X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התפתחות דרמטית: שר האנרגיה לשעבר הודה בניסיון להבריח סמים לארץ, במסגרת הסדר מפתיע שנחתם הבוקר בינו לבין הפרקליטות; עוד הודה שגב כי זייף דרכון דיפלומטי; בתמורה להודאתו של שגב לא תדרוש הפרקליטות עונש גבוה יותר מ-5 שנות מאסר בפועל
▪  ▪  ▪

עכשיו זה רשמי: שר האנרגיה לשעבר, גונן שגב, הודה הבוקר (27.2.05) בניסיון להבריח לארץ 32,000 כדורי אקסטזי מהולנד, וזאת במסגרת עיסקת טיעון שסגר עם הפרקליטות. עוד הודה שגב בזיוף דרכון דיפלומטי ושימוש בו בשתי הזדמנויות שונות.
שגב, שר האנרגיה לשעבר, בן דודו, ועורך דין חיפני, הואשמו בהחזקת סמים וניסיון להבריח סמים לישראל. שגב הואשם גם בקבלת דבר במירמה ושימוש במסמך מזויף. מדובר בכתב האישום החמור ביותר שהוגש נגד שר לשעבר, בישראל.
בהסדר המפתיע שנחתם היום הודה שגב באישום המרכזי והחמור ביותר כנגדו. בתמורה התחייבה הפרקליטות לא לבקש עונש מאסר חמור יותר מ-5 שנות מאסר בפועל ועוד קנס בסך של כ-27,000 דולר שיחולטו לטובת הקרן למלחמה בסמים.
ההסכם היכה בתדהמה את הנוכחים במשפטו של שגב, שכן שגב הקפיד באדיקות להכחיש את האישומים החמורים נגדו, וטען במשך זמן רב מאז התפוצצה הפרשה כי הוא חף מפשע וכי המדובר בעלילה שפלה. כדי להבין עד כמה מפתיע היה ההסדר נציין, כי לצורך משפטו של שגב הגיעו לארץ מספר עדים מהולנד כדי להעיד נגדו הבוקר. כעת לא יהיה צורך בעדויותיהם, משהודה השר לשעבר באישומים החמורים כנגדו.
ההסדר האמור לרבות העונש אותו תדרוש הפרקליטות (עונש קל יחסית עבור סחר בסמים) עוד מצריך את אישורו של בית המשפט, שצריך לקבוע כי המדובר בהסדר שאינו חורג מתחום הסביר בנסיבות האמורות.
הודאתו של שגב מצטרפת להודאתו של עו"ד אריאל פרידמן בחודש דצמבר האחרון שסייע לו להבריח סמים. הוא הורשע בסיוע לייבא סמים ובהחזקת סם בלבד בעקבות התאבדותו בתא המעצר של משה ורנר העד המרכזי כנגדו. בגין הודאה זו נגזרו על פרידמן שתי שנות מאסר.
מכתב האישום, שהוא החמור ביותר שהוגש אי פעם נגד אדם שכיהן כשר בישראל, הצטיירה פרשייה חמורה ביותר של ניסיון להבריח כ-32,000 כדורי סם מסוג אקסטזי, הנחשב פופולרי ביותר בישראל, מהולנד לישראל כשהוא מוסלק בתוך אריזות של ממתקים. כתב האישום הוגש בידי עו"ד נאוה שילר מהפרקליטות.
חשיפת ניסיון ההברחה - שלב אחר שלב
תחילת הפרשה הייתה במעצרו של עו"ד פרידמן, שעורר את חשדם של שוטרי משטרת נתב"ג לאחר שניסה לצאת מהארץ וברשותו מכשיר וידאו ממנו רוקנו הרכיבים האלקטרונים. כמו כן, נמצאו ברשות פרידמן כ-300 גיליונות של נייר העתקה. השוטרים חשדו, כי פרידמן מבקש לעשות שימוש בציוד למטרות הברחה. ואולם הוא טען כי הוא מבקש לצאת למדינה במזרח אסיה כדי לקבל את כספו בחזרה, לאחר שהוטעה שם במסגרת עסקה מסחרית. מהר מאוד הוברר לחוקרים כי פרידמן נמצא בקשר עסקי עם שגב ומשה ורנר וכי השלושה ייבאו לארץ מוצרים שונים כגון קונדומים, טלפונים ניידים וכדורי ויאגרה.
