X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במשרד הרווחה מגלים עובדות מדאיגות אודות מעונות לקשישים אשר מהווים חלק מהבעיה; בעקבות פרסום הסקר הגיעו פניות רבות של קשישים המתלוננים על התעללות ומחפשים סיוע ועזרה בנושא
▪  ▪  ▪

נשיא המדינה, משה קצב, הגיב על הסקר שעסק בנושא התעללות והזנחה של קשישים בישראל ופורסם השבוע ואמר, כי "הסקר מסיר מסיכה מפניה המכוערות של החברה בישראל ומעיד על תופעה בלתי נסבלת, מקוממת המחייבת נקיטת אמצעים". הסקר נערך על ידי אשל-ג'וינט, המוסד לביטוח לאומי ואוניברסיטת חיפה.
כל קשיש חמישי סובל מהזנחה, כך עולה מהסקר, בין היתר. נשיא המדינה, שקרא את הסקר וממצאיו, מביע דאגה ובמשרד הרווחה מגלים עובדות מדאיגות אודות מעונות לקשישים אשר מהווים חלק מהבעיה.
מרים בר-גיורא, מנהלת השירות לזקן במשרד הרווחה גילתה באירוע כי משרד הרווחה סגר השנה שנים עשר מעונות לקשישים שפעלו ללא רשיונות וכי גם אם לא נמצאו במעונות אלה עדויות להתעללות הרי שנמצאה בהם עדות להזנחה.
פרופ' צבי איזיקוביץ מהפקולטה לרווחה ובריאות באוניברסיטת חיפה, ממבצעי הסקר, מאוניברסיטת חיפה מסביר כי מדובר בתופעה קשה אף יותר מהנראה לעין, בסקר, שכן "אוכלוסיית הקשישים הנמצאת בסיכון הגבוה ביותר היא זו המצויה בבתי אבות". לדבריו - הסקר לא בדק כלל את מצבה של האוכלוסייה זו. החברה הישראלית, כך הדגיש, אינה יודעת כלל על היקף התופעה של קבוצה זו הנתונה בסיכון גבוה במאומה.
מאשל-ג'וינט נמסר, כי בעקבות פרסום הסקר הגיעו פניות רבות של קשישים המתלוננים על התעללות ומחפשים סיוע ועזרה בנושא.
איזיקוביץ הדגיש ואמר עוד, כי הנתונים של הסקר מעידים על כך שהמקום המסוכן ביותר לקשיש הוא למרבה הפלא ביתו וכי דווקא בני משפחה הם אלה המתעללים בקשישים. הסקר מנפץ את האגדה אמר איזיקוביץ כי מטפלים זרים הם המהווים סכנה לקשישים וכי לתדהמת החוקרים המטפלים הזרים הם אלה המשמעותיים במתן סיוע לקשישים.
איזיקוביץ התריע כי שיעורי ההזנחה בקרב קשישים בישראל - הם הגבוהים בעולם כולו וכי מציאות זו אינה נובעת בשל היעדר שירותי רווחה אלא מכיוון שהקשישים אינם יודעים כיצד לפנות אל השירותים הקיימים.
מנכ"ל ג'וינט ישראל, ארנון מנטבר אמר כי "נושא התעללות כלפי קשישים הוא כאוב מאוד והעובדה וכי ממצאי הסקר שנחשפו היום צריכים להיות על סדר היום החברתי בישראל ומחייבים את כל הגורמים השותפים להתחיל לפעול מיידית לצמצום התופעה הקשה".
נשיא המדינה, משה קצב, גילה כי מאז שהנתונים הובאו לידיעתו אינו מוצא מנוח לנפשו וכי המחקר מעיד על השפל בה מצויה החברה הישראלית. הנשיא הוסיף כי יש לגבש תכנית שתיצור תפנית ותשנה את יחסה של החברה אל הזקן. הנשיא אמר בדאגה, כי "הסקר הסיר מסיכה מפניה המכוערות של החברה בישראל ומעיד על תופעה בלתי נסבלת, מקוממת המחייבת נקיטת אמצעים".
נזכיר כמה מן הממצאים הקשים שחשף הסקר [נתונים מלאים בקישור]: 18.4% מהקשישים חשופים להתעללות כלשהי. 8% מדווחים על התעללות מילולית, 6.6% -מנוצלים כלכלית, הגבלת חופש לכ-2.7%, 2% חשופים לאלימות פיזית ומינית. מרבית הפגיעות על-ידי בני הזוג והילדים. 18% מהקשישים סובלים מהזנחה בסיסית.

תאריך:  22/02/2005   |   עודכן:  22/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בתחילה יועד הציור עבור מועדון לילה בדבלין, אולם או'קונור החליטה לרוכשו והיא מציעה אותו כעת במחיר התחלתי של 20 אלף ליש"ט
יואב יצחק
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ורעייתו (בנפרד) נאוה ברק, הגיעו סמוך ל-16:00 לבית הדין הרבני בירושלים, להשלמת הפירוד והגירושין ביניהם
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; השר מופז דורש לקצר ההליך לפחות מ-8 שבועות; נציג השב"ס מגלה: התבקשתי להכין 900 מקומות כליאה במסגרת ביצוע תוכנית ההינתקות
ארי סירקין
בעקבות העלייה ברמת הפשיעה ב-2004, דורשת התנועה למען איכות השלטון מרה"מ ומבכירי מערכת אכיפת החוק להכריז על מצב חירום לאומי בכל הנוגע להתגברות הפשע ולתגבר את כוח האדם במשטרה ובפרקליטות; התנועה אף קוראת לכנס באופן מיידי את ועדת הכנסת לביטחון פנים לדיון דחוף בנושא
מיכאל דבורין
השירות הייחודי, Contact center on demand, יאפשר לחברות להקים אצלן מוקד טלפוני לשירות לקוחות ומכירות, על-ידי שימוש בטכנולוגיות ובציוד מתקדם ללא רכישתם, אלא בשכירתם לפי צורך והיקף הפעילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il