X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התערוכה נפתחת בתחילת מרס ותימשך כשבועיים באקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה
▪  ▪  ▪

מטר רץ ונושם היא תערוכת עבודות בעיצוב טקסטיל של המחלקה לעיצוב אופנה אשר תתקיים באקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה (רח' הגנים 21 במושבה הגרמנית, חיפה). פתיחה: 10.3.05 נעילה: 22.3.05.
העבודות בתערוכה הן הצעות להדפסים על בדים. הדפס הבד הוא מרכיב אחד מתוך מכלול המרכיבים של המוצר הטקסטילי, הוא מתרכז בפני השטח של הבד ומעניק לו קישוטיות אורנמנטאלית ואף אופנתית.
בתערוכה זו המראה הדקורטיבי הוא מראית-עין בלבד. מאחורי הצבעוניות העשירה, התכנון המוקפד של רצפים טקסטילים ושל בדים נעימים למגע מתקיימת, לעיתים קרובות, התרחשות דינאמית מורכבת הבנויה מדימויים טעונים, תוצרים של מתח, קושי, קונפליקט או עמדה ביקורתית.
התמודדויות אישיות ותגובות סובייקטיביות לסביבה מרחיקות את הדגם הטקסטילי מקישוטיות לשמה, ומשהו מהמאמץ הרגשי המרוכז שהושקע בפיתוחו מועבר בתוצר הסופי. הדגם הטקסטילי הוא אפוא גם דימוי, ואולי בשל כך יש לתוצאה כוח-המשיכה שהוא מעבר לחוויה אסתטית גרידא.
הנושא הנבחר עובר טרנספורמציות רבות בתהליך עבודה ארוך. תחילת התהליך הוא ברישום מתוך התבוננות, משם הוא מתפתח לדימויים ברישום ובציור. השלב הבא מביא ליצירת דגם אורנמנטאלי החוזר על עצמו, ולבסוף הוא מיתרגם לדפוס-רשת. המעבר משלב לשלב הוא דינמי ובלתי צפוי כשהדימויים לובשים ופושטים צורה. התוצאה היא סידרה פתוחה המקיימת דיאלוגים פנימיים רבים.
מאז שנות השמונים חל שינוי ערכים בולט ביחס האמנות לדקורטיביות, ליופי ואף לקיטש. בעבר נחשב שיפוט עבודת אמנות כ'דקורטיבית' לגינוי גמור, אך מאז עברה תפיסה זו שינוי משמעותי. השפעה ניכרת על השינוי הייתה לאמנות הפמיניסטית, שאימצה את מלאכות-היד ה'נשיות', הרקמה, הגובלן והתחרה כאמצעים הולמים לביטוי תכניה.
החוויה האסתטית, החושית, המענגת הנגרמת מהתבוננות בעבודות אמנות המכילות מרכיבים קישוטיים, הפכה ללגיטימית. כך מתקיימים היום דיונים ב'אורנמנט' ובמשמעויותיו בשדה העיצוב והאמנות כאחד.
תפיסה זו משתקפת בעבודותיהם של הסטודנטים, המאחדים תפיסות עיצוביות ואומנותיות. הם נוגעים בנושאים אישיים כמו זיכרונות, זהות דתית והתמודדויות בתוך המשפחה, וכן בתופעות חברתיות כמו פיתויי צרכנות עכשוויים, כוחנות אוליגרכית או גיישות ישראליות ביפן. כך הם מחברים יחד את מה שבעבר נחשב לבלתי ניתן לחיבור: את העיצוב הדקורטיבי בעל ה'קישוטיות הנעימה' עם הטריטוריה האומנותית אשר שדה-תוכן אישי על כל מורכבותו מאפיין אותה.
את הדברים הביאה חוה גילון, אוצרת התערוכה.

תאריך:  27/02/2005   |   עודכן:  27/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
תיירים ישראלים אשר ירצו לנהוג במדינות ספרד, אירלנד ופורטוגל יוכלו לנהוג עם רשיון נהיגה ישראלי, מבלי להזדקק לרשיון בינלאומי; משרד התחבורה מנהל מגעים עם עשרות מדינות נוספות כדי להגיע להכרה הדדית ברשיון הנהיגה
אורלי ממן
הוא מברך על החלטת משרד הפנים לתקן את תמ"א 36 כך שהרשויות המקומיות יוכלו למנוע הקמת אנטנות סלולריות במקומות רגישים; "החלטת השר פינס תחזיר לרשויות המקומיות את היכולת להגן על הציבור ולייצג את האינטרס שלו בדרך הראויה"
מחלקה ראשונה
הסיפורים מחדש את הדיון בהגדרת ההיסטריה ששימשה במקרים רבים כלי לדיכוי נשים; תיאוריית הפיתוי המפורסמת של פרויד, והתנערותו ממנה, מעוררת עד היום את זעמן של תנועות פמיניסטיות ושל הלוחמים על זכויות הנשים
מיכאל דבורין
זאת בעקבות אישורו של משרד הפנים את נוסח תיקון לתמ"א 36א' שיאפשר בנוסף גם לרשויות המקומיות למנוע את הקמתן; שר הפנים אמר בתגובה: "מדובר בהחלטה שמהווה חזרה למנהל תקין ומייצרת את האיזונים בין הציבור לחברות הסלולאריות שלאורך השנים הופרו באופן בוטה"
הדר פרבר
הקימו חברה משותפת שתרכז את ההוצאה לאור וההפצה בחברה אחת: "כתר ספרים"; ממתינים לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il