X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דובר הבית הלבן: הנשיא בוש ערך "חשיבה מחדש" בנושא לאחר ביקורו בשבוע שעבר באירופה, ועתה הוא מוכן להצטרף לגרמניה, צרפת ובריטניה ביוזמתן להעניק הטבות כלכליות לאירן תמורת הסכמתה לוותר על העשרת האורניום
▪  ▪  ▪

דובר הבית הלבן, סקוט מקללן, הכריז הערב (ב', 28.2.05) על שינוי משמעותי בעמדה האמריקנית כלפי פרויקט הגרעין האירני.
מקללן מסר כי הנשיא בוש ערך "חשיבה מחדש" בנושא לאחר ביקורו בשבוע שעבר באירופה, ועתה הוא מוכן להצטרף לגרמניה, צרפת ובריטניה ביוזמתן להעניק הטבות כלכליות לאירן תמורת הסכמתה לוותר על העשרת האורניום.
בעבר הביע ממשל בוש התנגדות תקיפה לכל הטבה הניתנת לטהרן בכל הנוגע לפרויקט הגרעין שלה. "הנשיא חשב שוב והחליט שעדיפה עמדה אחידה של אמריקה ואירופה מול האירנים, במקום שכל אחד ינהל מדיניות נפרדת משל עצמו", אמר דובר הבית הלבן.
כזכור, גרמניה, צרפת ובריטניה מנהלות כעת מו"מ עם הרפובליקה האיסלמית, בניסיון לשכנעה לוותר על העשרת האורניום. לפני כשלושה חודשים הודיעה טהרן על נכונותה להפסיק זמנית את ההעשרה, אך הודיעה כי תחדשו במידה והמו"מ לא יעלה יפה. האיחוד האירופי הציע לאחרונה עסקה לאירנים: מכירת מטוסי איירבוס, תמורת פשרות בנושא הגרעין.
הודעת הבית הלבן מתקבלת בסיפוק רב באירופה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נפגש היום עם עמיתיו מהאיחוד האירופי וקרא לארה"ב לגלות מעורבות פעילה יותר במאמציה הדיפלומטיים מול אירן.
טהרן הגיבה בעצבנות, אך בחיוב על הודעת הבית הלבן: "אמרנו בעבר שהאמריקנים אינם צד במו"מ, אך אם הלחץ האמריקני על המדינות האירופיות כה כבד ומצריך את האירופים לתאם את דיעותיהם עם האמריקנים, אנו כמובן מברכים על כך".
לעומת זאת, חזר הערב (ב') דובר הבית הלבן על התנגדותה של וושינגטון לעסקה שנחתמה אמש (א') בין אירן לרוסיה על הסרת המכשול האחרון בהפעלת הכור הגרעיני האירני בבושהר. האיחוד האירופי סבור כי אין בעסקה זו כל סיכון, מכיוון שאירן התחייבה במסגרתה להחזיק את הדלק המועשר [ראו קישור].
שני סנאטורים אמריקנים תקפו בחריפות את מוסקבה על חתימת ההסכם. הגדיל לעשות הסנאטור רב ההשפעה מהמפלגה הרפובליקנית, ג'ון מקקיין, שקרא (ב') לבית הלבן להשעות את רוסיה מקבוצת שמונה המדינות העשירות (ה G-8).
כזכור, במהלך סיורו באירופה בשבוע שעבר, ריכך מאוד הנשיא בוש את עמדתה של וושינגטון כלפי הגרעין האירני: "הרעיון לפיו ארה"ב מתכוננת לתקוף את אירן הוא פשוט מגוחך", אמר.

תאריך:  28/02/2005   |   עודכן:  01/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
טבע זינקה בוול סטריט בכ-7% במחזורי ענק על-רקע השעיית התרופה לטרשת נפוצה המתחרה בקופקסון של טבע; ביוג'ן הודיעה על השעיית שיווק תרופת הטיאסברי על-רקע מותו של חולה ופגיעה בחולה נוסף
מיכאל דבורין
חברת "אגיס תעשיות" חתמה על הסכם עם Wall Street, בית הספר הבינלאומי ללימוד אנגלית לרכישת 50 קורסים ללימוד אנגלית, ברמות שונות, עבור עובדיה
מיכאל דבורין
לשכת עורכי הדין הגישה בקשה להצטרף כ"ידיד בית משפט" לעתירה שהגיש עו"ד ויקטור מזרחי לבג"צ בענין נגישותם של אנשים עם מוגבלויות לבית משפט השלום בחדרה
מיכאל דבורין
מימון הפרויקט יתאפשר הודות לתרומה בסך כ-5000 ש"ח של כל 260 הרשויות המקומיות בישראל מהתקציב העומד לרשותן במפעל הפיס
רנית נחום-הלוי
כך מדיון שהתקיים בישיבה משותפת לוועדת החוקה והמדע של הכנסת; מנהל בתי המשפט, בועז אוקון, הציג לחברי הוועדות את המערכת הממוחשבת החדשה בבתי המשפט; על-פי התכנון באוגוסט 2005 תעלה התוכנית כפיילוט בשלושה בתי משפט וביום 27.10.05 תעלה המערכת בכל בתי המשפט בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il