X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועץ המשפטי של המועצה הישראלית לצרכנות התפטר השבוע על רקע הפגיעה בעצמאותה; ברג הוסיף כי פגיעה בעצמאות המועצה עלולה להפוך אותה לאמצעי לניגוח אוייבים פוליטיים וכלכליים
▪  ▪  ▪

עוה"ד יוסי ברג, היועץ המשפטי של המועצה הישראלית לצרכנות, שלח השבוע (א', 27.2.05) מכתב התפטרות לשרת המשפטים והודעה בהתאם לראש רשות החברות הממשלתיות.
מכתב זה בא, לטענת ברג, על רקע הפגיעה באזרחי ישראל ו"המכה האנושה בעשייה למען שלטון החוק ולשיפור התרבות השלטונית בישראל".
הוא ציין במכתבו, כי לדעתו בוצעו מינויים פוליטיים ומינויים שיש בהם רבב (ביקורת על חלק מהמינויים בדוחות מבקר המדינה) לדירקטוריון המועצה לצרכנות ובמקביל קוצץ באופן לא סביר תקציבה של המועצה לצרכנות על-ידי משרד התמ"ת. מעשים אלה פגעו לדעתו, פגיעה אנושה בעצמאות המועצה.
במכתב הודגש, כי ההתפטרות באה בהמשך לרצף נסיונות לעצור את ההידרדרות. לדבריו, מעשים אלה החלו ב-22.11.05 בהתפטרותה של מנכ"לית המועצה, גלית אבישי, והמשיכו בעתירה שהוגשה לבג"צ ביום 29.12.04 על-ידי התנועה לאיכות השלטון, ובה שאלות נוקבות למדינה לגבי המינויים הפסולים והקיצוץ הבלתי סביר בתקציב המועצה.
לטענת היועץ המשפטי למועצה לצרכנות, עם חלוף הזמן נחלשת המועצה לצרכנות וקולה הולך ודועך, ותאגידי הענק מנצלים את המצב תוך גרימת נזקים לציבור בדרכים שונות ותוך הפעלת לחצים על הדרג המקצועי של המועצה.
ברג מלין, כי ברור מדוע נמנע התמ"ת, שבגין פעולותיו הוגשה העתירה לבג"צ, ממענה, אך לא מובן לו מדוע היועמ"ש לממשלה טרם נתן את התייחסותו לשאלה האם ניתן למנות מינויים פוליטיים ומינויים שדבק בהם רבב לדירקטוריון המועצה לצרכנות, ונמנע מהצעד החיוני של קביעת תנאי סף לכהונת דירקטור במועצה לצרכנות, גוף שפעל להגנת הצרכנים וטוהר המידות, ויכול היה לעשות עוד רבות.
לדבריו, משמעות הפגיעה האנושה בעצמאות המועצה היא נטרול המועצה לצרכנות מייעודה כגורם צרכני מבקר ואף פוטנציאל לעשות במועצה ובכוחה שימוש לרעה, ומכאן שהפגיעה במועצה מהווה פגיעה באיכות החיים של כל אזרח ואזרח.
כיועץ המשפטי של המועצה לצרכנות, הוסיף, בהעדר אמירה ברורה של המדינה לגבי חיוניות עצמאות המועצה, הן מבחינת מינוי דירקטורים והן מבחינת תקציב, הוא אינו מוכן "לתת יד יותר לפגיעה האנושה במועצה, כשאיני רואה עוד את מקומי במועצה לצרכנות". הוא הזהיר עוד כי "פגיעה בעצמאות המועצה אף עלולה להפוך את המועצה לצרכנות לאמצעי לניגוח אוייבים פוליטיים וכלכליים".
התנועה לאיכות השלטון הגיבה היום לידיעה על ההתפטרות של היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות: "מדובר בפרקליט רציני, נחוש ומסור.
העובדה כי ציבור הצרכנים לא יזכה עוד לשירותיו מעידה על אוזלת ידו של היועץ המשפטי לממשלה, ואדישותו אל מול השתלטות המינויים הפוליטיים על המועצה...בשל מחדלה של היד האוחזת בהגאי ספינת מערכת אכיפת החוק נותרה כעת המועצה, עם פרישתו של עו"ד ברג, בלא מצפן".
יש לציין, כי לאחרונה הגישה קבוצה של 32 חברי כנסת, ובראשם ח"כ רומן ברונפמן, הצעת חוק המועצה הישראלית לצרכנות, במטרה לעגן בחוק את עצמאותה של המועצה לצרכנות.

תאריך:  01/03/2005   |   עודכן:  01/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בהודעת הסיכום של הוועידה גינו המשתתפים את הפיגוע בתל אביב; הפלשתינים התחייבו לאחד את מנגנוני הביטחון ולהילחם בשחיתות
עומר שיקלר
מספר המשתמשים בכביש עומד על 1.1 מיליון; 75% מהנסיעות מבוצעת על-ידי מנויים; כמות התלונות ירדה באופן דרמטי ל-0.04
מירב לוי
חבילות למשחקי הפיינל-פור במוסקבה, מסע תענוגות באיטליה בפרארי אדומה, טיול לקרואטיה בפסח, ספארי ג'יפים בבולגריה, טיולים של החברה הג"ג לבאלי ומקסיקו
גלית יצחק
מדוח שפרסם יוניצ"ף עולה, כי שיעור הילדים העניים במדינת ישראל עלה בכ-15% - למעלה מפי 3 משאר הארצות; מנכ"ל המועצה לשלום הילד: מדובר בתעודת עניות לישראל; ארגון יוניצ"ף קרא למדינות המפותחות להוריד את שיעור הילדים העניים בארצותיהם מתחת ל-10%
מירב לוי
דרוקר ערך מחקר מקיף על דפוסי מימון של מחקר ופיתוח אצל חברות בורסאיות; מסקנת המחקר: עוד בשלבים הראשונים לפתח רזרבות תקציביות שייעוד למחקר ופיתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il