X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חודש לפני פורים והחגיגה בקרב סוחרי הצעצועים האסורים מתחילה; העסק מגלגל מיליוני שקלים; המשטרה ומשרד התעשיה ינסו למנוע את ההפצה, אך לא בטוח שזה יעזור
▪  ▪  ▪

בעוד פחות מחודש חג הפורים מגיע לביקור. חנויות הצעצועים והתחפושות יעשו קופות, אבל מי שיגרוף לכיסו לא מעט מזומנים, אפילו יותר, ומבלי לשלם מיסים, הם סוחרי הצעצועים המסוכנים האסורים לשימוש.
אלה מתחילים כבר עכשו להעביר את הסחורה ממקום למקום, הרחק מהשוטרים ואנשי משרד התעשיה. בנמלים מן הסתם מחכות הסחורות ארוזות במכולות עם סימון של כלי בית, בובות ועוד. בתוכן, מוסתרות מהשיקוף הביטחוני, ישנם הארגזים עם הסחורה שמנסים להבריח. העסק הזה יגלגל בחודש הקרוב מיליוני שקלים. פחות משלושים אחוז מהסחורה תיתפס בפשיטות.
סמטאות יפו והשווקים ברמלה ובלוד, בעיקר בשעות הערב, יהפכו להיות מרכז הפעילות באזור המרכז. גם אזור המשולש, נצרת והעיר העתיקה בחיפה. שם הפעילות קלה. הסוחרים מודעים לפעילות המודיעינית של פקחי משרד התעשיה ולכן הפעולות שינקטו כדי למכור את הסחורה מרובות הן.
לרוב הסחורה מגיעה בטנדר קטן בתוך ארגזים. היא כוללת חזיזים גדולים, רקטות באורך של שלושים עד חמישים סנטימטר, אקדחים ורובי פלסטיק המסוגלים לירות כדורי גומי קשיחים, פרפרי נפץ, רימוני יד נפיצים, חזיזים עם פתיל ועוד. המחירים - 50 שקל לחבילה קטנה של נפצים ועד מאות שקלים לחזיזים הגדולים.
הסוחרים מעבירים את המידע על הגעתם באמצעות קליינטים אמינים, כאלו שקונים אצלם שנים. מי שלא ימצא חן בעיניהם, לא יקבל כלום. אפילו יכחישו בפניו שיש סחורה כזו. לעיתים הסוחרים מחופשים לחרדים. דרך טובה מסתבר למכור סחורה.
א', סוחר מהסוג המדובר, אמר ל-Nfc: "תתפלא לשמוע אבל חלק גדול מהקונים הם דתיים. לקראת הקראת המגילה הם מתחמשים בחזיזים גדולים ומרעישים. הם באים בלילה. תמיד קבוצה קטנה של שניים שלושה ואני מוכר להם כבר שנים. עסק טוב. בפורים אני יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. במשך השנה כמובן שהפעילות שלי נמוכה. יתר הקונים הם בני נוער וצעירים. לפעמים אני מוכר לאוהדי כדורגל שמן הסתם באים אליי גם בפורים".
א' חושש להתפס אבל מנגד הפיתוי להמשיך בעיסוק הצדדי הוא גדול. "אם אתפס יחרימו את הסחורה ויגישו כתב אישום על הפצת צעצועים מסוכנים ואשלם קנס. זה שווה. פשוט שווה לי".
אגב, לא בקלות הוא הסכים לדבר. רק אחרי שוידא שאין עלי מכשיר ציטוט ומי ששלח אותי אליו אכן הודיע לו על בואי.
האכיפה בנושא מוטלת על משרד התעשיה והמסחר. לקראת פורים הפקחים עובדים על הנושא בעיקר על-פי מידע מודיעיני. זאת מאחר וכמות הפקחים מצומצמת ולא ניתן לערוך חקירות מקדימות. אז מצטרפת אליהם המשטרה שמגיעה רק כאשר יש ראיות ודאיות על שבמקום מסויים מוכרים את הסחורה.
קציני הרישוי והסיור המשטרתיים כמו גם הפקחים מודים שלא ניתן לעשות הרבה. "כשיש מידע פושטים ומחרימים ואחר כך מאחסנים עד לתחילת המשפט ואז משמידים. הבעייה היא לא בפשיטה. הבעייה היא בפעילות. בפורים כמו גם לפני הרמדאן יש ביקוש עצום לסחורה.
הסוחרים למדו אותנו יותר מהר ממה שאנחנו למדנו אותם. עם עומס העבודה על המשרד ועל המשטרה לא ניתן להקים יחידה שתתעסק רק בזה. לכן אנחנו מפרסמים מידע לציבור ההורים לא לרכוש מוצרים מסוכנים וגם מי שרוצה ליכול למסור לנו מידע על מכירה שכזו", אומר קצין משטרה.
י', תלמיד כיתה יא' בתיכון בתל אביב: "העסק הזה רץ מפה לאוזן. אנחנו קונים בעיקר באזור אלנבי בת"א. קונים לכל החבר'ה כי אותנו מכירים ומוכרים לנו. הרקטות והפרפרים הם הנפצים המבוקשים. הרבה רעש ויכולת מעוף מדהימה. מסוכן? כן. אם אתה לא משחרר את הטיל בזמן יש סיכוי שתאבד אצבע".
השנה החליטו במשטרה להגביר פעילות גם בקרב הרוכשים את הסחורה. כוונת המשטרה היא לזמן לקחירה כדי לברר היכן נקנו המוצרים. במשטרה שוקלים גם לזמן את ההורים לחקירה כדי שהדבר ירתיע יותר ויותר בני נוער שרוכשים צעצועים מסוכנים.

תאריך:  23/02/2005   |   עודכן:  23/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
מליאת הכנסת אישרה השבוע את הצעת התיקון לחוק העמותות שיזמה ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) לפיה יוכלו קטינים להיות חברים בעמותות; ח"כ פינקלשטיין: "שילוב בני הנוער בעשייה החברתית יתרום רבות לתהליך עיצובם"
הדר פרבר
בין השאר, התייחס בכרי לסצינה מתוך הסרט, בה נוצר הרושם כי עצור ערבי הוצא להורג בידי חיילים ישראלים - מה שלמעשה לא היה ולא נברא
ארי סירקין
הכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות ייערך בנושא "עשור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי"; הכנס יתקיים בחודש הבא במלון הילטון ת"א
מיכאל דבורין
כך סבורה הפרקליטות במסמך רשמי ראשון שהגישה לביה"מ העליון בנושא זה; "המדובר בחוות דעת שהתעלמה כמעט באופן מוחלט ממתקפת הטרור, מהצורך הצבאי בהקמת המכשול, מהשיקולים שהוליכו לתכנון התוואי, וכן מהחובה להגן על חיי אזרחי ישראל
מחלקה ראשונה
"יומטוב" יובא בשידור חוזר בערוץ הישראלי, במוצאי יום א', בשעות הפריים של שעון ניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il