X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חמישה חשודים נעצרו בחשד כי העבירו על-שמם קרקעות של נפטרים או נפקדים פלשתינים תוך זיוף שטרי בעלות; אחר כך מכרו אותם לקרן הקיימת. נבדק חשד לפיו פעלו כחלק מהניסיון לסכל את תוכנית ההינתקות
▪  ▪  ▪

סא"ל יאיר בלומנטל, בכיר במינהל האזרחי, נעצר (יום א', 27.2.05) על-ידי המשטרה בחשד כי סייע לביצוע הונאת קרקעות שערכה עשרות מיליוני שקלים. יחד עימו נעצרו שני אנשי עסקים מירושלים, שככל הנראה נתנו שוחד לבכיר וכן בכיר לשעבר בחברה-בת של הקרן הקיימת לישראל.
ל-Nfc נודע, כי במשטרה מנסים לברר האם מאחורי הפרשיה עומדים גם גורמים בימין וביש"ע, שידעו על המעשים ואף עודדו אותם כדי שרישום הקרקעות הפלשתיניות על-שם הקרן הקיימת תסייע בסיכול תוכנית ההינתקות.
את החקירה נגד החבורה ניהלה משטרת מחוז שומרון ויהודה. במשטרה התקבל מידע מבכירים במינהל, לפיו שני אנשי עסקים ישראלים, אחים תושבי ירושלים, ועורך דינם, איתרו, בסיוע בכיר לשעבר בחברת "הימנותא" - שהיא חברה-בת של הקרן הקיימת, קרקעות השייכות לפלשתינים שנפטרו או נפקדים או חיים בחו"ל. על-פי החשד, השלושה זייפו את שטרי הבעלות על הקרקע ורשמו אותם מחדש בטאבו על-שמם של מספר תושבים פלשתינים ששיתפו עימם פעולה. בשלב מאוחר יותר "מכרו" את הקרקעות לחברה-בת של הקרן קיימת. בצורה כזו, טוענים במשטרה, גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים.
על-פי החשד, הבכיר לשעבר בקרן הקיימת סייע תמורת שוחד. סא"ל בלומנטל, שנחשב "מומחה" בכל הקשור לקרקעות ביש"ע, קיבל על-פי החשד שוחד כדי לאשר את חוקיות העסקות בשם המינהל.
עד כה איתרה המשטרה שטחים שתיעודם זוייף לגבי איזורים בחברון, יריחו, מעלה אדומים וגבעת זאב, אך ההערכה היא שהחבורה פעלה מספר שנים ומספר הקרקעות שנמכרו גבוה מאוד.
בערב (יום א') קיים ראש המינהל, תא"ל אילן פז, תדרוך לקציניו ועידכן אותם בפרטי החקירה. גם האלוף יוסף משלב, מתאם הפעולות בשטחים, קיים שיחות בנושא. האלוף משלב ממתין לעידכונים מהמשטרה בטרם יחליט אם להשעות מתפקידו את סא"ל בלומנטל.
לדברי בכיר במשטרה, סא"ל בלומנטל נחשב למקורב לראשי יש"ע. לפני כשנה ביקש תא"ל פז לסיים את כהונתו של בלומנטל והדבר עורר סערה ביש"ע. היו שטענו שפז מתנכל לבלומנטל על-רקע פוליטי. אנשי יש"ע אף עתרו נגד פז, והאשימו אותו במניעת מכירת קרקעות ליהודים מטעמים פוליטיים. עתה אומרים במינהל, כי פז פעל כשורה ומנע אישור של מכירת קרקעות בשל החקירה הסמויה שהתנהלה על-ידי המשטרה.
בין היתר בודקת כעת המשטרה, האם המניע שעמד מאחורי המעשה היה רצון של גורמים ביש"ע להשתלט על קרקעות של פלשתינים כדי לנסות בצורה זו לעכב או למנוע את תוכנית ההינתקות.
גם משרד המשפטים ומינהל מקרקעי ישראל עודכנו בחקירה. היועצים המשפטים יאלצו ללמוד את החומר, שכן על-פי החוק הקרקעות רשומות כעת על-שם הקרן הקיימת, אלא שכאמור - הרישום הושג במירמה והקרקעות שייכות בעצם לפלשתינים.
לדברי גורם משטרתי, רשימת האנשים שיזומנו לחקירה ארוכה וכוללת עשרות עורכי דין שחתומים על עסקות. המשטרה מחפשת גם אחר מספר פלשתינים ששיתפו פעולה, חלקם נמלטו לירדן.
בשל רגישות החקירה נמנעים במשטרה מלומר האם זו תוביל גם לקשר של מתנחלים לעסקות הללו, והאם אכן למעשים יש גם אופי פוליטי שנועד כאמור לנסות ולסכל את התוכנית המדינית.

תאריך:  27/02/2005   |   עודכן:  28/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
התערוכה נפתחת בתחילת מרס ותימשך כשבועיים באקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה
גלית יצחק
תיירים ישראלים אשר ירצו לנהוג במדינות ספרד, אירלנד ופורטוגל יוכלו לנהוג עם רשיון נהיגה ישראלי, מבלי להזדקק לרשיון בינלאומי; משרד התחבורה מנהל מגעים עם עשרות מדינות נוספות כדי להגיע להכרה הדדית ברשיון הנהיגה
אורלי ממן
הוא מברך על החלטת משרד הפנים לתקן את תמ"א 36 כך שהרשויות המקומיות יוכלו למנוע הקמת אנטנות סלולריות במקומות רגישים; "החלטת השר פינס תחזיר לרשויות המקומיות את היכולת להגן על הציבור ולייצג את האינטרס שלו בדרך הראויה"
מחלקה ראשונה
הסיפורים מחדש את הדיון בהגדרת ההיסטריה ששימשה במקרים רבים כלי לדיכוי נשים; תיאוריית הפיתוי המפורסמת של פרויד, והתנערותו ממנה, מעוררת עד היום את זעמן של תנועות פמיניסטיות ושל הלוחמים על זכויות הנשים
מיכאל דבורין
זאת בעקבות אישורו של משרד הפנים את נוסח תיקון לתמ"א 36א' שיאפשר בנוסף גם לרשויות המקומיות למנוע את הקמתן; שר הפנים אמר בתגובה: "מדובר בהחלטה שמהווה חזרה למנהל תקין ומייצרת את האיזונים בין הציבור לחברות הסלולאריות שלאורך השנים הופרו באופן בוטה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il