X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת החוקה זועם על החלטת בית המשפט המתערבת בהחלטות הכנסת ואומר: "בית המשפט מנסה לנגח שוב בכנסת, אמליץ לחברי להצביע נגד הסרת החסינות"; גם ח"כ דורון משינוי תמה על החלטת בית המשפט, ואילו ח"כ בריזון קורא לכנסת שלא לחזור על טעותה הקודמת ולהצביע בעד הסרת חסינות ח"כ גורלובסקי
▪  ▪  ▪

אי-הפרדת הרשויות בפועל, התערבות ואי כיבוד בית המשפט את החלטות הכנסת מגיע היום לשיא, בעקבות החלטת בית המשפט לבטל החלטה קודמת של הכנסת: שלא להסיר את חסינות ח"כ מיכאל גורלבוסקי [ראו קישור].
לאור קביעת בבית המשפט, סוגיית הסרת חסינות ח"כ גורלובסקי תעלה שוב לדיון והצבעה בוועדת הכנסת, בראשות ח"כ רוני בר-און [ראו קישור]. את תגובת ח"כ בר-און, טרם ניתן היה להשיג. נמסר כי זו תינתן לאחר שחבר הכנסת ייקרא את פסק הדין של ביתה משפט.
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, לעומת זאת, ח"כ מיכאל איתן, אומר בעקבות ההחלטה, כי יקרא לחבריו בכנסת להצביע נגד הסרת חסינות ח"כ גורלובסקי, "וכך הכנסת תכבד את החלטת בג"צ לקיים הצבעה חוזרת אך תכבד גם את עצמה בכך שתעמוד על דעתה".
ח"כ איתן זועם על התערבות בית המשפט ואומר: "בג"צ הצטרף למסע הדה-לגיטימציה שחוגים מסוימים מנהלים נגד הכנסת. זו עליית מדרגה באקטיביזם של בית המשפט נגד הכנסת, ומהלך שעלול להוביל לעימות. פעם אחר פעם אנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע לחקיקה שתגביל את הבג"צ".
"יפי נפש רבים לא מבינים, לעיתים, את הנקודה הבעייתית הזו שאנו מגיעים. אי אפשר לפגוע בכנסת ולהתערב שלא לצורך. על מה מדברים פה? על חבר כנסת שהתנצל על מעשיו ונענש בחומרה כבר על-ידי הכנסת. הרי גם היועץ המשפטי לממשלה קיבל את החלטת הכנסת. זו הזדמנות של הבג"צ שוב לנגח בכנסת".
ח"כ חמי דורון משינוי מוסיף על דברי קודמו ואומר: "נראה כאילו לבג"צ אין קריטוריון אחיד לפיו הוא קובע מתי הוא מתערב בהחלטות הכנסת ומתי לא". ח"כ דורון מזכיר, כי רק לאחרונה, כאשר עתר לבג"צ נגד כהונתו של ח"כ עמיר פרץ, המכהן גם כיו"ר הסתדרות וגם כח"כ, אמר השופט אדמונד לוי שבית המשפט אינו מעוניין להתערב בהחלטות הכנסת. על אף דברים אלה, אומר ח"כ דורון, "עם זאת, אין לי ספק שעל הכנסת לכבד את החלטות בג"צ ולפעול על-פיהן".
יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין מבהיר, כי בניגוד לטוענים להתערבות מערכת המשפט בהחלטות הכנסת לעניין הסרת חסינותו של ח"כ מיכאל גורלובסקי, אין הוא רואה זאת כך. לדבריו, "המתח המתקיים לעתים בין הכנסת לבין בית המשפט העליון בעניינים שונים, אינו קיים כלל ואסור שיעוררו אותו בתואנות שווא בנושא המיוחד והחריג של הסרת חסינות פרלמנטרית. כל מי שרואה בנושא שלפנינו מחלוקת עם בית המשפט, משחק לידי משמיצי הכנסת".
"יש הבדל מהותי בין החלטותיה של הכנסת בענייני חקיקה ובעניינים שעומדים על סדר יומה בכל עת לבין העניין המיוחד, של הסרת חסינות חבר כנסת. סמכויותיה של הכנסת אינן כוללות סמכויות חקיקה, פיקוח וביצוע שפיטה. הסמכות הכעין שיפוטית היא הפחות פוליטית. לכן, הנוטל על עצמו תפקידי שפיטה, מן הראוי שינהג כפי שבעל סמכות שפיטה נוהג".
יו"ר סיעת שינוי, ח"כ חן רשף, אשר תמך בהסרת חסינותו של ח"כ מיכאל גורלובסקי, אומר בתגובה להחלטת בית המשפט, "זה לא מפתיע שהחלטת הוועדה בוטלה. בוועדת הכנסת יושבים פוליטיקאים שהינם האנשים האחרונים המתאימים לדון בהסרת חסינות של ח"כ אחר. עד שהסמכות לא תוצא מוועדת הכנסת, הכנסת תמשיך להתבזות בנושא זה". חברו לסיעה, ח"כ רוני בריזון אמר: "בית המשפט נתן היום הזדמנות לכנסת לתקן את מה שקלקלה, כאשר החליטה שלא להסיר את החסינות. אבוי לוועדה אם תחזור על שגיאתה פעם נוספת".

תאריך:  23/02/2005   |   עודכן:  23/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
השחקנית ודוגמנית סופיה ויאגרה - התחלה חדש לתום קרוז?
מירב לוי
הטיסות יצאו בטיסות לילה ישירות בבואינג 300 - 767 וישווקו על-ידי חברת "יוניטל" תיירות ותעופה
אורלי ממן
אמר בועדת הכספים של הכנסת: אם משרד האוצר לא יפתור את בעיית חרם האשראי של הבנקים עד סוף החודש, נדרוש תוספת תקציבית של 1.5 מיליארד ש"ח כפי שמתחייב מהסיכומים עם הממשלה
עומר כרמון
אמש בשעות הצהריים התערב אבו מאזן במשבר לאחר שאבו עלא איים בהתפטרות; בממשלה שאושרה היום, 24 שרים: שעת' - סגן רה"מ; אל-קידווה - שר החוץ; נאצר יוסף - שר הפנים; דחלאן - השר לעניינים אזרחיים; סאיב עריקאת - בחוץ
אורלי ממן
אולמרט: הסכם זה עתיד להביא לזינוק משמעותי בהיקפי הסחר של ישראל עם מצרים ולהגביר את השת"פ הכלכלי בין המדינות; צפי לגידול ביצוא הישראלי של כ-20-30 מיליון דולר בשנים הראשונות ליישום ההסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il