X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יהיה זה ביקור ראשון של מנהיג ישראלי בטוניס, ביקור ראשון במדינה ערבית מאז פרוץ האינתיפאדה, ראשון בצפון אפריקה, ואחד הראשונים בעולם הערבי בכלל; בטוניס שכנו בעבר מפקדות אש"פ שהופצצו בידי ישראל
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, קיבל את הזמנתו של נשיא טוניס, זין אלעבדין בן-עלי, וישתתף בחודש נובמבר השנה בכנס בינ"ל במדינה. יהיה זה ביקור ראשון של מנהיג ישראלי בטוניס, ראשון בצפון אפריקה, ואחד הראשונים בעולם הערבי בכלל.
דובר משרד החוץ, מרק רגב, מסר (יום ו', 25.2.05), כי ההזמנה לשרון הגיעה בעקבות שיחות חשאיות שנערכו בחודשים האחרונים בין ישראל לטוניס. שר החוץ, סילבן שלום, אמר לאחרונה, כי הוא מקווה שלפחות עשר מדינות ערביות יחדשו בקרוב את קשריהן עם ישראל. קשרים אשר נותקו לפני כארבע וחצי שנים עם פרוץ האינתיפאדה הפלשתינית.
טוניס שמרה בשנים האחרונות על קשר מסחרי מוגבל עם ישראל. פרשנים רואים בהזמנתו המפתיעה של שרון כניסיון של בן-עלי להתקרב לוושינגטון. יש להניח, כי הזמנתו של שרון תגרור ביקורת קשה מאוד בעולם הערבי והמוסלמי. ואכן, ארגון החמאס פירסם בשבת (26.2.05) הודעת גינוי חריפה, ובה נטען כי נשיא טוניס מנסה לנרמל את יחסי העולם הערבי עם ישראל.
בטוניס חיו בעבר יהודים רבים. מצבם היה טוב יחסית למצבם של יהודי אירופה והשלטון נהג כלפיהם ומאוחר יותר כלפי מדינת ישראל במתינות יחסית. בשנים 1970-1948 עלו לישראל למעלה מ-40,000 יהודים מטוניס. כיום מתגוררים במדינה זו כ-4,000 יהודים.
לאחר גירוש אש"פ מלבנון (1982), הציב ערפאת את מפקדותיו בטוניס. ב-1 באוקטובר 1985 הפציץ חיל האויר את מפקדות אש"פ במשימת התקיפה הרחוקה ביותר שביצע חיל-האוויר מעודו.
הפגיעות היו מדוייקות. לשכת ראש אש"ף, משרד ראש מחלקת מבצעים של האירגון, משרדי 'כוח 17', מינהלת הכספים של אש"ף ומשרדי אירגון פורשי 'א-צעיקה' נהרסו לחלוטין. מגורי 'כוח 17' נפגעו קשות. בין 60 ל-75 מחבלים נהרגו בתקיפה, וכ-70 מחבלים נוספים נפצעו.
לאחר התקיפה הסתמנה הרעה ביחסי אש"פ-טוניס. ממשלת טוניס הגבילה את תנועת אנשי אש"פ ומנעה זמנית את כניסתם לתחומי המדינה. כעת יגיע לטוניס, ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון.

תאריך:  25/02/2005   |   עודכן:  26/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
חשד: ראש הכנסייה היוונית-אורתודוכסית שלח לירושלים סוחר סמים, נושא תעודות מזויפות, כדי שיסייע לבחירת הפטריארך; תפקיד הפטריארך משמעותי במיוחד לסכסוך הישראלי-פלשתיני; הפטריארכיה מחזיקה בקרקעות רבות ויקרות בירושלים
עומר שיקלר
האפיפיור אושפז בשנית בתוך חודש; במהלך הלילה עבר ניתוח שנועד להקל על נשימתו; הוותיקן דיווח כי מצבו השתפר וכי הוא נושם בכוחות עצמו
עומר שיקלר
החיילים היו בסיור עת התפוצץ מטען חבלה; עד ראייה: "ראיתי קבוצת חיילים צועדת על הכביש. לפתע נשמע פיצוץ וראיתי אנשים עפים באויר"
שלומי דיאז
גלינה גוראצקין נאשמת בתקיפה בנסיבות מחמירות והתעללות בחסרי ישע. בימ"ש העליון שיחרר אותה בסוף השבוע ממעצרה.
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
בסרט ההמשך ל"אינסטינקט בסיסי" תקיים דמותה של סטון מערכת יחסים ביסקסואלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il