X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תינוקות פגים ותינוקות שנולדו במשקל נמוך נוטים להיות בעלי פיקוח לקוי על רמות הסוכר בדם בשלב מאוחר יותר בחיים
▪  ▪  ▪

דוח חדש שופך אור על הסיבה לכך שתינוקות הנולדים במשקל נמוך עומדים מול סיכויים גבוהים יותר לפתח סוכרת מסוג 2 בשלב מאוחר יותר בחיים.
במחקר שנעשה בעכברים, חוקרים ממרכז הסוכרת ג'זלין שבבוסטון' גילו כי תזונה לקוייה טרום לידתית משפיעה באופן קבוע על יכולתו של הגוף לייצר מספיק אינסולין כדי לווסת את רמות הסוכר בדם.
החוקרים ממליצים כי לאור הממצאים יש לעודד הורים לתינוקות קטנים - ואת הילדים עצמם כשהם גדלים - לשים לב באופן מיוחד לדרכים המומלצות למניעת סוכרת, כמו התעמלות ושמירה על משקל תקין.
תינוקות פגים ותינוקות שנולדו לאחר הריון מלא אך במשקל נמוך מוגדרים בדרך כלל כתינוקות בעלי משקל מתחת ל-2.4 קילוגרם ומחקרים קודמים הראו כי הם נוטים לפתח פיקוח לקוי על רמות הסוכר בדם בשלב מאוחר יותר בחיים. עד כה הסיבה לכך לא היתה ידועה.
במחקר הנוכחי מצאו החוקרים, מבית הספר לרפואה בהרווארד, באופן בלתי צפוי, תפקוד לקוי ביכולת התאים שבלבלב לייצר אינסולין.
סוכרת מסוג 2 היא הצורה השכיחה ביותר של המחלה המשפיעה על עשרות מיליוני אנשים בעולם ועלולה להוביל למחלות לב ולשבץ. היא מופיעה או כאשר הלבלב אינו מייצר מספיק אינסולין או כאשר תאי הגוף מתעלמים או מתנגדים לאינסולין - הורמון שהגוף זקוק לו כדי להשתמש בסוכר.
פרטי המחקר
במעבדה, סיפקו החוקרים לעכברים בהריון את כל המזון שרצו בעוד בקבוצה אחרת הגבילו את המזון בשבוע האחרון של ההריון בן שלושת השבועות. בעת ההמלטה, הוולדים של הקבוצה שהוגבלה במזון שקלו ב-23% פחות מאשר האחרים, כך על-פי תוצאות המחקר שפורסמו בעיתון "סוכרת".
כל העכברים שנולדו הואכלו באותו המזון, אך כשהקבוצה בעלת משקל הלידה הנמוך הגיעה לבגרות נראו רמות גבוהות וחריגות של סוכר בדם, שווה ערך לרמות הסוכר אצל בני אדם חולי סוכרת. החוקרים גילו תפקוד לקוי של הלבלב בייצור אינסולין ותפקוד לקוי זה לא תוקן גם כשהעכברים הגיעו למשקל תקין.
מניעה
מאחר וקיים שינוי קבוע ביכולת הלבלב לייצר אינסולין אנשים עם הסטוריה של משקל לידה נמוך צריכים להתמקד במיוחד בדרכי מניעה של המחלה. לדברי החוקרים, ידוע כי אסטרטגיות של מניעה לאנשים עם סיכון גבוה לסוכרת מסוג 2 אכן עובדות.
ההתמדה בהרגלים בריאים כמו התעמלות קבועה, שמירה על משקל תקין והמנעות מעישון הן דרכים מומלצות להוריד את הסיכון לפתח סוכרת.

תאריך:  27/02/2005   |   עודכן:  27/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לכדה אדם אשר בזכות קשריו בעירק הפך לאיש קשר חשוב אשר תיאם בין א-זרקאווי לחברי תא אל-קאעידה בעירק; נלכד אחיו למחצה של סדאם חוסיין
יפעת גדות
חברי פלוגת מילואים ששירתו יחד בשטחים הגיעו לחגוג מסיבת הפתעה במועדון ה"סטייג'" בתל אביב; ארבעה מהם נהרגו בפיגוע המוות
שלומי דיאז
ביהמ"ש האריך את מעצרו; המשטרה מנסה לברר את היקף העבירות שביצע עד שנתפס; בשנה האחרונה שימש מאבטח בראש העין ולפני כן בעיר מודיעין
גל ברגר
בחמאס מגנים בתוקף את הזמנת ראש הממשלה שרון להשתתף בכנס בטוניס; "החמאס עקב מקרוב אחר הדיווחים המצערים בתקשורת הציונית לפיהם נשיא טוניס הסכים לארח את הפושע הטרוריסט שרון ורואה בכך ניסיון לנרמל את היחסים עם ישראל במסווה של איצטלות אחרות", אמר בכיר בארגון
גל ברגר
מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, הכריז על כוננות גבוהה בכל רחבי הארץ בעקבות הפיגוע בת"א; הכוננות תועלה לשתי דרגות בלבד לפני כוננות שיא; יוקמו מחסומים בצירים מרכזיים ובכניסות לערים ותוגבר הנוכחות סביב מוסדות חינוך, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וריכוזי קהל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il