X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחבל: מאזור טול כרם
ארבעה נרצחו בפיגוע בטיילת בת"א; עשרות פצועים בבתי החולים
הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעת ההרוגים; כ-50 נפגעים בפיגוע תופת; הפיצוץ אירע בכניסה למועדון הסטייג'; המחבל: עבדאללה בדראן מכפר ליד טולכרם; במוצ"ש - דיון הערכת מצב

המחבל, עבדאללה בדראן








הפיגוע בת"א [צילומים AP]

עומר כרמון
רייס: "גינוי לא מספיק"; הרש"פ: "זה החיזבאללה"

תל אביב: כל הפיגועים
שלומי דיאז
17 פיגועים אירעו בעיר מאז הפיגוע בדולפינריום ביוני 2001; למעלה מ-500 בני אדם נפצעו; עשרות נהרגו
לרשימה המלאה

כמעט ארבעה חודשים חלפו מאז הפיגוע האחרון בשוק הכרמל בת"א, בו נרצחו שלושה בני אדם. הפיגוע שלשום (ו', 25.2.05) בטיילת בת"א החזיר בבת אחת את כוחות הביטחון לשיגרה של טרור.
ארבעה בני אדם נרצחו כשמחבל-מתאבד התפוצץ בכניסה למועדון הסטייג', שהיה עמוס קהל באותו ערב.
הארבעה המתינו ליד המועדון כדי להיכנס למסיבת ההפתעה ליום הולדתו ה-30 של חברם לפלוגה ב', סגן הרס"פ (רב-סמל פלוגתי). מסיבת יום ההולדת הפכה לארוע מוות.
יצחק בוזגלו בן 40 ממשמר הירדן;
יעל אורבך בת 28 מרחובות;
אריה נגר, בן 37, מכפר סבא.
רונן ראובנוב, בן 30 מתל-אביב
המחבל שביצע את הפיגוע הוא עבדאללה בדראן (21) מהכפר דיר אל-אסון מצפון לטולכרם. צה"ל וכוחות השב"כ הגיעו הלילה לביתו, לאחר הפיגוע, ועצרו ארבעה מבני משפחתו. בשלב זה לא ברור לאיזה ארגון הוא משתייך.
שופטת בית משפט השלום בתל אביב, בילהה סולקובינסקי, הוציאה לבקשת המשטרה וגורמי הביטחון צו איסור פרסום, האוסר פרסום פרטי חקירת אירוע הפיגוע אמש, לרבות התפתחות החקירה.
מחקירת הפיגוע עד כה עולה, כי המחבל-המתאבד נשא על גופו מטען של כשמונה קילוגרמים חומר נפץ. עד ראיה, בעל קיוסק סמוך, טוען שהבחין בו: "נכנסו אליי לקיוסק שלושה צעירים שדברו ערבית. לא חשדתי כי יש הרבה ערבים שבאים לבלות כאן. הם קנו שתיה, שילמו ואז אמרתי להם לילה טוב. אחד ענה לי שהלילה יהיה טוב מאוד. בדיעבד נראה לי שאחד מהם הוא המתאבד".
על-פי עדות ראיה, סמוך לשעה 23:15 חלפו שני חשודים על פני קבוצה של כשלושים בליינים שעמדה בכניסה למועדון ה-STAGE בפינת הרברט סמואל - יונה הנביא. שלושה מאבטחים עסקו בבדיקת הנכנסים. מאבטח נוסף הבחין בשניים ויצא לקראתם. כשקרא להם, אחד נמלט, השני התפוצץ.
כתוצאה מהפיצוץ נרצחו כאמור, ארבעה בני אדם וכ-50 נפגעו ופונו לבתי החולים איכילוב, בילינסון תל השומר ווולפסון.
בבתי החולים מאושפזים עדיין 34 מפצועי הפיגוע, כשמצבו של אחד מהם מוגדר באורח אנוש, 3 קשה 6 בינוני והיתר במצב קל.
מספרי חירום:
תל השומר - 1255131
וולפסון - 1255135
בילינסון - 1255134
איכילוב - 1255133
המכון לרפואה משפטית: 03-5158666
לאחר הפיגוע הציבה משטרת ת"א מחסומים ביציאות ובכניסות לעיר, וכן ביקשה סיוע מתחנות המשטרה במרחבים שפלה ושרון, וזאת עקב מידע שממקום הפיגוע בטיילת הרברט סמואל נראה נמלט רכב שככל הנראה הוביל את המחבל המתאבד לזירה. עם זאת, לא שוללים במשטרה את האפשרות שהמחבל חדר לת"א שעות קודם לכן, והמתין להזדמנות המתאימה מבחינתו כדי לבצע את הפיגוע.
על-פי גורם ביטחוני, המחבל הגיע כאמור מאיזור טולכרם ונכנס לשטח ישראל - ככל הנראה דרך צפון ירושלים. עם זאת, כאמור, נבדקת אפשרות שהמתין בת"א או בעיר סמוכה, וקיבל את המטען מסייענים באיזור. במשטרה בודקים גם האם המחבל תיכנן להגיע לזירה אחרת, אולם פעולתו של המאבטח אילצה אותו להתפוצץ במקום. בכל מקרה, אמרו במשטרה, המאבטח מנע אסון כבד משום שבחצות היתה אמורה להתפתח במועדון מסיבה גדולה. לו היה המחבל ממתין כחצי שעה ומצליח להיכנס, הפיגוע הזה היה מסתיים עם מספר נפגעים גדול בהרבה.
השקט הביטחוני והירידה בכמות ההתרעות, בנוסף לעובדה שלא היו התרעות ממוקדות, הקשו על חשיפת המחבל. מפקד משטרת מחוז ת"א, ניצב דוד צור, מסר כי לא היתה התרעה ממוקדת על כוונת מחבלים לבצע פיגוע. "התרעה ספציפית לא הייתה, כי זו תקופה יחסית שקטה, אבל גם בתקופות שקטות אנחנו יודעים שיש כוונה של ארגונים שונים להוציא פיגוע אל הפועל. היו המון כוחות בשטח כי זה סוף שבוע, ויש הרבה בליינים וגם התמקדנו בנושא הפשיעה, אבל זה לא מנע את הפיגוע", אמר.
עדי ראיה סיפרו ל-Nfc, כי אכן נראו שוטרים באיזור אך הם לא הבחינו במתאבד. "היו שני שוטרים במרחק קצר מהמועדון. כדי להגיע למועדון המחבל היה חייב לעבור לידם", אמרה צעירה. מהמשטרה לא התקבלה תגובה לשאלה האם יתכן ששוטרים "נרדמו בשמירה".
במוצ"ש: הערכת מצב במערכת הביטחון
באחרונה דיברו גורמי ביטחון על מעורבות החיזבאללה בניסיונות להוציא פיגועים בשטח ישראל. להערכה זו שותפים גם בכירי הרשות הפלשתינית [ראו קישור].
במוצ"ש תבוצע הערכת מצב מיוחדת במערכת הביטחון. בדיון יוחלט באם להמשיך בהקלות לפלשתינים, או לחדש את הפעילות היזומה בערים הפלשתיניות והמרדף אחר המבוקשים - פעילות שהופסקה בחודש האחרון, אך הותנתה ברגיעה בשטח.
תגובות ראשונות
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מטיל את האחריות לפיגוע על צד שלישי. בשיחה עם כתבים ברמאללה לא נקט בשמות, אך אמר שכוונת הטרוריסטים לפגוע בתהליך המדיני, והבטיח שהרשות תעמיד לדין את האחראים [ראו קישור].
ח"כ רן כהן (יח"ד) גינה את הפיגוע ואמר, כי על ישראל לא לאבד את העשתונות. "הטרור הוא אויב משותף לישראל ולפלשתינים. אסור לאפשר לו לחבל בתהליך המדיני".
השר דני נוה, אמר הבוקר בתגובה: "כל עוד אבו מאזן לא עושה פעולות של ממש על-מנת לפרק את תשתיות הטרור, תוסיף ישראל לדמם" השר נוה קרא שלא לעשות עוד מחוות לפלשתינים".
ח"כ אהוד יתום, ליכוד: "למרות מאמצי ישראל והמחוות הנדיבות לפלשתינים, פני ארגוני טרור להמשך מסע הרצח. עלינו להבהיר לאבו-מאזן כי לא נסתפק במעשים למראית עין בלבד, ויש לתבוע ממנו לפרק את תשתיות הטרור לאלתר".
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא: "זה פיגוע רציני מאוד, ברור שאנחנו לא אוהבים את זה. עם ישראל צריך לדעת מי אחים ומי אויבים. אני מקווה שלא נצטרך לרכז את המאמץ המשטרתי באחים אלא באויבים".
"הכוח המשטרתי הוא מוגבל. אין לי ספק שלפיגוע תהיינה השלכות בימים הקרובים. הרשות הפלשתינית תצטרך לחזק את הברגים שלה. זה לא ישפיע על תוכנית ההינתקות".
מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, אמר הבוקר בתגובה לפיגוע התופת בת"א: "אסור שהתקפת הטרור בתל אביב תפגע בצעדים החיוביים שעשו הישראלים והפלשתינים לאחרונה".

