X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא ארה"ב: "לפני שניגשים לאו"ם, חשוב לבדוק כיצד סוריה מגיבה לדרישה הבינ"ל לעזוב את לבנון"; מובארק: "סוריה לא תחזיק מעמד מול הלחץ"; למעלה מ-150 אנשי רוח סורים קוראים לנסיגת הצבא הסורי מלבנון; רבני נטורי קרתא הגיעו לביירות
▪  ▪  ▪

בוש מתרכך
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מוסיף לשגר הערות פייסניות במהלך ביקורו בבירות אירופה. לאחר שהבטיח (ג', 22.2.05) כי אין בכוונת ארה"ב להתקיף באירן, אמר (ד', 23.2.05) הנשיא האמריקני במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, כי אין זה הזמן להטיל סנקציות נוספות על סוריה.
"לפני שניגשים לאו"ם, חשוב לבדוק כיצד סוריה מגיבה לדרישה הבינ"ל לעזוב את לבנון", אמר בוש, שהדגיש כי "על סוריה להוציא את צבאה ואת שירותי המודיעין שלה מלבנון". דרישה דומה העלה יום קודם לכן נשיא צרפת, ז'ק שיראק: "בלבנון אין מדובר בכיבוש צבאי בלבד, אלא במדינה הנשלטת בידי השירות החשאי", אמר הנשיא הצרפתי.
גובר הלחץ על משטרו של אסד
במה שנראה כניסיון נוסף להפעלת לחץ על סוריה, הציגה תחנת טלוויזיה עירקית (ד') הממומנת על-ידי ארה"ב, קלטת בה נראה אדם המודה כי הוא קצין מודיעין סורי שתפקידו לסייע למורדים בעירק הנלחמים בצבא ארה"ב.
אמש (ד') פירסמו למעלה מ-150 אנשי רוח סורים עצומה הקוראת לנסיגת הצבא הסורי מלבנון: "אין עוד תועלת בהתעקשות על הדרכים הפוליטיות הישנות לניהול משברים. הגיע הזמן שסוריה תאמץ מדיניות חדשה שתיקח בחשבון את ההתפתחויות החדשות ובמיוחד ההתנקשות הנפשעת ברפיק אל-חרירי".
מצרים מתערבת במשבר
נשיא מצרים, חוסני מובארק, שוחח ביום ג' עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. בעקבות הפגישה נשלח לדמשק השר המצרי לענייני מודיעין, עומר סולימאן, כדי שינסה להפעיל את השפעתה של קהיר למציאת פיתרון למשבר שהחל עם רציחתו בשבוע שעבר של ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי [ראו קישור].
בתשובה לשאלות עיתונאים אמר הנשיא המצרי (ד', 23.2.05): "משהו חייב להתרחש. סוריה לא תוכל לעמוד מול הלחץ הבינ"ל. חייבים למצוא פיתרון". מובארק הביע תמיכה בהוצאת הכוחות הסורים מלבנון. מלך ירדן, עבדאללה השני קרא אף הוא (ד') ליציאת הכוחות הסורים. "על אזרחי לבנון לקבוע את עתידם בעצמם", אמר המלך.
לבנון סוערת
האופוזיציה הלבנונית הכריזה בעקבות הרצח על 'אינתיפאדה עממית כנגד הכיבוש הסורי[ראו קישור]. ביום ב' בשבוע הבא (28.2.05) תתקיים בפרלמנט הלבנוני הצבעת אי-אמון בממשלתו של עומר כראמה. האופוזיציה הכריזה ביום זה על שביתה כללית.
כראמה אמר (יום ד') בראיון לעיתון אל-נהאר, הלבנוני, כי יהיה מוכן לפרוש מתפקידו אם יושג רוב להרכב ממשלה אחר. אולם לממשלה רוב מוצק בפרלמנט הלבנוני והיא צפויה לזכות באמון מחודש של בית הנבחרים.
אורחים בביירות
ועדת החקירה של האו"ם עומדת להגיע לביירות (יום ה', 24.2.05), כדי לחקור את נסיבות רציחתו של חרירי.
בתוך כך, הגיעו לביירות אורחים לא שיגרתיים: הרבנים דב בק וישראל וייס מנטורי קרתא, הגיעו לכנס בינ"ל העוסק בזכות השיבה של הפלשתינים [ראו תמונות]. בכנס משתתפים חברי פרלמנט מרחבי העולם והוא מאורגן בידי 'האיחוד הפרלמנטרי להגנה על העניין הפלשתיני'.
רבני נטורי קרתא כבר הספיקו לפגוש בכנס ידידים רבים ולזכות לאבטחה צמודה של אנשי חיזבאללה חמושים.

תאריך:  23/02/2005   |   עודכן:  24/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
חייל אחד פצוע קשה חייל אחד נפצע בינוני-קל ושלושה באורח קל; החיילים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי
עומר כרמון
הסנאטור פרנק לוטנברג תקף במילים קשות את ממשל בוש על כך ששלח נציגה בכירה לכנס שנערך בתחילת החודש בסעודיה והושמעו בו הערות אנטישמיות; הבית הלבן: "לא שמענו"
עומר שיקלר
הנשיא בירך גם את רמטכ"ל המיועד, דן חלוץ; יעלון לקצינים החדשים: האמון במנהיג חשוב יותר במערכת צבאית מאשר בכל מערכת אחרת
עומר שיקלר
אולם הרוב עושה זאת בנוסף לצריכת חדשות מאמצעי התקשורת האחרים; הציבור מייחס לחדשות באינטרנט אמינות רבה; הגולשים ממעטים לשלוח תגובות לידיעות; הנתונים עולים ממחקר של מכון הרצוג לתקשורת חברה ופוליטיקה באוניברסיטת תל אביב
עומר כרמון
ההיסטוריון מאוניברסיטת חיפה, אילן פפה, במהלך ביקורו ב'שבוע האפרטהייד הישראלי' בטורונטו: "יש להעביר מסר, לפיו ישראל אינה חלק מהעולם התרבותי"; "אין לנו זמן, בכל יום שעובר מתרחש עוד טיהור אתני, גירוש והרס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il