X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אתמול בלילה פרסמה חברת הדירוג מודיס את הסקירה השנתית אודות כלכלת ישראל; לפי הסקירה, כלכלת ישראל הבריאה לחלוטין מהמיתון בו הייתה שרויה בשנים 2001-2002; לצד התשבוחות, במודיס מרוצים פחות מהחוב החיצוני של ישראל - גדול מידי בהשוואה לקבוצת הייחוס
▪  ▪  ▪

"כלכלת ישראל הבריאה לחלוטין מהמיתון בו הייתה שרויה בשנים 2001-2002, והדבר ניכר בייחוד בשנת 2004 כששיעור הצמיחה עמד על 4.3% והגידול של הסקטור העסקי היה 6%. כלכלת ישראל מציגה שוב, כמו בשנות השמונים והתשעים, ביצועים שעולים על ממוצעי הצמיחה הגלובלית המשוקללת". כך מציינת חברת הדירוג העולמי מודיס, שפירסמה אתמול בלילה (ג', 28.2.05) את הסקירה השנתית אודות כלכלת ישראל.
הם ממשיכים ואומרים: "הגידול ביצוא (15%) הוביל את ההאצה הכלכלית ביחד עם השיפור בכלכלה העולמית בכלל ובסקטור ההיי-טק בפרט. כיום, החשבון השוטף נמצא בעודף, שיעור האינפלציה נמוך, ריביות לטווח הקצר נמוכות ושער החליפין הריאלי פוּחת ב-20% בין השנים 2002-2004".
סקירת מודיס משיכה ומציינת, כי "לראשונה בהיסטוריה של ישראל הממשלה הצליחה בשנת 2004 להקטין את הסקטור הציבורי, כמו כן הממשלה המשיכה להוביל קו נוקשה בכל הקשור למדיניות השכר של עובדי הסקטור הציבורי. השכר הריאלי של כלל העובדים במשק (ציבורי ועסקי) ירד ב 8-9% בשנים 2001-2003 ועלה רק במעט בשנת 2004. ירידת השכר תרמה לצמצום עלות הייצור, וביחד עם עליית פריון העבודה והפיחות במטבע הביאו לגידול ביצוא של ישראל".
חברת מודיס צופה, כי כלכלת ישראל תמשיך להציג ביצועים טובים, על אף שיש לציין כי האטה בכלכלה העולמית תמתן את קצב הצמיחה של ישראל. במישור הפוליטי יש לציין כי יציבותה של הממשלה עדיין לא ברור, וכי ייתכן שיהיה לה קשה יותר להמשיך ברפורמות שמוביל האוצר בתחומים כמו בנקאות, משק החשמל, הקרקעות שבבעלות המדינה והמשך הקטנת הסקטור הציבורי.
החוב הממשלתי ומימון הגירעון
המשמעת הפיסקאלית והיישום המוצלח של הרפורמות בתחומים השונים, הביא לכך שהממשלה הצליחה לרכוש את אמון השווקים ולהשרות אופטימיות אצל השחקנים בשוק. סקטור ציבורי קטן יותר יאפשר הפחתות מיסים, צרכי מימון נמוכים יותר וריביות נמוכות יותר. כמו כן, אי הודאות תוסר מהמשק דבר שימריץ את הצריכה הפרטית ואת ההשקעה, ובסופו של דבר יאפשר ליצור מקומות תעסוקה נוספים ולהפחית את אי השוויון בחלוקת ההכנסה במשק.
הודות לרפורמות המבניות המצוינות והריסון התקציבי שהנהיג משרד האוצר - נטל המס בישראל ירד מ-40.1% (בשנת 2000) ל-38.3% (בשנת 2004). ראוי לציין, כי נטל המס בישראל עודנו גבוה יחסית לממוצע המשוקלל של מדינות ה-OECD. נטל המס הגבוה בישראל קשור בין היתר להוצאות הביטחון ולתשלומי הריבית הגבוהים על החוב, אשר אם ננטרל אותם נמצא כי נטל המס בישראל עומד על שיעור של כ-34.8%.
במודיס, עם זאת, מרוצים פחות ממצב החוב החיצוני של ישראל ומציינים, כי הוא גדול למדי בהשוואה לקבוצת הייחוס של ישראל. בישראל שיעור החוב החיצוני כאחוז מהתוצר וכאחוז מהתקבולים בחשבון השוטף הינו 62% ו-124% בהתאמה, כאשר לשם השוואה בקבוצת הייחוס השיעורים הם: 36% ו-65% בהתאמה. מצב החוב החיצוני של ישראל לפי מדדים אלו דומה למדי לזה של פולין והונגריה.
שר האוצר, בנימין נתניהו, הביע שביעות רצון מהדוח החיובי של "מודיס". לדבריו, דוח זה מצטרף לשני הדוחות אשר פורסמו על-ידי חברות הדירוג P&S ופיץ' בחודשיים האחרונים, וכמו קודמיו, מציין לשבח את נחישותה של הממשלה בביצוע המדיניות הכלכלית והמשך ביצוע הרפורמות במשק. השר הוסיף שכדי שחברות הדירוג ימשיכו להעלות את דירוג האשראי יש להתמיד במדיניות הכלכלית שהונהגה בשנתיים האחרונות.
דירוג האשראי של ישראל על-פי שלוש חברות הדירוג המובילות, הוא נכון להיום כמפורט:
מודיס A2 יציב A2 יציב
S&P A- יציב A+ יציב
פיץ' A- יציב A יציב

תאריך:  01/03/2005   |   עודכן:  01/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך לדברי סוכני השב"כ בישיבה סגורה שהתקיימה בוועדת החוקה של הכנסת; סוכני השב"כ לא הכחישו כי מופעלים סוכנים בקרב פעילי הימין; ציינו כי בשלב זה אין צורך לנקוט במעצרים מינהליים; יו"ר הוועדה, ח"כ איתן: אני חושש ממצב בו שרים במדינה ילחצו על השב"כ לפעול באמצעים קיצוניים
ארי סירקין
פרקליטות המדינה הודיעה במקביל על סגירת תיק החקירה נגד האתר "אינדימדיה" במכתב לאגודה לזכויות האזרח; מכתב זה יצא בתגובה למכתבי האגודה לזכויות האזרח בו הועלו טענות במישור העקרוני לגבי חקירות הנפתחות בעקבות פרסומים באתרי אינטרנט
מחלקה ראשונה
בין חברי המועדון נמנים רבים ראשי קהילת העסקים, הבנקאות והכלכלה בישראל
גלית יצחק
בכירי האונקולוגים בישראל יקיימו מחר כנס חירום בעקבות ההחלטה שלא להכניס לסל הבריאות את תרופת ה'טקסוטר' שהינה התרופה היחידה שהוכחה מדעית כמצילה את חיי החולים ומפחיתה באופן ניכר את כאביהם
מחלקה ראשונה
כנס לרגל יום האשה, במסגרת פסטיבל אשה ביד לבנים בחולון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il