תאריך:  25/02/2005   |   עודכן:  27/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ביקורו של סגן שר החינוך היה הראשון של נציג ישראלי רשמי בקטאר בתשע השנים האחרונות; מנכ"ל משרד החוץ הקטארי הבטיח לבדוק את הטענות לגבי סידרת טלוויזיה אנטישמית המשודרת בנסיכות
עומר כרמון
ההחלטה התקבלה בשל התנגדותן של בריטניה, הונגריה ודנמרק, אשר טענו כי האיסור יסיט את הדיון מהנושא העיקרי: המלחמה בגזענות; הרעיון עלה בעקבות פירסום תמונתו של הנסיך הבריטי הארי, במדי קצין נאצי
עומר כרמון
ערוץ 1: בצה"ל ממליצים לסגור כבר עכשיו את מעברי רצועת עזה לכניסת ישראלים שאינם תושבי הישובים ברצועה, כדי למנוע ממאות אלפי מתנגדי תוכנית ההינתקות לשבש את יישומה
עומר כרמון
בעוד בישראל כבר מריחים את ריחות האביב, אירופה נתונה בשבועות האחרונים תחת מעטה שלג וקרח; ראש ממשלת ספרד נאלץ לוותר על תוכניתו לצאת לברצלונה כדי לצפות שם במשחק כדורגל
יואב יצחק
לאחר דיון שנערך (יום ו') הורה קראדי למחלקת החקירות לאסוף את מידע וראיות המתעדים התבטאויות הרבנים ואחרים, ובמיוחד התבטאויות מהן עולה חשד לאיום בנשק חם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il