שגב נתפס על-ידי מאבטח ישראלי בנמל התעופה סחיפהול באמסטרדם, לאחר שעורר את חשדו. בכליו נמצאה שקית ובה 32,000 כדורי אקסטזי. התברר, כי בניסיון להבריח את הסמים לישראל, כמו גם בעסקיו האחרים, עשה שגב שימוש בדרכון דיפלומטי שהחזיק ברשותו כשר לשעבר בממשלת ישראל. לטענת התביעה, על-אף שתוקף הדרכון פקע כבר בשנת 2000, "האריך" שגב את תוקפו עד לשנת 2006, פשוט על-ידי שינוי הספרה "0" ל"6".
שגב טען, כי רומה על-ידי שותפיו וכי לא ידע שהשקית מכילה כדורי אקסטזי. לטענתו, הוא האמין כי השקית מכילה סוכריות m & m's. במהלך חקירותיו אף שינה שגב מספר גירסאות ולפני מעצרו אף תיאם ככל הנראה גירסאות עם בן דודו משה ורנר שבחודש נובמבר האחרון לא עמד בלחץ, ותלה את עצמו בתאו בחדר המעצר באבו-כביר.
נזכיר כי אולמות בית המשפט ופרשיות פליליות מפוקפקות אינן זרות בשנה האחרונה לגונן שגב ורק לפני חצי שנה הורשע הוא בפרשייה נוספת של הונאה בכרטיסי אשראי. בעקבות הרשעה זו נגזר על שר האנרגיה לשעבר עונש מאסר על תנאי של שנה בתוספת קנס בסך 50 אלף ש"ח.
שגב: ילד הפלא (לשעבר) של הפוליטיקה הישראלית
גונן שגב, בן 48, הוא ד"ר לרפואה וקצין בדרגת רס"ן ביחידה מובחרת. הוא נבחר לכנסת ה-13 ברשימת "צומת" של רפאל איתן והיה אחד מ-7 חברי כנסת אלמונים לחלוטין שנבחרו במסגרת אותה רשימה. ב-1995, כשלממשלת רבין לא היה את הרוב הדרוש בכנסת לתמיכה בהסכם אוסלו ב' לאחר פרישת ש"ס ממנה, פרשו שגב וחברו ח"כ (דאז) אלכס גולדפרב מסיעת צומת והצטרפו לקואליציה. שגב קיבל את תפקיד שר האנרגיה, אך לא רשם הישגים יוצאי דופן בתפקידו ולאחר מספר שנים נפלט מן החיים הפוליטיים.
ת.פ. 40123/04 מדינת ישראל נ' גונן שגב ואח'

תאריך:  27/02/2005   |   עודכן:  27/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
פסטיבל חוויתי וראשון מסוגו, פסטיבל לילדים בגילאי 0-8 והוריהם אשר ייסוב סביב נושא החלומות, נושא רחב ומגוון המאפשר חופש יצירתיות וקשור לעולם התוכן של ילדים
אורלי ממן
מגלה - עד היום הגישו יותר מ-400 יצרנים מצרים בקשות לייצור משותף באזורי הקוויז במצרים; התעניינות רבה גם מהצד הישראלי - יותר מ-100 תעשיינים ישתתפו ביום עיון בנושא, ב-1 במרס
אורלי ממן
כ-50 חברות ישראליות פועלות כיום באוסטרליה; הייצוא התעשייתי לאוסטרליה גדל אשתקד ב-40% והסתכם ב-308 מיליון דולר; הערכה: צפוי השנה גידול נוסף של 10%
הדר פרבר
המנורה תוצג במסגרת פתיחת מוזיאון השואה החדש של יד ושם
אורלי ממן
"כרמל-גיפט" תפעל בתחומי סחר ומתן שירותים בניירות ערך זרים, בפיתוח מוצרים פיננסיים ושירותי ברוקראג'; החברה החדשה נמצאת בבעלות 50% גיפט ו-50% קבוצת כרמל השקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il