודה; בכך מבקשת הוועדה המחוזית ליישם הלכה למעשה את המדיניות בדבר פינוי מגורים הסובלים מרעש מטוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il