X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעת חוק הוגשה על-ידי 31 חברי כנסת ממפלגות שונות, ולפיה תוקם מועצה ישראלית לצרכנות שתפעל באופן עצמאי לטובת הצרכן; לדברי המציעים הרבים - החוק נדרש במיוחד עבור בני השכבות הסוציו-אקונומיות הנמוכות
▪  ▪  ▪

הצעת חוק הוגשה השבוע (21.2.05) על-ידי לא פחות מ-31 חברי כנסת ממפלגות שונות, ולפיה תוקם מועצה ישראלית לצרכנות, שתפעל באופן עצמאי לטובת הצרכן תוך שמירת זכויות הצרכנים וקידום ענייניהם מול גופים פרטיים וממלכתיים.
לדברי המציעים הרבים, החוק נדרש במיוחד עבור בני השכבות הסוציו-אקונומיות הנמוכות אשר אינם יודעים תמיד איך לשמור על זכויותיהם הבסיסיות.
בדברי ההסבר להצעה נאמר, כי במדינות העולם המערבי ישנה הכרה בחיוניות ובצורך שבארגוני הצרכנים, הכרה שמוצאת את ביטויה במתן סיוע ממשלתי לפעילותם של ארגונים אלה. ארגון הצרכנים העיקרי בישראל, הפועל משנת 1970, הינו המועצה הישראלית לצרכנות. הארגון הוקם בעקבות החלטת ממשלה מסוף שנות השישים, תוך הכרה בחשיבות הנושא ועל-מנת להקנות לארגון מעמד עצמאי ככל האפשר, ניתן לו מעמד של חברה ממשלתית.
כבר בעת הקמת המועצה היה ברור, כי על-מנת שזו תוכל לפעול על הצד הטוב ביותר, יש צורך בהקמת גוף ממלכתי עצמאי בדמות רשות לצרכנות, וכך אף נרשם בתזכיר החברה הממשלתית. בשנים האחרונות התחוור כי לעיתים, על-מנת למלא את יעודה כראוי, נאלצת המועצה הישראלית לצרכנות להתעמת עם משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים שונים, המספקים שירותים לציבור. באופן זה, נוצר ניגוד עניינים, שכן על המועצה לפעול למעשה כנגד הרשות המממנת אותה. תלות זו נוגדת את עצמאותו של ארגון צרכנים, כפי שמתחייב מאופי פעילותו וכפי שפועלים ארגוני צרכנות בינלאומיים.
לדעת מציעי החוק לאור מאבקיה האמיצים והמקצועיים של המועצה לצרכנות, רבו לאחרונה הניסיונות מצד גורמים פוליטיים ועסקיים לרסן את פעולת המועצה על-ידי מינויים פוליטיים, לחץ תקציבי ועוד. מכאן, נטען שאין לאפשר עוד את המשך קיומו של ניגוד עניינים מובנה זה וכן את המשך ההתערבות בפעילות המועצה לצרכנות, אלא יש להביא לכדי עצמאות מוחלטת של ארגון הצרכנים הייצוגי והעיקרי בישראל. כל זאת, במטרה להבטיח את המשך ההגנה על ציבור הצרכנים, את השמירה על זכויותיו ואת קידום ענייניו מול גופים פרטיים וממלכתיים.
בהתאם לכך, מוצע לקבוע בחוק כי המועצה לצרכנות תפעל כגוף עצמאי. על-פי המוצע, תוקם המועצה הישראלית לצרכנות כתאגיד עצמאי, ובין תפקידיה יהיו מתן שירותים וסיוע לכלל ציבור הצרכנים ולארגוני צרכנים, שלא למטרות רווח, כגון ייעוץ צרכני, כלכלי, משפטי וחקיקתי. כמו כן, תפעל המועצה לחינוך והסברה, למודעות צרכנית, לקידום דיני הצרכנים ברבדים השונים, כגון חקיקה, תקנות, צווים, תקנים, הוראות, נהלים וכללים.
מוצע כי המועצה אשר תוקם תסייע לצרכנים במימוש זכויותיהם מול גופים פרטיים וממלכתיים, בין היתר, על-ידי ביצוע בדיקות השוואתיות, הגשת תביעות לרבות תביעות ייצוגית. בנוסף לכך, תדאג המועצה לפיתוח כלים ותשתית לפעילות צרכנים ופעילות ארגוני צרכים, כגון מאגרי מידע בדבר זכויות הצרכן במגזר הציבורי והמגזר הפרטי ולגיוס כספים מהציבור ומפעילויות עצמאיות.

תאריך:  24/02/2005   |   עודכן:  24/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אדם הלבוש במדי משטרה פוצץ מכונית תופת בחניון בתוך מטה המשטרה בתיקרית
מירב לוי
עלותו הכוללת של הפרויקט מוערכת בכחצי מיליארד ש"ח
ענבל אביב, רנית נחום הלוי
לפיד: "ידענו ש-290 מיליון ש"ח ליהדות התורה הם רק צעד ראשון בכניעת הממשלה לסחטנות החרדית"; פינס: "מדוע הצעת ההחלטה התווספה ברגע האחרון לסדר היום? כיצד בכוונת רה"מ לבטל את ההפחתה בתמיכות מבלי לשנות ההקצאה בתקציב?"
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שפורסם ב-guardian unlimited; המרכיב הפעיל העיקרי שיש בחשיש עשוי למנוע את איבוד הזיכרון בקרב חולי האלצהיימר
שלומי דיאז
יעקב נפטר מפצעיו בבית החולים וולפסון; הפרקליטות תגיש היום כתב אישום מתוקן לבימ"ש המחוזי בת"א נגד הדוקר, נער בן 17 מבת ים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il