X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יאסרו על פרסום של "לייט" ו"מדיום" ועל מתן חסויות ופרסום כללי של מוצרי טבק; מנצחים את תעשיית הטבק? ישראל מצטרפת למאבק
▪  ▪  ▪

אמנה בינ"ל ראשונה נגד עישון: תעשיית הטבק התנגדה במשך שנים בדרכה שלה לכל המלחמות נגד תוצריה, אך כעת חתמו 57
(!) מדינות על אמנה, "הסכם המסגרת לפיקוח על טבק" - במסגרת הוועידה על פיקוח על טבק (FCTC), אשר מגביל את העישון ומזהירה מפני השלכותיו.
ארגון הבריאות העולמי מקווה, כי האמנה החדשה תפחית את מספר הנפגעים ברחבי העולם, אשר מתים כתוצאה ממחלות הקשורות לעישון (5 מיליון בכל שנה).
המדינות אשר חתמו על האמנה מחייבות את יצרני הסיגריות להוסיף אזהרה על החפיסות הנמכרות, ולאסור על פרסום של מוצרי טבק ועל חסויות בשם חברות טבק. מילים מטעות, כגון: מלבורו "לייט" או "מדיום", גם כן יוצאו מחוץ לחוק. המאמצים יתמקדו בהפחתת החשיפה של הציבור לעישון פסיבי. מדינות רבות יעלו את מחירי הסיגריות כדי לסייע למאמץ המשותף למיגור ההרגל המזיק.
בהשוואה למחירים בישראל, מחירי הסיגריות באירופה כבר מזמן חסרי כל פרופורציה, אך ככל הנראה - הפגיעה בארנק אינה מספיקה כדי לשכנע את הציבור לקצץ בסלסול העשן.
כמה ממדינות אסיה ואפריקה גם הן בקרב המדינות אשר חתמו על האמנה. שם מקווים, כי העניין יסייע בידיהן להילחם בטקטיקות של תעשיית הטבק, אשר שמה לה כקהל יעד את הנוער, ושולחת את חיציה באופן אגרסיבי וחסר אחריות כלפיו.
גם ישראל חתומה על אמנה
נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן מסרה ל-Nfc, כי גם ישראל הצטרפה למאמץ: "לפני כשנה הצטרפה מדינת ישראל ל-192 מדינות נאורות אשר השכילו להבין כי מגיפת הטבק היא בעיה חובקת עולם בעלת השלכות חמורות על בריאות הציבור, אשר מחייבת שיתוף פעולה בינלאומי נרחב ככל האפשר, בהשתתפות כל המדינות, לצורך מתן תגובה בינלאומית יעילה, מתאימה ומקיפה.
שיתוף פעולה חובק עולם זה התגבש לכדי אמנת מסגרת ביוזמת ארגון הבריאות העולמי שתכליתה פיקוח בתחום הטבק. כחלק מתוך החתימה על האמנה, התחייבה מדינת ישראל כמו המדינות האחרות להגן על דור ההווה ועל דור העתיד מפני ההשלכות ההרסניות של צריכת טבק וחשיפה לעשן טבק על הבריאות, החברה, הסביבה והכלכלה, באמצעות כינון מסגרת ליישום אמצעים לפיקוח בתחום הטבק – ברמה המקומית, האזורית והבינלאומית – על-מנת לצמצם באופן משמעותי והדרגתי את שכיחות השימוש בטבק והחשיפה לעשן טבק.
האמנה מחייבת כל צד תוך שלוש שנים מכניסתה לתוקף לקבל וליישם הליכי חקיקה מגבילים, אולם ישראל לא חיכתה שיחלפו שלוש שנים והחלה עוד לפני החתימה על אמנה זו בהליכי חקיקה אשר יגבילו את צריכת הטבק, הליכים אשר התגבשו ביום היסטורי ב-6 בינואר 2004 לכדי שתי החלטות של ממש. ההחלטות התקבלו באמצעות ועדת הכלכלה של הכנסת ביוזמת משרד הבריאות, משרד התעשייה והמסחר ובסיוע אירגונים חוץ פרלמנטריים.
האחת היא ההחלטה לשנות את הצבעים, העיצוב הגרפי והנוסחים של האזהרות על חפיסות הסיגריות. כידוע, עד היום המעשנים התעלמו מהאזהרה הקבועה והקטנה המודפסת על החפיסות, אשר התמזגה לתוך גווני האריזה עצמה והכילה מסר לקוני ומשעמם. מהיום, האזהרות אשר יהיו גדולות ובולטות בצבעי אדום שחור עשויות להרתיע את המעשנים, תוך שהן מספקות מידע רב עדכני ומקיף אודות ההשלכות הבריאותיות של צריכת טבק למעשן עצמו, חשיפה לעשן המזיק של הסובבים אותו וכן לאופי הממכר של הניקוטין בסיגריות. ההחלטה השנייה היא להסיר מהמדפים את הבלוף הגדול ביותר בתעשיית הטבק – סגריות לייט.
לא עוד אשליה שגובה קורבנות רבים מקרב המעשנים בישראל, תוך קידום סיגריות המכילות פחות ניקוטין, האמורות להיות מסוכנות פחות למעשן. אכן סיגריות 'לייט' מכילות פחות ניקוטין בהשוואה לסיגריות אחרות, אולם מה שתעשיית הטבק מעולם לא סיפרה לנו שהן גורמת למעשן לשאוף לריאותיו עשן רב יותר ו"להחזיקו" בריאותיו זמן רב יותר, כדי להשלים את כמות הניקוטין לה גופו זקוק וכן כעבור זמן להעלות את מספר הסיגריות שהוא נוהג לעשן. כ-50% מהסיגריות הנמכרות בארץ בשנים האחרונות, הן סיגריות 'לייט'.

תאריך:  27/02/2005   |   עודכן:  28/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מרדכי שעבר להתגורר בעיר ביקש לשמש מורה בתיכון ולהעביר שיעורים במורשת קרב וידיעת הארץ; מנכ"לית המשרד רונית תירוש קבעה כי העסקת אדם שהורשע בעבירות מין - פסולה
ארי סירקין
אגף רישום מקרקעין החל ברישום הערות אזהרה מפורטות על-פי בקשה המוגשת בהסכמת הצדדים; לשכת עורכי הדין: זוהי פריצת דרך בנוהלי הרישום
הדר פרבר
הנרי א. גרונוולד נפטר בגיל 82 בביתו שבניו יורק
יפעת גדות
תינוקות פגים ותינוקות שנולדו במשקל נמוך נוטים להיות בעלי פיקוח לקוי על רמות הסוכר בדם בשלב מאוחר יותר בחיים
הדר פרבר
לכדה אדם אשר בזכות קשריו בעירק הפך לאיש קשר חשוב אשר תיאם בין א-זרקאווי לחברי תא אל-קאעידה בעירק; נלכד אחיו למחצה של סדאם חוסיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il