X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי סוכני השב"כ בישיבה סגורה שהתקיימה בוועדת החוקה של הכנסת; סוכני השב"כ לא הכחישו כי מופעלים סוכנים בקרב פעילי הימין; ציינו כי בשלב זה אין צורך לנקוט במעצרים מינהליים; יו"ר הוועדה, ח"כ איתן: אני חושש ממצב בו שרים במדינה ילחצו על השב"כ לפעול באמצעים קיצוניים
▪  ▪  ▪

השב"כ לא יפעיל סוכנים מדיחים כדוגמת שמפנייה (אבישי רביב) קודם ליישום תוכנית ההינתקות. כך לדברי סוכני השב"כ בדיון סגור שהתקיים בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.
סוכני השב"כ ציינו, כי יופעלו סוכנים חשאיים לאיסוף מידע, אך לא פרובוקטים, מסיתים או מדיחים. הוועדה קיבלה עוד מידע, כי לקחים רבים מפרשת רביב נלמדו היטב ואין השב"כ פועל עוד באופן זה.
דברים אלה לא ריצו את חברי הכנסת מהימין שטענו כי השב"כ מפעיל סוכנים דוגמת אבישי רביב שהסית ומשך חלקים מהציבור עימו, ולא נקט בכל האמצעים כדי למנוע את רצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין.
לעניין האלימות וההסתה העירו נציגי השב"כ, כי נתונים רבים נופחו בתקשורת והם מוגזמים. אולם קיימים איומים מצד גורמים בימין, אבל אין בכך כדי לנקוט במעצרים מינהליים או אמצעים חריגים אחרים.
הישיבה התקיימה בעקבות הקמת יחידה מיוחדת במשרד המשפטים לטיפול בהסתה והמרדה, בראשות עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים. ח"כ מיכאל איתן, יו"ר הוועדה, אמר כי מטרת הישיבה היא להראות למתנחלים שהם לא לבד.
"אצל המתנחלים נתפס כאילו כולם נגדם: הממשלה, המשטרה, הפרקליטות. ועדת החוקה באה מנקודת מבט שונה – שמירה על זכויות אדם... אני חושש מאוד ממצב בו שרים במדינה מתלהמים וקוראים לפעול באמצעים קיצוניים, כאשר השב"כ בעצמו הוא זה שצריך לבלום אותם ולהזכיר להם את ערכי הדמוקרטיה. אין צורך לנקוט בצעדים קיצוניים כמו מעצרים מינהליים כיריית פתיחה".
עו"ד שי ניצן הסביר, כי יש גבול דק בין חופש הביטוי לעבירות ביטוי (הסתה לאלימות, הסתה לגזענות, הסתה להשתמטות והמרדה). הוא הוסיף, כי קיימות שלוש קבוצות של עבירות בהן מטפלת היחידה: עבירות ביטוי, עבירות אלימות והטרדות ואיומים מסוגים שונים על אנשי ציבור. לדבריו, קיימת עליה בכל אחד מהתחומים הללו וצפויה עליה נוספת.
"ייחודה של היחידה החדשה במשרד המשפטים היא בכך שיצוותו אליה פרקליטים שתפקידם יהיה לעסוק אך ורק בעניינים אלה. אין ביחידה שום מיוחדות מבחינת הכללים וההוראות אלא רק מבחינת הקצאת כח אדם למשימות הללו. תפקיד הפרקליטים יהיה לאכוף את החוק תוך שמירה על חופש הביטוי באמצעות האצת ההליכים המשפטיים וליווי הפרקליטים במחוזות השונים וכוחות המשטרה".

תאריך:  01/03/2005   |   עודכן:  01/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
פרקליטות המדינה הודיעה במקביל על סגירת תיק החקירה נגד האתר "אינדימדיה" במכתב לאגודה לזכויות האזרח; מכתב זה יצא בתגובה למכתבי האגודה לזכויות האזרח בו הועלו טענות במישור העקרוני לגבי חקירות הנפתחות בעקבות פרסומים באתרי אינטרנט
מחלקה ראשונה
בין חברי המועדון נמנים רבים ראשי קהילת העסקים, הבנקאות והכלכלה בישראל
גלית יצחק
בכירי האונקולוגים בישראל יקיימו מחר כנס חירום בעקבות ההחלטה שלא להכניס לסל הבריאות את תרופת ה'טקסוטר' שהינה התרופה היחידה שהוכחה מדעית כמצילה את חיי החולים ומפחיתה באופן ניכר את כאביהם
מחלקה ראשונה
כנס לרגל יום האשה, במסגרת פסטיבל אשה ביד לבנים בחולון
אורלי ממן
הרווח בשנה החולפת הסתכם ב-58.7 מיליון ש"ח לעומת 52.1 מיליון ש"ח אשתקד; תשואת הרווח להון העצמי הגיעה בשנת 2004 ל-10.9%, בהשוואה ל-11.1% בשנת 2003
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il