X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולם הרוב עושה זאת בנוסף לצריכת חדשות מאמצעי התקשורת האחרים; הציבור מייחס לחדשות באינטרנט אמינות רבה; הגולשים ממעטים לשלוח תגובות לידיעות; הנתונים עולים ממחקר של מכון הרצוג לתקשורת חברה ופוליטיקה באוניברסיטת תל אביב
▪  ▪  ▪

מחקר חדש של צריכת חדשות באינטרנט של מכון הרצוג לתקשורת חברה ופוליטיקה באוניברסיטת תל אביב מגלה, כי 74 אחוזים מן הישראלים שיש להם נגישות לאינטרנט משתמשים בו לצריכת חדשות, אולם רובם המכריע אינו עושה זאת במקום קריאת עיתונים אלא בנוסף לה.
שני שליש מצרכני החדשות באינטרנט
מבלים כשעה כל יום באתרי החדשות
המחקר ממשיך ומגלה, כי רק 14.6 אחוז מצרכני החדשות באינטרנט משתמשים באינטרנט כספק החדשות הבלעדי שלהם. בנוסף עולה מהסקר, כי שני שליש מצרכני החדשות באינטרנט מבלים כשעה ביום בגלישה באתרי החדשות. רק 8.7 אחוזים מהגולשים עושים זאת במשך שעתיים או יותר ביממה.
להערכת עורכי המחקר, ראש המכון ד"ר יורם פרי וד"ר יריב צפתי מאוניברסיטת חיפה, העובדה שרובם המכריע של צרכני החדשות באינטרנט אינם עושים זאת במקום שימוש בצינורות התקשורת המסורתיים, העיתונים הרדיו והטלוויזיה, אלא בנוסף להם, מנוגדת לתהליך שקיים במדינות רבות בעולם, במיוחד בארה"ב. בארה"ב הולך וקטן מספר קוראי העיתונים.
הדבר נובע מכך שהישראלים הם צרכנים כבדים מאוד של חדשות. לכן הראה המחקר, שהישראלים שצורכים הרבה חדשות בתקשורת החדשה (האינטרנט) צורכים גם הרבה חדשות באמצעי התקשורת הישנים.
93% מהגולשים משתמשים בו לדואר אלקטרוני
ב-2004 היו יותר משני שליש ממשקי הבית בישראל מחוברים לאינטרנט. 93 אחוזים מהם השתמשו בו בראש וראשונה לצורך דואר אלקטרוני, ואחוז דומה - לצורך חיפוש מידע ונתונים כללי. צריכת החדשות - בין אם קריאת העיתונים המקוונים או הפורטלים לחדשות - היתה השימוש השלישי בחשיבותו.
אחוז המשתמשים באינטרנט לצורך האזנה לרדיו נמוך הרבה יותר ומגיע ל-28% בלבד. עורכי המחקר מציינים, כי פורטל וואלה נהנית מ-43.9 אחוזי חשיפה בקרב הגולשים, אחריו Y-net עם 41.2% ו-nrg עם % 22.6.
אמינות רבה לחדשות באינטרנט
החקר על צריכת האינטרנט נערך במסגרת מחקר שוטף של מדד אמון הציבור בתקשורת שעושה מכון הרצוג. מן הסקר עולה, שרמת האמון שהציבור מייחס לחדשות באינטרנט גבוהה מזו של כל שאר אמצעי התקשורת. בעוד רמת האמון הכללית בתקשורת היא 3.1 בסולם של 1- 5, האמון באינטרנט הוא 3.41. בכך שיפר האינטרנט את מעמדו בעיני הציבור. במחקר שנערך בשנת 2002 פיגר האמון באינטרנט אחרי הטלוויזיה והרדיו והקדים רק את העיתונים.
עוד מתברר, שרוב הגולשים אינם מנצלים את היתרונות של המדיום החדש. רק 21.5% מהגולשים לאתרי החדשות שלחו אי פעם תגובה לפרסום (בארה"ב שיעורם מגיע ל-50% בערך). ורק אחוז אחד פנו לעורכי האתר בתגובה לכתבות. כשליש מהגולשים שלחו לחבריהם הפניות מהאתר ו-41.4% הורידו קבצים או שמרו דפים מהאתר.
אתר המחקר:
www.tau.ac.il/institutes/herzog/releasesh.html
תאריך:  23/02/2005   |   עודכן:  23/02/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ההיסטוריון מאוניברסיטת חיפה, אילן פפה, במהלך ביקורו ב'שבוע האפרטהייד הישראלי' בטורונטו: "יש להעביר מסר, לפיו ישראל אינה חלק מהעולם התרבותי"; "אין לנו זמן, בכל יום שעובר מתרחש עוד טיהור אתני, גירוש והרס"
עומר שיקלר
האירוע החגיגי התקיים במלאת חמש שנים למסחר במניות החברה; הנפקת פרטנר הייתה ההנפקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בנאסדק מאז ומעולם
עומר כרמון
פרופ' ג'וזף מסעד מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק: "המציאות כיום היא שהציונים אימצו את האנטישמיות האירופית ומפעילים אותה כנגד הפלשתינים"; בעבר קרא מסעד לאריאל שרון: "קשור לשר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס"
עומר שיקלר
פעוט בן שנתיים נהרג מפגיעת טרקטור; צעיר בן 18 נמחץ למוות בהתהפכות טרקטור; אדם בן 70 נדרס למוות בכרמיאל; שלושה נפצעו בתאונת דרכים חזיתית בסמוך למיתר שבדרום
שלומי דיאז
המשטרה פשטה על אתרי בניה בעיר, עצרה שוהים בלתי חוקיים ועיכבה קבלנים לחקירה; הסך הכולל של הקנסות: שלוש מאות ושמונים אלף שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il